• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Idag kom Fedex förbi...
IMG_20190225_171345.jpg
IMG_20190225_174627.jpg
IMG_20190225_171046.jpg

Första intrycken mycket bra! Kommer förmodligen köra den på läder till att börja med. Länken ovan är från watchgecko och funkar också, men det blir förmodligen ett milanese istället vad det lider.
Snygg klocka

@Audacion
Jag vill verkligen slå ett slag för Zelos. För mig är de själva essensen av ett micromärke. Egna designer som sticker ut, bra kvalitet som ofta överträffar priset och så någon skön touch som gör att man känner det där lilla extra.
Håller med! Tycker även att Obris Morgan är åt det hållet. Obris och Zelos har åtminstone smällt allra högst för mig av de asiatiska mikromärkena

Supertack! Zelos kände jag till med facit i hand men övriga är nya för mig.

Ännu mer tack! Ska bli kul att gå igenom och se om man hittar något spännande.
Glömde Ventus watches (nedre segmentet) och Ergon watches (mittensegment) som är Elshans sidoprojekt och Boldr som också är Singapore baserat typ mitt/övre segmentet. Nu har du lite att sysselsätta dig med, de flesta har redan tagits upp under de sista 20 sidorna :D

Marc & sons, Meistersinger (mikro eller affordable? kanske inte men lite udda), Hampton.
Började inte den här tråden med att "mighty master" (trådägaren @Birchgrove för den oinvigde) listade vad han uppfattade som mikromärken? Min egen "favoritlista i browsern" är över 100 namn lång tror jag, då finns en del "kända" märken men det mesta är nog mikro och tagna i denna tråd på ett eller annat sätt. Fantastiskt.

EDIT: nåt säger mej att jag missat det mesta ändå... :)

Har flippat som en galning den senaste tiden. För första gången sen jag började intresset för klockor sitter jag nu utan dykare. Känns tomt.

Tyvärr fick min Halios lämna i söndags. Får erkänna mig besegrad av kronan som inte kändes bra.

Har en San Martin Pilot just nu som jag fortfarande diggar och har på mig. Zelos ligger i pipeline, samt väntar på nyheter från Halios.

Tittade på Nodus, men jag tror tyvärr den blir för stor med kronan. Annars tycker jag deras dykare som ligger på pre-order är superfin.

Det bär emot men jag tror denna sen ett år trogna och uppskattade 39 mm tjänare får lämna till förmån för en annan liknande. Kan inte låta samlingen växa helt vilt, måste ansa lite när det hela tiden kommer nytt. :arghh: Blir nog att släppa fler i vår är jag rädd. :( Nån här i tråden som vill ta hand om pärlan?
IMG_20190225_175638_1.jpg

Tror det var just den modellen som fick mycket kärlek på kanalen The Slender Wrist på Youtube nyligen. Riktigt fin :)! Tänkte lägga mina surt förvärvade slantar på en Lorier Neptune Diver härnäst. Men annars så... :).

Första dagen på jobbet... :)
IMG_20190226_074241.jpg

Måste säga att jag är mycket nöjd så här långt! Detaljfinish och kvalitetskänsla är mycket bra och den sitter väldigt bekvämt. 40mm är liiiite mindre än vad jag normalt brukar vilja ha, men den känns absolut inte för liten utan snarare väldigt lagom. Lädret som följer med är mycket mjukt och smidigt och kräver i princip ingen "inkörningsperiod", men eftersom jag gillar metall bättre så är det också ett milanese på väg från watchgecko. Vad gäller tidhållning så är det lite för tidigt att säga, men eftersom det sitter ett STP 1-11 i så räknar jag med runt +/- 10 sek/dag. Får se när man haft den ett tag vad det stabiliserar sig på.

Det bär emot men jag tror denna sen ett år trogna och uppskattade 39 mm tjänare får lämna till förmån för en annan liknande. Kan inte låta samlingen växa helt vilt, måste ansa lite när det hela tiden kommer nytt. :arghh: Blir nog att släppa fler i vår är jag rädd. :( Nån här i tråden som vill ta hand om pärlan?
IMG_20190225_175638_1.jpg
Tror det var just den modellen som fick mycket kärlek på kanalen The Slender Wrist på Youtube nyligen. Riktigt fin :)! Tänkte lägga mina surt förvärvade slantar på en Lorier Neptune Diver härnäst. Men annars så... :).
Har Steinhart GMT 39 Blue/Red och haft OVM 39 och båda har varit favoriter med superbra mått, GMT'n vet jag med mig att den kommer att stanna under lång tid medan OVM har jag precis sålt här på KS till förmån för min nya Explorer Plexi LTE. Det kupade vintage plexit är så coolt!

IMG_20190226_083710.jpg
IMG_20190226_083615.jpg
IMG_20190226_083657.jpg
IMG_20190226_083555.jpg
IMG_20190226_002145.jpg

Senast ändrad:
Borealis SS Adraga, förbokning om ett par månader

"Borealis Adraga in stainless steel.

We listened to inputs provided and slimmed down the Adraga.

Size has been slimmed down to 39.50mmx47.50mm size, a less domed sapphire crystal a jubilee bracelet tapering from 20mm to 18mm and a Miyota 9015 movement."

FB_IMG_1551168819433.jpg
FB_IMG_1551168815755.jpg

Borealis SS Adraga, förbokning om ett par månader

"Borealis Adraga in stainless steel.

We listened to inputs provided and slimmed down the Adraga.

Size has been slimmed down to 39.50mmx47.50mm size, a less domed sapphire crystal a jubilee bracelet tapering from 20mm to 18mm and a Miyota 9015 movement."

FB_IMG_1551168819433.jpg
FB_IMG_1551168815755.jpg
Intressant, de var snygga, måste jag "utforska" närmre ;););)

• Like
Reactions: M26
Tillbaka
Topp