Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Insåg att glaset lurades en aning på första bilden, ta en koll på din SKX så kan du jämföra vilken timvisare som prickar index bästJa, det har du iofs rätt i men den är ändå i minsta laget. Det är kanske inte riktigt rätt med Bund på en ryss.
Äh, den behöver inte träffa för att klockan ska vara tydlig. Den där mesiga lilla visaren går ju knappt att se.Insåg att glaset lurades en aning på första bilden, ta en koll på din SKX så kan du jämföra vilken timvisare som prickar index bäst
Äh, den behöver inte träffa för att klockan ska vara tydlig. Den där mesiga lilla visaren går ju knappt att se.
Skooba dood! Han är lite rolig ändå. Prisvärt!Jag gillar SKX och har alltid gjort, missförstå mig rätt Ey, kolla den här då på tal om ingenting, vet ju att du diggar orangea minutvisare
Fin, den där. Skönt kantig.Blev en liten knapp efter middagen. Är ju snart helg ju.
Köööp! Bra skit som man säger .Det här hade varit något som sommarklocka!
Delarna har kostat mer än själva klockan med råge men fortfarande prisvärt så in i bänken om du frågar migSkooba dood! Han är lite rolig ändå. Prisvärt!
Alltså dina bilder!Torsdagsprylarna som låg uppradade i köket när jag stekte pannkakor åt familjen...
...och första klockan jag köpte in på KS.
Från @TerryTee har jag för mig och typ två år sedan tror jag
Min handledare snackade mycket om Facit när jag gick min logistikutbildning. De som tillverkade skrivmaskiner då, som exempel på företag som inte hänger på i utvecklingenTorsdagsprylarna som låg uppradade i köket när jag stekte pannkakor åt familjen...
...och första klockan jag köpte in på KS.
Från @TerryTee har jag för mig och typ två år sedan tror jag
Hade helt missat att denna fanns i 36!!!Kan slå ett slag för Oris Divers 65 i 36mm också! @Oscarmessi
Har den med bronsbezel och den har alla dom rätta attributen för att vara en helgrym vintage-reissue!
Vad har du köpt mer?! Din galning!När vi ändå slår ett slag för Oris så måste jag säga att senaste Carl Brashear verkligen gjorde susen för min dipp
.
.
.
.
.
.
Resultatet lät inte vänta på sig
Helt underbar liten klocka! Iom att den har rätt smal bezel insert så upplevs den lite större, skulle säga att den bärs som en 37-38. Och länken är magisk!Hade helt missat att denna fanns i 36!!!
Jisses, från mig alltså? Jag har läst liknande förut utan att minnas klockorna uppenbarligen
Helt underbar liten klocka! Iom att den har rätt smal bezel insert så upplevs den lite större, skulle säga att den bärs som en 37-38. Och länken är magisk!
Samma här - coolt och värt att uppmuntra att de "vågar" en sån diameter!Hade helt missat att denna fanns i 36!!!
Just fan! Det var en schysst dealNä jag återkallar den infon!
Köpte den av @FreakyLeo ju!
Klockan nr 2 och 3 var från dig dock @TerryTee. Ett stycke skx och en turtle närmare bestämt!
Saknar båda måste jag säga också...
Tja, bicepsen är skitstora, men handlederna är desto mindre!Hur breda armar har du?
Är inne på att köpa en Oris Divers 65 i 40mm men tycker kanske att den känns liiiiiiiiiiite stor.
Men å andra sidan så låter 36mm litet för en dykare (har inte testat 36:an).
Jag har högst normala handleder på 17cm..
En försändelse innehöll en pjäs jag haft hela två gånger innan men flippat innan jag ens hunnit prova Efter Carl Brashear Cal. 401 var jag bara tvungen att testa den igen Den andra och mer passande för denna tråd vill jag vänta in min gode vän och microbroder @parasec innan jag avslöjarVad har du köpt mer?! Din galning!
Se ovan bild för referens, 40mm BiCo på min 17cm handledHur breda armar har du?
Är inne på att köpa en Oris Divers 65 i 40mm men tycker kanske att den känns liiiiiiiiiiite stor.
Men å andra sidan så låter 36mm litet för en dykare (har inte testat 36:an).
Jag har högst normala handleder på 17cm..
Den är 40 eller hur?En försändelse innehöll en pjäs jag haft hela två gånger innan men flippat innan jag ens hunnit prova Efter Carl Brashear Cal. 401 var jag bara tvungen att testa den igen Den andra och mer passande för denna tråd vill jag vänta in min gode vän och microbroder @parasec innan jag avslöjar
Se ovan bild för referens, BiCo på min 17cm handled
Grymt, tack för tipset! Jag ska kolla in dem!@Oscarmessi
Angående mindre klockor. Kolla Zelos Horizons. Väldigt kort L2L + allmänt liten klocka. En av anledningarna att jag sålde min gröna som jag tror @Stup har nu.
Brukar vara prisvärda beggat. Även swordfish 40 mm kan funka. Samma där. Väldigt kort L2L. Kändes även denna liten.
Ja, den är verkligen grym! Storleken är verkligen perfekt!Kan slå ett slag för Oris Divers 65 i 36mm också! @Oscarmessi
Har den med bronsbezel och den har alla dom rätta attributen för att vara en helgrym vintage-reissue!
Sorry, missade att ta med det men helt korrekt Jag har även korrat mitt inlägg så att det framgårDen är 40 eller hur?
Grattis Är det lite olika nyans på bronset på Bico jämfört Carl B?En försändelse innehöll en pjäs jag haft hela två gånger innan men flippat innan jag ens hunnit prova Efter Carl Brashear Cal. 401 var jag bara tvungen att testa den igen Den andra och mer passande för denna tråd vill jag vänta in min gode vän och microbroder @parasec innan jag avslöjar
Se ovan bild för referens, 40mm BiCo på min 17cm handled
Tja, bicepsen är skitstora, men handlederna är desto mindre!
Sorry... I'll see myself out...
Nä, men mina handleder är 17cm. Orisen sitter mkt bra tycker jag!