• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Code

AKA Vincent B
Nja men om du ifrågasätter om han verkligen har en när han visar en så...
Ja varför inte bara visa kvittot? Så tror jag. Tyvärr så tror jag inte förns jag ser kvittot. Sen behöver han inte bevisa nåt för mig men det kommer då inte ändra min tro. Menar vet var han köpt den och hos dom listar den 5498kr..och han skulle få köpa för 1500kr..hmm..?!?
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Ja varför inte bara visa kvittot? Så tror jag. Tyvärr så tror jag inte förns jag ser kvittot. Sen behöver han inte bevisa nåt för mig men det kommer då inte ändra min tro. Menar vet var han köpt den och hos dom listar den 5498kr..och han skulle få köpa för 1500kr..hmm..?!?
Som jag sa innan så kan han ju ha köpt annat dyrt och fått köpa denna för en billig peng som bonus. Konstigare saker har ju hänt när det gäller att handla hos en AD.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Dessa två skulle behöva lämna pga inköp av någonting helt annat i klockväg, finns det något intresse i tråden?
Jag är ganska medgörlig (inom rimliga gränser) gällande priser så PMa om det finns minsta sug! :D
91FE2CB0-8432-4D41-A5A2-8443F5CBA1EC.jpeg
54148E54-ED17-4232-A00E-94BEF8BC9D3A.jpeg

Har dessutom en del tillbehör att avyttra, allt på bilden säljes så att säga 😊
4D500CF9-3CD3-426F-A734-0ECC72EA1506.jpeg




488CBB24-6B28-4C04-952D-50145629018D.jpeg

0AD5CAA4-A099-4952-AFEC-0950E6320DF4.jpeg

Även rullen som allt ligger på är till salu! 😃
20mm gummina borta, bara 22or kvar!
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Var hittar jag Vostok Amphibian 170891 inom EU?
80FC92C1-03F5-4380-835E-09069300FA23.png
Länkar till mitt inlägg i rysstråden 😊 Beställde i Söndagskväll, hade den vid 12 i torsdags. Totalt runt 1550kr allt som allt 👌🏻 Den är grym 👍🏻

Posta i tråden 'Ryska klockor på KS?' https://klocksnack.se/threads/ryska-klockor-på-ks.3659/post-3701269

Edit: Det är det här ett klockforum handlar om @Vincentb! Var glad för @Wasabi's skull istället. Finns väl ingen anledning att misstro?
 
Senast ändrad:

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Slänger in lite till byteslördag. Har inte värt fram något värde än men någorlunda standardpris, är ju klockor som syns ganska ofta :) San Martin och Squale, fullset, båda köpta nya mig med gott om garanti kvar, båda använda en knapp handfull gånger och i skick därefter. Har några vintage Seikos också samt en oanvänd DJI Spark Fly More kombo med stora laddaren, batterier, kontroll, väska etc. Köpt ny av mig på Webhallen. Gammal Jacques LeMans köpt ny av mig också :) .... Kanske kan glädja någon. Har också en fin vintage Citizen som jag fick gratis här i tråden, den fick lite kärlek av mig och fungerar nu fint och är fin och fräsch, inga pengar för den men kan följa med som bonus till mikrobroder om intresse finns... den har legat och ger mig dåligt samvete över att jag inte använder den :( Helst pengar eller billigare byten, sånt som det står Certina DS på brukar funka eller en Squale 2002 med ev. slant från mitt håll.
 

Bilagor

  • Screenshot_20210206-221938.png
    Screenshot_20210206-221938.png
    168.2 KB · Visningar: 24
  • Screenshot_20210206-222124.png
    Screenshot_20210206-222124.png
    153.6 KB · Visningar: 28
  • Screenshot_20210206-222021.png
    Screenshot_20210206-222021.png
    187.4 KB · Visningar: 31
  • Screenshot_20210206-221956.png
    Screenshot_20210206-221956.png
    179.9 KB · Visningar: 27
  • Screenshot_20210206-223436.png
    Screenshot_20210206-223436.png
    153.1 KB · Visningar: 62
Senast ändrad:

