• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Barfly

Cartier
Fick bli Traska idag. Den är riktigt trevlig 😊
20210203_121840.jpg
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Icke att förglömma, jobbar man som lokförare iaf i Stockholm är risken STOR att köra på någon förr eller senare.
Vissa fixar det bra, andra tar det väldigt svårt. Jag vet inte själv hur jag skulle reagera...

Ja i snitt så tror jag det är 2.5 personkollisioner per aktivt yrkesliv som lokförare. Troligtvis mer om man kör tunnelbana. Är konstigt nog ett vanligt sätt att begå självmord på i Sverige.

Och en massa djurkollisioner på det. Bara förra veckan hade vi 500 kollisioner med vilt i norra Sverige.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Beställt mig en Halios Fairwind i blått, tänker mig att jag kanske återkommer med en videorecension. Visserligen på skånska, men den kanske kan genomlidas oavsett ;)

MATERIAL: 316L stainless steel

FINISH: Brushed with polished lug chamfer

DIAMETER: 39mm

WATER RESISTANCE: 20 ATM

LUG-TO-LUG: 48mm

LUG WIDTH: 20mm

THICKNESS: 12.4mm (including crystal)

ROTATING BEZEL: 60 stops, bidirectional

CALIBRE: SW200-1 self-winding movement, no-date only

POWER RESERVE: 40 hours

CRYSTAL: Sapphire, double-domed with anti-reflective coating

1612354438105.png
 

Herr Gås

Banned
Ja jag jobbar som sån där snutjävel och ett antal "tåghoppningar" har man ju fått hantera resultatet efter.. 🤷
Kan inte vara en vacker syn, starkt!
Redigerade med en spoiler, onödigt OT kommentar egentligen. Men låter det stå ändå då vissa läst redan.

För drygt 10 år sedan hade vi en tågolycka där 2 unga tjejer blev påkörda i samhället. Obevakad övergång. Insatsledaren på plats kom dit och såg att den ena var hans dotter.

Får fortfarande kalla kårar av hela historien.



Fitnessband på under gympasset

IMG_20210203_132250.jpg
 
Senast ändrad:

v0n

Patek
2-Faktor
Kan inte vara en vacker syn, starkt!
Redigerade med en spoiler, onödigt OT kommentar egentligen. Men låter det stå ändå då vissa läst redan.

För drygt 10 år sedan hade vi en tågolycka där 2 unga tjejer blev påkörda i samhället. Obevakad övergång. Insatsledaren på plats kom dit och såg att den ena var hans dotter.

Får fortfarande kalla kårar av hela historien.
Minns den där tragiska historien också, blev det någon ändring på den omtalade övergången?
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Här är fler bilder. Läste lördags morse att den var släppt och klickade hem direkt. Kunde inte motstå tavlan. För mig som mest har dykare och sportklockor känns den väldigt liten och nätt, men jag tycker storleken är lagom för typen av klocka. Mycket stilsäker design av @JohnMonchard.

792E6349-0780-49FF-A62F-13C688D5AD37.jpeg

2529CF2F-D88A-4AB5-B6AF-6824D5723ADD.jpeg

97CD6C8C-60BB-4B03-BFEC-7EFDCC6373CF.jpeg

D5443EEE-49BA-43EB-8BAB-E65BD494420B.jpeg
Den är bra den där alltså, stilig å snygg! Quartz på det också utan sekundvisare, harmoniskt och skönt! 😊 👍
 

Herr Gås

Banned
Ugh, så sorgligt att det ska behöva vara på det viset, ett av många exempel på när pengar är viktigare än människoliv ☹️
Berörd kommun fortsätter med ologiska beslut.

Nu 2021 ska de tajta åt budgeten och gör så genom att bla göra sig av med tjänsten "brott och drogförebyggande kontaktperson" som i 18 år arbetat i direktkontakt med skolor och ungdomar i drogförebyggande syfte.

