• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Hade en 1680 från 1978 för en tid sen, denna inbringar ”nästan” samma känsla på handleden. Men självklart inte en Rolex med samma precision och kvalitet. Men för slanten jag gav ett solklart affordable alternativ.
6D31838A-A1B5-4918-8D27-C09AA96FCCDB.jpeg
5F16A5E8-9C13-4F9B-9AB3-B4D777622F63.jpeg
Läcker!
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Hade en 1680 från 1978 för en tid sen, denna inbringar ”nästan” samma känsla på handleden. Men självklart inte en Rolex med samma precision och kvalitet. Men för slanten jag gav ett solklart affordable alternativ.
6D31838A-A1B5-4918-8D27-C09AA96FCCDB.jpeg
5F16A5E8-9C13-4F9B-9AB3-B4D777622F63.jpeg
Folk brukar ju vara av uppfattningen att läder inte hör hemma på en dykare. Men personligen så gillar jag det på rätt modell, och här snackar vi! Mycket, mycket bra!
 

monoton

Omega
Microkamrater!

Jag har 15 cm handled (ja, ni kan tänka er hur lätt det är att hitta klockor :banghead:) Detta innebär att lug till lug-måttet är avgörande för att inte klockan ska ligga som ett tak över handleden med bandet snett inåt-nedåt.

Jag undrar därför i all ödmjukhet om någon av er har bra tips på dykare eller stålsportisar med lug till lug-mått på 46 mm eller mindre? :angel:
Longines Hydroconquest 34mm, inga mått L2L men kanske någon dom kan luska ut
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Jag kan bara svara för NH3X-verken men min erfarenhet är att de går 5-10 sekunder för fort. Jag har haft en hel del såna och de har varit ungefär likadana.
Samma här. Alla NH35/NH36 jag haft förutom en som fick skrotas (gick på garanti) har gått runt 5-10 sek+ per dag. Min 4R36 på Seikon går 0-5sek+.

Det sköna är att ingen har gått minus. Hellre 15sek för fort per dag än minus 5.

Min Cadisen med nåt billigt kinaverk går +2 :D
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Samma här. Alla NH35/NH36 jag haft förutom en som fick skrotas (gick på garanti) har gått runt 5-10 sek+ per dag. Min 4R36 på Seikon går 0-5sek+.

Det sköna är att ingen har gått minus. Hellre 15sek för fort per dag än minus 5.

Min Cadisen med nåt billigt kinaverk går +2 :D
Jag har haft otur, alla går 5-15 sek minus om dagen, jag gillar det inte. Jaja, får väl leva med det ett tag till.
 
Topp