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Slänger in lite till byteslördag. Har inte värt fram något värde än men någorlunda standardpris, är ju klockor som syns ganska ofta :) San Martin och Squale, fullset, båda köpta nya mig med gott om garanti kvar, båda använda en knapp handfull gånger och i skick därefter. Har några vintage Seikos också samt en oanvänd DJI Spark Fly More kombo med stora laddaren, batterier, kontroll, väska etc. Köpt ny av mig på Webhallen. Gammal Jacques LeMans köpt ny av mig också :) .... Kanske kan glädja någon. Helst pengar eller billigare byten, sånt som det står Certina DS på brukar funka eller en Squale 2002 med ev. slant från mitt håll.
Sista minuten affärer !!! 🤣👍🏻
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Slänger in lite till byteslördag. Har inte värt fram något värde än men någorlunda standardpris, är ju klockor som syns ganska ofta :) San Martin och Squale, fullset, båda köpta nya mig med gott om garanti kvar, båda använda en knapp handfull gånger och i skick därefter. Har några vintage Seikos också samt en oanvänd DJI Spark Fly More kombo med stora laddaren, batterier, kontroll, väska etc. Köpt ny av mig på Webhallen. Gammal Jacques LeMans köpt ny av mig också :) .... Kanske kan glädja någon. Helst pengar eller billigare byten, sånt som det står Certina DS på brukar funka eller en Squale 2002 med ev. slant från mitt håll.
Mmm full Lume 😋 Så jäkla fin 😍 Meeeen....bara mal i börsen och inget att byta bort 🤪
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Slänger in lite till byteslördag. Har inte värt fram något värde än men någorlunda standardpris, är ju klockor som syns ganska ofta :) San Martin och Squale, fullset, båda köpta nya mig med gott om garanti kvar, båda använda en knapp handfull gånger och i skick därefter. Har några vintage Seikos också samt en oanvänd DJI Spark Fly More kombo med stora laddaren, batterier, kontroll, väska etc. Köpt ny av mig på Webhallen. Gammal Jacques LeMans köpt ny av mig också :) .... Kanske kan glädja någon. Helst pengar eller billigare byten, sånt som det står Certina DS på brukar funka eller en Squale 2002 med ev. slant från mitt håll.
Både skvallen och Sanmar är sjukt lockande! Sjukt fina
 

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Ja varför inte bara visa kvittot? Så tror jag. Tyvärr så tror jag inte förns jag ser kvittot. Sen behöver han inte bevisa nåt för mig men det kommer då inte ändra min tro. Menar vet var han köpt den och hos dom listar den 5498kr..och han skulle få köpa för 1500kr..hmm..?!?
Gud vilken löjlig diskussion om klocka för femtonhundra spänn. Som jag har sagt till dig när du har skrivit till mig privat, jag har inga problem med att visa kvittot. Tycker inte bara att jag har något behov av att visa någon något kvitto bara för att en person väljer att inte tro på mig, kan inte bry mig mindre. Varför ska jag ljuga om en Seiko för 1500kr? Det är helt upp till personen i fråga att välja att lita på mig eller inte. Ville egentligen inte besvara påståendet men kände att det kanske behövdes klaras upp lite. Så om du inte vill tro på mig så är det helt och hållet ditt problem haha. Jag ska inte behöva bevisa det till någon som inte har någonting med min klocka att göra 🤣 sen undrar jag varför man skulle vilja ljuga om något sådant, varför skulle jag vilja trigga igång så att priset sänks på modellen om jag äger den själv?
Om min klocka var till salu och du skulle vara intresserad av att köpa den samt att du vill ha kvitto så är det en helt annan sak. Men nu är den inte till salu och jag kommer inte att sälja den heller.
och återigen, så som jag även skrev till dig privat innan du skrev här på denna tråd, så handlar jag väldigt många klockor av samma AD, och därför bestämde de sig att jag skulle få köpa denna till ett förmånligt pris då den har legat i butiken och dammat ett tag. Förra året (2020) skulle jag noga gissa på att jag köpte ca 15-16 klockor från dem, självklart är man snäll mot sina stamkunder. Om jag fick bestämma skulle jag vilja ha en gratis klocka varje år 🤣 med det sagt, hoppas att denna diskussion inte fortsätter och att vi kan njuta av alla klockbilder i denna underbara tråd.
bifogar även en bild på min klocka med dagens datum för er som inte tror att jag äger klockorna jag postar i tråden 😂
 

