• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Man verkar inte kunna förhandsboka utom dom släpps 5 mars kl 17.30 GMT så man får vara snabb om man ska rycka en, velar på en vit med sellita verk men tvekar som fan.
Stämmer, enligt hemsidan just nu:
PSX_20190224_190244.jpg

Jag ska nog ta en med NH35 men det är som du säger, man lär få hänga på låset.

Kanske inte en "mikro" men fortfarande ett märke som jag anser vara lite affordable.. Väldigt sugen på Marvelight II med blå tavla. Någon som har erfarenhet av Ball?

Ball-Engineer-II-Marvelight-13.jpg
Jag har inte heller någon erfarenhet av Ball. Men jag har hoovrat med fingret på köpknappen ända sen jag såg den första gången.
Den blåtavlade är så bra, rikigt snygg klocka! Det vore ekonomiskt oansvarigt av mig att köpa nya klockor nu. Men om jag skulle välja en så skulle det bli den.

Ser lite snett ut men det kan vara en synvilla. Är ju dock bara en prototyp så den är kanske inte 100%.

Tänkte med på att han sa att det var en prototyp men kan det oxå vara så att kromet runt ”12an” luras med det vita inuti?

Kanske är en synvilla men tycker inte det ser ut som det, men tycker alltid små detaljer som dessa är lite turn off. Men har förtroende för en bra QC kontroll av slutprodukt :)

Den vita känns rolig och annorlunda samt titan är ju extra roligt inte minst med beläggningen! Räknar med de tar slut snabbt och hade önskat de kom upp på sidan istället för på kickstarter, fattar inte det än helt hundra så lär vara förlorad om en nu skulle vilja köpa :D

Lite sen på pucken. Men jag hade den blå varianten när det begav sig.
Fantastisk klocka! Kör bara kör!
20180209_085828~3.jpg
Jäklar.. den där var riktigt fin ! :wideyed:
Varför sålde du den?
Tyvärr kommer det nog inte att bli en sådan. :( Har bestämt mig att lägga upp en budget för varje månad eftersom jag tycker att jag spenderar för mycket pengar. Och den budgeten tillåter inte ett klockköp i den prisklassen.
Ska också köpa ett par Red Wings och en till Barbourjacka till våren :) Och då är budgeten för två månader framöver använd.

Kanske inte en "mikro" men fortfarande ett märke som jag anser vara lite affordable.. Väldigt sugen på Marvelight II med blå tavla. Någon som har erfarenhet av Ball?

Jag var länge sugen på något liknande, men kom aldrig överens med RR på visaren som i mitt tycke blev för pråligt på en tool-watch. Det är såklart tycke och smak. Det som kan vara värt att känna till och tänka på är att tritiumtuberna på visarna gör att de inte kan ligga så tätt mot tavlan eller varandra, och gärna gör klockorna väldigt tjocka.

Jo men jag har en Ohio 40mm som jag är mycket nöjd med. Kvaliteten är mycket god och klockan och länken är gedigen. Polering och borstning har hög standard. Finns många trevliga modeller att välja på med spännande teknik. Märket rekommenderas.

Tillbaka
Topp