• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

parasec

Rolex
2-Faktor
Trans Am - jaaaa menar du? Är personligen svag för WS6 modellen från millennieskiftet, gillar även dåtidens F-body Camaro rejält.

1612293602809.png
Den var ❤️
Jag har aldrig testat Ginault men de verkar hålla hög kvalitet för priset har jag förstått. 👌Rätt dålig jämförelse dock med tanke på att en Squale kostar på $550-600 och Ginault kostar $1400-1500.

Det jag inte gillar med Squales 20/30 Atmos är att länken och framför allt ändlänkarna är sådär. Låset funkar men det är inte heller särskilt kul. Jag använder inte ens mina länkar, kör alla på gummi eller nato. 😊

Personligen hade jag inte köpt en Ginault för det är lite väl mycket kopia av Rolex Sub. Jag gillar inte heller vissa av Squales varianter som är lite väl lika Rolex men de andra är helt okej. Ska jag vara ärlig så har jag lite ångest ibland över de jag äger trots att ingen någonsin skulle kunna blanda ihop dem med en Rolex. 😳
DSCF2582 (1).jpg
IMG_0317.jpg
IMG_2194.jpg
Snygg trio!
Har du kvar alla?

Man ska inte skämmas. Man gillar det man gillar.
Bjussar på en bild efter lite bandbyten mellan Nodus och Halios. Är väldigt förtjust i visarna på Nodusen samt tavlan. Sekundvisaren är en favorit, grön med vit spets som går exakt vid linjen som är på chapter ringen.
image.jpg

EDIT: Tokfel tid och datum på Haliosen.

Försökt fånga det på bild.
image.jpg

(Närbild WS får alltid mina klockor att se ut som att de är extra stora)
 

Oscarmessi

Omega
2-Faktor
Jag köpte en San Martin Submariner Hommage av @Lundgren🥊 till min pappa, och måste säga att jag är otroligt imponerad av byggkvalitén och tidhållningen. Riktigt tung pjäs, och jag är övertygad om att farsgubben håller med. Överlämningen kompliceras ju lite av det rådande läget, men till helgen hoppas jag kunna lösa det.

Lite kuriosa: min pappa är från Argentina och general San Martin råkar vara Argentinas befriare (libertador) och nationalhjälte 🇦🇷. Det är ju därför väldigt svårt att inte skaffa honom en klocka som har det namnet. :cigar: Vete tusan om det är anledningen till att kineserna valde namnet dock😁...

IMG-20210202-WA0006.jpeg

IMG-20210202-WA0008.jpeg


20210202_122105.jpg
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Snygg trio!
Har du kvar alla?

Man ska inte skämmas. Man gillar det man gillar.
Bjussar på en bild efter lite bandbyten mellan Nodus och Halios. Är väldigt förtjust i visarna på Nodusen samt tavlan. Sekundvisaren är en favorit, grön med vit spets som går exakt vid linjen som är på chapter ringen.
image.jpg


Försökt fånga det på bild.
image.jpg

(Närbild WS får alltid mina klockor att se ut som att de är extra stora)
Japp, de är kvar allihopa. Man ska väl kanske inte skämmas men det är ju lite väl mycket designkopia egentligen. Har i alla fall försökt göra dem lite egna. 😊

Jäkligt snygga de där två. Har helt missat Nodusen med daydate, riktigt cool! 👌Är siffrorna på datumskivan också gröna eller är det ljuset som luras?
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Japp, de är kvar allihopa. Man ska väl kanske inte skämmas men det är ju lite väl mycket designkopia egentligen. Har i alla fall försökt göra dem lite egna. 😊

Jäkligt snygga de där två. Har helt missat Nodusen med daydate, riktigt cool! 👌Är siffrorna på datumskivan också gröna eller är det ljuset som luras?
Tycker du lyckats väl med det. Tropicen är en gammal favorit.

Tack!
Stämmer att datumskivan har gröna siffror. Ganska coolt tycker jag. Även trevligt med friktionsbezel.
 

M26

Rolex
2-Faktor
Jag skulle gärna ha den nya Ginault:en. För djäfla trevlig måste jag säga.
Är väl den som @M26 har tror jag.
Var väl också den som tappade färg från vridringen, eller har jag drömt det med?
Det stämmer bra det, men Ginault tycks ha löst problemet nu med sin fix 2.0.......får man i alla fall hoppas ☺️
Det är ju fel på mig men jag föredrar aluminium. Och Ginault blå alu är fan helt magisk (på bild iaf). Men kan få den med helt vita visare/index? Det känns som mumma...
Min OR1 har den blåa ringen med gold sand lume och boxglas, OR2an har keramiskt insert och GLS och lika glad i båda. Jag har aldrig sett ett blått insert med Glowing Smurf men vet med mig att det går att mixa det mesta kombinationer med John och tror säkert att du kan få till det som en custom beställning, du bör dock känna till att som standard kommer OR2 med keramiskt inlägg och platt glas så vill du ha ett alu insert eller annat glas så kan du ta det i mejl med John och sedan även skriva in det som anmärkning när du lägger själva depositionen. Måste faktiskt erkänna att jag har en keramisk Glowing Smurf Date på ingång också, så bra tycker jag att dom är :bag:
Hehe, bara för att klargöra så var jag ironisk.
Jag skulle säga att ganska många märken är bättre än Squales 1545-serie.
Men jag gillar dem likväl :)
Jag misstänkte nästan det men vill ändå inte framstå som dryg och arrogant då jag har den yttersta respekt för allas åsikter ☺️ 1545an är helt klart värd sina pengar men vad jag egentligen ville ha sagt fast det inte framgick var att om det hade stått ett etablerat namn på Ginaults tavla så hade den alla gånger kunnat kosta 2-3ggr mer, med ett eget urverk kanske 3-4ggr. Måste även nämnas att jag aldrig testat något annat än mina två guld Squales och 1545an så jag kan inte uttala mig om deras övriga lineup ☺️

