• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Byteslördag!
Zelos Mako V3.
AAhtHx2.jpg

Bytes mot pengar.
@TerryTee har första tjing :)
 

Herr Gås

Banned
Ja det är väl för att det är den mest relevanta frågan för vilket pris som är rimligt för en begagnad? :rolleyes:
Du får givetvis sätta vilket pris du vill, men att "få tillbaka pengarna" dvs nypris för en beggad klocka är inget jag skulle göra. Men lycka till.
Fel. Det viktigaste för begagnatmarknaden är marknadsvärde dvs tillgång kontra efterfrågan, inte nypris.

Du verkar inte intresserad, varför argumentera prissättning på min potentiella annons?

Dessutom skrev jag att jag gav 3,5' men hade tänkt mig strax över 3'. Läsförståelsen har tagit helg kanske?

hey-you-gonna-blow-me-it-would-be-a-lot-cooler-if-you-did.jpg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼 glöm inte att jag står först i flippkön ...👍🏼....eller vänta nu, är det ghost date eller?
Haha, din röst väger tyngst.
Tog med datum just för att jag misstänkte ghost date. Skrev till Nick och frågade och det är inte det. Han använder 9039 för no date :D Lutar därför åt ett byte.

Haha, blev inte lättare med omröstning :hilarious:
Screenshot_20210206-184644_Chrome.jpg
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Inte riktigt vad du frågar men aldrig fattat grejen med just denna Explorerhärmapan även om Smiths inte är Smiths. Höjden av ironi då det var Smiths och Rolex som fightades om gunsten -53 (som alla vet var det Smiths och inte Rolex som var med på själva toppbestigningen).
Som om Volvo skulle tillverka bilar som ser ut som...Saab 🤔

Med det sagt tycker jag Everest Expedition är schysst för det är ju en Smiths 😄
Ja everest expedition gillar jag.
Den känns bra utifrån att den ej försöker likna en explorer utan just en Smiths :) Jag har haft ett motstånd till den svarta Smiths explorer varianten men är ändå nyfiken att prova den på något osunt sätt :woot:
Vet ju att proportionerna är helt rätt för mig men har egentligen aldrig varit någon speciell explorer fan.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Ja everest expedition gillar jag.
Den känns bra utifrån att den ej försöker likna en explorer utan just en Smiths :) Jag har haft ett motstånd till den svarta Smiths explorer varianten men är ändå nyfiken att prova den på något osunt sätt :woot:
Vet ju att proportionerna är helt rätt för mig men har egentligen aldrig varit någon speciell explorer fan.
Man får såklart gilla precis det man vill, bara min skalle som blir förvirrad ibland (jämt) 🥳

Klart du ska testa, lätta att kränga i andra hand också om det inte skulle passa 👍🏼
 

ZoomZoom

Omega
Fel. Det viktigaste för begagnatmarknaden är marknadsvärde dvs tillgång kontra efterfrågan, inte nypris.

Du verkar inte intresserad, varför argumentera prissättning på min potentiella annons?

Dessutom skrev jag att jag gav 3,5' men hade tänkt mig strax över 3'. Läsförståelsen har tagit helg kanske?

hey-you-gonna-blow-me-it-would-be-a-lot-cooler-if-you-did.jpg

Nej det är klart jag inte är intresserad av något begagnat för nypris. :)
Lite löjlig bild, men jag ska inte döma någon för deras sexuella läggning.

Lycka till med annonsen.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Dessa två skulle behöva lämna pga inköp av någonting helt annat i klockväg, finns det något intresse i tråden?
Jag är ganska medgörlig (inom rimliga gränser) gällande priser så PMa om det finns minsta sug! :D
91FE2CB0-8432-4D41-A5A2-8443F5CBA1EC.jpeg
54148E54-ED17-4232-A00E-94BEF8BC9D3A.jpeg

Har dessutom en del tillbehör att avyttra, allt på bilden säljes.

Samtliga band sålda!
4D500CF9-3CD3-426F-A734-0ECC72EA1506.jpeg


488CBB24-6B28-4C04-952D-50145629018D.jpeg

0AD5CAA4-A099-4952-AFEC-0950E6320DF4.jpeg

Även rullen som allt ligger på är till salu! 😃
 
Senast ändrad:

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Dessa två skulle behöva lämna pga inköp av någonting helt annat i klockväg, finns det något intresse i tråden?
Jag är ganska medgörlig (inom rimliga gränser) gällande priser så PMa om det finns minsta sug! :D
91FE2CB0-8432-4D41-A5A2-8443F5CBA1EC.jpeg
54148E54-ED17-4232-A00E-94BEF8BC9D3A.jpeg

Har dessutom en del tillbehör att avyttra, allt på bilden säljes så att säga 😊
4D500CF9-3CD3-426F-A734-0ECC72EA1506.jpeg




488CBB24-6B28-4C04-952D-50145629018D.jpeg

0AD5CAA4-A099-4952-AFEC-0950E6320DF4.jpeg

Även rullen som allt ligger på är till salu! 😃
Vadå är det för tre clasp du har? Bredd på dom?
 

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Fick köpa den av min AD för 1500kr, det kallar jag för affordable! Den ska stanna i samlingen för alltid! Har blivit en av mina favoriter. Tredje gången jag äger en Arnie, tredje gången gillt 🤣 denna gång stannar den!
Och tack för KS bästa tråd, är inte så aktiv här men är inne dagligen och kikar på era klockor ☺️
59A3FDBC-8A75-4937-9B7C-FC658B4BF930.jpeg
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Fick köpa den av min AD för 1500kr, det kallar jag för affordable! Den ska stanna i samlingen för alltid! Har blivit en av mina favoriter. Tredje gången jag äger en Arnie, tredje gången gillt 🤣 denna gång stannar den!
Och tack för KS bästa tråd, är inte så aktiv här men är inne dagligen och kikar på era klockor ☺️
59A3FDBC-8A75-4937-9B7C-FC658B4BF930.jpeg

Jädrar vilket fynd 😍! Grattis :)
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Fick köpa den av min AD för 1500kr, det kallar jag för affordable! Den ska stanna i samlingen för alltid! Har blivit en av mina favoriter. Tredje gången jag äger en Arnie, tredje gången gillt 🤣 denna gång stannar den!
Och tack för KS bästa tråd, är inte så aktiv här men är inne dagligen och kikar på era klockor ☺️
59A3FDBC-8A75-4937-9B7C-FC658B4BF930.jpeg
Wow, vilket fynd! Sluta lura i kulisserna, fortsätt posta :)
 
Topp