• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Rizzie

Patek
2-Faktor
Det här hade varit något som sommarklocka!
Screenshot_2021-02-04-19-29-56-687_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

Defreud

Panerai
2-Faktor
Torsdagsprylarna som låg uppradade i köket när jag stekte pannkakor åt familjen...
IMG_20210204_194221_440.jpg


IMG_20210204_195559_875.jpg


IMG_20210204_195559_874.jpg


IMG_20210204_195559_873.jpg


...och första klockan jag köpte in på KS.

Från @TerryTee har jag för mig och typ två år sedan tror jag 🤔
Min handledare snackade mycket om Facit när jag gick min logistikutbildning. De som tillverkade skrivmaskiner då, som exempel på företag som inte hänger på i utvecklingen 🙂
(Direnzo för topic)
20210204_203304.jpg
 

FOQ

Audemars
@Oscarmessi
Angående mindre klockor. Kolla Zelos Horizons. Väldigt kort L2L + allmänt liten klocka. En av anledningarna att jag sålde min gröna som jag tror @Stup har nu.

Brukar vara prisvärda beggat. Även swordfish 40 mm kan funka. Samma där. Väldigt kort L2L. Kändes även denna liten.
 
Helt underbar liten klocka! Iom att den har rätt smal bezel insert så upplevs den lite större, skulle säga att den bärs som en 37-38. Och länken är magisk!

Hur breda armar har du?

Är inne på att köpa en Oris Divers 65 i 40mm men tycker kanske att den känns liiiiiiiiiiite stor.
Men å andra sidan så låter 36mm litet för en dykare (har inte testat 36:an).

Jag har högst normala handleder på 17cm..
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Hur breda armar har du?

Är inne på att köpa en Oris Divers 65 i 40mm men tycker kanske att den känns liiiiiiiiiiite stor.
Men å andra sidan så låter 36mm litet för en dykare (har inte testat 36:an).

Jag har högst normala handleder på 17cm..
Tja, bicepsen är skitstora, men handlederna är desto mindre! ;)
Sorry... I'll see myself out...

Nä, men mina handleder är 17cm. Orisen sitter mkt bra tycker jag!

31CD2CF9-D069-4FED-B5CD-6E49BC446010.jpeg

B806B1EF-FBB5-48B8-BFCD-BB62ED94E634.jpeg
 

M26

Rolex
2-Faktor
Vad har du köpt mer?! Din galning! 😄
En försändelse innehöll en pjäs jag haft hela två gånger innan men flippat innan jag ens hunnit prova 😂 Efter Carl Brashear Cal. 401 var jag bara tvungen att testa den igen 🤷🏻‍♂️ Den andra och mer passande för denna tråd vill jag vänta in min gode vän och microbroder @parasec innan jag avslöjar 😊
signal-2021-02-04-182320.jpg

Hur breda armar har du?

Är inne på att köpa en Oris Divers 65 i 40mm men tycker kanske att den känns liiiiiiiiiiite stor.
Men å andra sidan så låter 36mm litet för en dykare (har inte testat 36:an).

Jag har högst normala handleder på 17cm..
Se ovan bild för referens, 40mm BiCo på min 17cm handled 😊
 
Senast ändrad:

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
En försändelse innehöll en pjäs jag haft hela två gånger innan men flippat innan jag ens hunnit prova 😂 Efter Carl Brashear Cal. 401 var jag bara tvungen att testa den igen 🤷🏻‍♂️ Den andra och mer passande för denna tråd vill jag vänta in min gode vän och microbroder @parasec innan jag avslöjar 😊
signal-2021-02-04-182320.jpg


Se ovan bild för referens, BiCo på min 17cm handled 😊
Den är 40 eller hur?
 

AndyJ

Panerai
En försändelse innehöll en pjäs jag haft hela två gånger innan men flippat innan jag ens hunnit prova 😂 Efter Carl Brashear Cal. 401 var jag bara tvungen att testa den igen 🤷🏻‍♂️ Den andra och mer passande för denna tråd vill jag vänta in min gode vän och microbroder @parasec innan jag avslöjar 😊
signal-2021-02-04-182320.jpg


Se ovan bild för referens, 40mm BiCo på min 17cm handled 😊
Grattis😊 Är det lite olika nyans på bronset på Bico jämfört Carl B?
 
Topp