Yes det går att välja mellan gold sand lume och smurf lume (vit) vid order. VIll minnas att jag dessutom sett vissa som lyckats få grönt kermitinlägg i alu. Det är en snygg klocka...

Edit med bilder från fejjan. @KandreasF Dock blå keramisk. Osäker om OR2 säljs med blått alu eller ej.



1612301159720.png

1612301168204.png
Helt rätt, det första är dock deras blåa keramiska inlägg som bör komma i mars efter kraftiga förseningar och det andra är deras kermit alu inlägg som flera valt framförallt på senare tid. Jag har dock aldrig sett det blåa aluminium inlägget på en glowing smurf konstigt nog, tror i och för sig inte att det skall vara något problem att beställa ett efter önskemål ☺️
30% dyrare stämmer väl inte? De är väl snarare 150% dyrare? 🙂
Jag kanske inte var rättvis, jag jämförde 1545 Pepsin som går loss på ca 7tkr mot OR2 förköpspris ca 10tkr ☺️
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Det stämmer bra det, men Ginault tycks ha löst problemet nu med sin fix 2.0.......får man i alla fall hoppas ☺️

Min OR1 har den blåa ringen med gold sand lume och boxglas, OR2an har keramiskt insert och GLS och lika glad i båda. Jag har aldrig sett ett blått insert med Glowing Smurf men vet med mig att det går att mixa det mesta kombinationer med John och tror säkert att du kan få till det som en custom beställning, du bör dock känna till att som standard kommer OR2 med keramiskt inlägg och platt glas så vill du ha ett alu insert eller annat glas så kan du ta det i mejl med John och sedan även skriva in det som anmärkning när du lägger själva depositionen. Måste faktiskt erkänna att jag har en keramisk Glowing Smurf Date på ingång också, så bra tycker jag att dom är :bag:

Jag misstänkte nästan det men vill ändå inte framstå som dryg och arrogant då jag har den yttersta respekt för allas åsikter ☺️ 1545an är helt klart värd sina pengar men vad jag egentligen ville ha sagt fast det inte framgick var att om det hade stått ett etablerat namn på Ginaults tavla så hade den alla gånger kunnat kosta 2-3ggr mer, med ett eget urverk kanske 3-4ggr. Måste även nämnas att jag aldrig testat något annat än mina två guld Squales och 1545an så jag kan inte uttala mig om deras övriga lineup ☺️


Helt rätt, det första är dock deras blåa keramiska inlägg som bör komma i mars efter kraftiga förseningar och det andra är deras kermit alu inlägg som flera valt framförallt på senare tid. Jag har dock aldrig sett det blåa aluminium inlägget på en glowing smurf konstigt nog, tror i och för sig inte att det skall vara något problem att beställa ett efter önskemål ☺️

Jag kanske inte var rättvis, jag jämförde 1545 Pepsin som går loss på ca 7tkr mot OR2 förköpspris ca 10tkr ☺️
Tackar ödmjukast för all kunskap man får ta del av! Kanske doppar tån med begagnat för att få en känsla för vad man gillar. Flipper du någon så glöm inte bort mig😊
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor

Kreacon

Audemars
Det låter lovande med länken😊 Det måste nog vara sjukt tight elva för att få plats i det lilla hålet. Ärligt såg jag inte vilket datum jag ställde förrän jag tog bilden😅
Najs med runda fönster tycker jag. Länken har säkert blivit än bättre. Vridning på kullager var jäkligt trevligt. Vad är det på din?
164F8F88-1F1C-40A9-862E-1F62ACFBA585.jpeg
Trevliga att ha att göra med är de oxå på Nodus. Postar en bild på min gamla.
 

AndyJ

Panerai
Najs med runda fönster tycker jag. Länken har säkert blivit än bättre. Vridning på kullager var jäkligt trevligt. Vad är det på din?
164F8F88-1F1C-40A9-862E-1F62ACFBA585.jpeg
Trevliga att ha att göra med är de oxå på Nodus. Postar en bild på min gamla.
Fin och det är en tupp på bilden med😄 Jag har utan bezel. Var tvungen att packa upp länken med och det kändes bra som sagt. Snyggt borstad😊
 
Topp