Gott folk, flytta aldrig till Sveriges petrokemiska huvudstad. :banghead:
 

v0n

Patek
2-Faktor
Berörd kommun fortsätter med ologiska beslut.

Nu 2021 ska de tajta åt budgeten och gör så genom att bla göra sig av med tjänsten "brott och drogförebyggande kontaktperson" som i 18 år arbetat i direktkontakt med skolor och ungdomar i drogförebyggande syfte.

Gott folk, flytta aldrig till Sveriges petrokemiska huvudstad. :banghead:
Ologiska beslut är väl mer än norm i de flesta kommuner nuförtiden dessvärre 👎🏼

Fast det är väldigt fint där tycker jag, och så kan man göra backflips från broar och sånt, bara en sån sak 😃
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Här är fler bilder. Läste lördags morse att den var släppt och klickade hem direkt. Kunde inte motstå tavlan. För mig som mest har dykare och sportklockor känns den väldigt liten och nätt, men jag tycker storleken är lagom för typen av klocka. Mycket stilsäker design av @JohnMonchard.

792E6349-0780-49FF-A62F-13C688D5AD37.jpeg

2529CF2F-D88A-4AB5-B6AF-6824D5723ADD.jpeg

97CD6C8C-60BB-4B03-BFEC-7EFDCC6373CF.jpeg

D5443EEE-49BA-43EB-8BAB-E65BD494420B.jpeg
Stort tack för det fina omdömet! Hoppas du får mkt glädje av klockan och att den får följa med ut på galej så snart Covid är slut!
 
Bra att ni finns, tycker synd om er som måste ta emot så mycket skit på stan. Finns ingen respekt för polis längre, synd.

Ja fast min känsla är faktiskt att det skett en förändring bara senaste åren och att gemene man fått en ökad förståelse för att vi gör vad vi kan utifrån våra resurser och med den begränsande rättsprocess och lagstiftning vi har i det här landet.

Och så känns det som att folk fått en ökad förståelse för hur rättsväsendet funkar. Tidigare så trodde alla att det var polisen som släppte ut kriminella o.s.v. Men nu känns det som att man har man större kunskaper och inser att det är nästa steg i kedjan som svarar för det.

Vad folk däremot inte riktigt tycks veta är hur lite tid vi faktiskt har att jobba mot kriminalitet. Det är SÅ mycket annat som tar vår tid; trafikolyckor, självmord, försvunna personer, hjärtstopp, fyllor, psykfall o.s.v. o.s.v....

Sen är det ju fortfarande så att kriminella, rättshaverister, radikal-vänstern och "ungdomar på glid" m.fl. hatar oss men det är inget man bryr sig om, det tar jag snarare som en komplimang.😄
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Håller bronsdagen helig med en gammal (med mina mått) goding som flera trådkompisar vårdat väl innan mig

20210203_125504.jpg


20210203_125642.jpg
Fin patina, men en bit ifrån pisslavan som den otaggbare @[Bobo] har på armen alltsomoftast!
Ja jag jobbar som sån där snutjävel och ett antal "tåghoppningar" har man ju fått hantera resultatet efter.. 🤷
Tänkte bara säga att jag alltid haft respekt för polisen och själv inte haft något otalt med lagen. Tråkigt inlägg efter där med hur bakbundna poliser ofta är i hur resurserna fördelas. Det har nog skett en ökad förståelse för det. Det där andra, förutom att göra brottsutredningar, måste ju också göras, men kan man inte öka resurserna då? Se till att man har tid för det också? Är det något jag verkligen saknar så är det närpoliser som fanns när jag var ung (på 90-talet). Och att man i medelstora-stora städer i Sverige har patrullerande poliser, gärna på daglig basis. Det skapar en trygghetskänsla i samhället, avdramatiserar och skapar ökad förståelse och en känsla av närhet till polisen, samt tror jag på allvar minskar antalet brott. Men det är bara vad jag tycker, jag är (tyvärr?) ingen politiker.
 
Topp