Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg klockaIdag kom Fedex förbi...
Första intrycken mycket bra! Kommer förmodligen köra den på läder till att börja med. Länken ovan är från watchgecko och funkar också, men det blir förmodligen ett milanese istället vad det lider.
Kan de nu bara komma med den där fina gmt också så finns nåt även för mej...@Audacion
Jag vill verkligen slå ett slag för Zelos. För mig är de själva essensen av ett micromärke. Egna designer som sticker ut, bra kvalitet som ofta överträffar priset och så någon skön touch som gör att man känner det där lilla extra.
Den kommer ju snart. Du hänger väl på låset?Kan de nu bara komma med den där fina gmt också så finns nåt även för mej...
Håller med! Tycker även att Obris Morgan är åt det hållet. Obris och Zelos har åtminstone smällt allra högst för mig av de asiatiska mikromärkena@Audacion
Jag vill verkligen slå ett slag för Zelos. För mig är de själva essensen av ett micromärke. Egna designer som sticker ut, bra kvalitet som ofta överträffar priset och så någon skön touch som gör att man känner det där lilla extra.
Glömde Ventus watches (nedre segmentet) och Ergon watches (mittensegment) som är Elshans sidoprojekt och Boldr som också är Singapore baserat typ mitt/övre segmentet. Nu har du lite att sysselsätta dig med, de flesta har redan tagits upp under de sista 20 sidornaSupertack! Zelos kände jag till med facit i hand men övriga är nya för mig.
Ännu mer tack! Ska bli kul att gå igenom och se om man hittar något spännande.
Låset är redan bortslitet, dörren har rivmärken.Den kommer ju snart. Du hänger väl på låset?
Gruppo Gamma, Zelos och Dievas i det högre segmentet, Armida, Maranez och Benarus i det lägre.
Ser inte att Christopher Ward och Squale har nämnts så jag slänger in dem som alternativ.Lägger till Richard Legrand, Obris Morgan, San Martin, Aquatico, Phoibos och Helson
Asiatiska var det väl som efterfrågades? Missuppfattade jag? Annars finns mycket i EU...Ser inte att Christopher Ward och Squale har nämnts så jag slänger in dem som alternativ.
Det är bara för att dom är "Europeiska mikromärken", annars är de ju i top vad gäller Micros.Ser inte att Christopher Ward och Squale har nämnts så jag slänger in dem som alternativ.
Shit, jag tar fram skämskudden...Asiatiska var det väl?
Tycker jag inte, det var ju kanonförslag i sej.Shit, jag tar fram skämskudden...
Varför, all info är nog önskvärd skulle jag tro När vi ändå håller på så är Borealis och Steinhart förträffliga Europeiska märken också.Shit, jag tar fram skämskudden...
Nej nej. Ta ett glas vin i stället.Shit, jag tar fram skämskudden...
Tycker jag inte, det var ju kanonförslag i sej.
Varför, all info är nog önskvärd skulle jag tro När vi ändå håller på så är Borealis och Steinhart förträffliga Europeiska märken också.
Så mycket värme, det är därför jag tycker så mycket om den här tråden!Nej nej. Ta ett glas vin i stället.
Marc & sons, Meistersinger (mikro eller affordable? kanske inte men lite udda), Hampton.Varför, all info är nog önskvärd skulle jag tro När vi ändå håller på så är Borealis och Steinhart förträffliga Europeiska märken också.
Började inte den här tråden med att "mighty master" (trådägaren @Birchgrove för den oinvigde) listade vad han uppfattade som mikromärken? Min egen "favoritlista i browsern" är över 100 namn lång tror jag, då finns en del "kända" märken men det mesta är nog mikro och tagna i denna tråd på ett eller annat sätt. Fantastiskt.Marc & sons, Meistersinger (mikro eller affordable? kanske inte men lite udda), Hampton.
Så mycket värme, det är därför jag tycker så mycket om den här tråden!
Det bär emot men jag tror denna sen ett år trogna och uppskattade 39 mm tjänare får lämna till förmån för en annan liknande. Kan inte låta samlingen växa helt vilt, måste ansa lite när det hela tiden kommer nytt. Blir nog att släppa fler i vår är jag rädd. Nån här i tråden som vill ta hand om pärlan?
Det bär emot men jag tror denna sen ett år trogna och uppskattade 39 mm tjänare får lämna till förmån för en annan liknande. Kan inte låta samlingen växa helt vilt, måste ansa lite när det hela tiden kommer nytt. Blir nog att släppa fler i vår är jag rädd. Nån här i tråden som vill ta hand om pärlan?
Har Steinhart GMT 39 Blue/Red och haft OVM 39 och båda har varit favoriter med superbra mått, GMT'n vet jag med mig att den kommer att stanna under lång tid medan OVM har jag precis sålt här på KS till förmån för min nya Explorer Plexi LTE. Det kupade vintage plexit är så coolt!Tror det var just den modellen som fick mycket kärlek på kanalen The Slender Wrist på Youtube nyligen. Riktigt fin ! Tänkte lägga mina surt förvärvade slantar på en Lorier Neptune Diver härnäst. Men annars så... .
Intressant, de var snygga, måste jag "utforska" närmreBorealis SS Adraga, förbokning om ett par månader
"Borealis Adraga in stainless steel.
We listened to inputs provided and slimmed down the Adraga.
Size has been slimmed down to 39.50mmx47.50mm size, a less domed sapphire crystal a jubilee bracelet tapering from 20mm to 18mm and a Miyota 9015 movement."
Den första versionen i brons som jag har är fantastisk, önskar dock att den var just 39mm och inte fullt så hög.Intressant, de var snygga, måste jag "utforska" närmre
Grattis! Zelos är bra skit!Zelos mako får bli årets sommardinka. Väldigt nöjd med både utseende och kvalite än så länge.