Bilagor

  • C98E92E8-B0AF-4CD3-B7F4-A7B403055EB8.jpeg
    C98E92E8-B0AF-4CD3-B7F4-A7B403055EB8.jpeg
    273.8 KB · Visningar: 64
Senast ändrad:

Code

AKA Vincent B
Gud vilken löjlig diskussion om klocka för femtonhundra spänn. Som jag har sagt till dig när du har skrivit till mig privat, jag har inga problem med att visa kvittot. Tycker inte bara att jag har något behov av att visa någon något kvitto bara för att en person väljer att inte tro på mig, kan inte bry mig mindre. Varför ska jag ljuga om en Seiko för 1500kr? Det är helt upp till personen i fråga att välja att lita på mig eller inte. Ville egentligen besvara påståendet men kände att det kanske behövdes klaras upp lite. Så om du inte vill tro på mig så är det helt och hållet ditt problem haha. Jag ska inte behöva bevisa det till någon som inte har någonting med min klocka att göra 🤣 sen undrar jag varför man skulle vilja ljuga om något sådant, varför skulle vilja trigga igång så att priset sänks på modellen om jag äger den själv?
Om min klocka var till salu och du skulle vara intresserad av att köpa den samt att du vill ha kvitto så är det en helt annan sak. Men nu är den inte till salu och jag kommer inte att sälja den heller.
och återigen, så som jag även skrev till dig privat innan du skrev här på denna tråd, så handlar jag väldigt många klockor av samma AD, och därför bestämde de sig att jag skulle få köpa denna till ett förmånligt pris då den har legat i butiken och dammat ett tag. Förra året (2020) skulle jag noga gissa på att jag köpte ca 15-16 klockor från dem, självklart är man snäll mot sina stamkunder. Om jag fick bestämma skulle jag vilja ha en gratis klocka varje år 🤣 med det sagt, hoppas att denna diskussion inte fortsätter och att vi kan njuta av alla klockbilder i denna underbara tråd.
bifogar även en bild på min klocka med dagens datum för er som inte tror att jag äger klockorna jag postar i tråden 😂
Var är kvittot, var är kvittot...? DÅ TROR jag dig..😁 och nej du behöver inte bevisa nåt...😉😘
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Gud vilken löjlig diskussion om klocka för femtonhundra spänn. Som jag har sagt till dig när du har skrivit till mig privat, jag har inga problem med att visa kvittot. Tycker inte bara att jag har något behov av att visa någon något kvitto bara för att en person väljer att inte tro på mig, kan inte bry mig mindre. Varför ska jag ljuga om en Seiko för 1500kr? Det är helt upp till personen i fråga att välja att lita på mig eller inte. Ville egentligen besvara påståendet men kände att det kanske behövdes klaras upp lite. Så om du inte vill tro på mig så är det helt och hållet ditt problem haha. Jag ska inte behöva bevisa det till någon som inte har någonting med min klocka att göra 🤣 sen undrar jag varför man skulle vilja ljuga om något sådant, varför skulle vilja trigga igång så att priset sänks på modellen om jag äger den själv?
Om min klocka var till salu och du skulle vara intresserad av att köpa den samt att du vill ha kvitto så är det en helt annan sak. Men nu är den inte till salu och jag kommer inte att sälja den heller.
och återigen, så som jag även skrev till dig privat innan du skrev här på denna tråd, så handlar jag väldigt många klockor av samma AD, och därför bestämde de sig att jag skulle få köpa denna till ett förmånligt pris då den har legat i butiken och dammat ett tag. Förra året (2020) skulle jag noga gissa på att jag köpte ca 15-16 klockor från dem, självklart är man snäll mot sina stamkunder. Om jag fick bestämma skulle jag vilja ha en gratis klocka varje år 🤣 med det sagt, hoppas att denna diskussion inte fortsätter och att vi kan njuta av alla klockbilder i denna underbara tråd.
bifogar även en bild på min klocka med dagens datum för er som inte tror att jag äger klockorna jag postar i tråden 😂
Hahaha älskar att de förtydligar att 6e februari upprepas årligen.
Alternativt samernas nationaldag. Roligt oavsett.
 
Topp