• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Master J

Audemars
2-Faktor
6000 oavsett om du bor i slott eller koja ?

Visst vill jag inte betala mer i fastighetsavgift. Men samtidigt så är det ju väldigt skevt, som @Equilibrium skriver, att jag ska betala lika mycket i avgift för mitt hus som exempelvis knösarna som bor i Danderyd.

Det är redan på gång, friskt påhejat av LO.. väldigt få partier som är öppet emot..

Det finns en koppling till taxeringsvärdet, men alla som bor närmare en tätort eller söder om Gävle åker på maxbeloppet.

Det officiella Motivet med fastighetsskatt är att man kommer åt folk som rör sej med svarta pengar samt att det är svårt att flytta hus utomlands...

Problemet är att det sen ändå blir vi vanliga knegare som står för 99% av skatten med vår redan beskattade inkomst.

Man skulle komma runt problemet om fastighetsskatt var fullt avdragbar mot skatt på förvärvsinkomst... men det kommer dom som vill ha skatten aldrig föreslå... för då förlorar dom ju som sagt 99% av intäkten enligt ovan.


Klocka för topic
20210214_135156.jpg
🤣
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Det finns en koppling till taxeringsvärdet, men alla som bor närmare en tätort eller söder om Gävle åker på maxbeloppet.

Det officiella Motivet med fastighetsskatt är att man kommer åt folk som rör sej med svarta pengar samt att det är svårt att flytta hus utomlands...

Problemet är att det sen ändå blir vi vanliga knegare som står för 99% av skatten med vår redan beskattade inkomst.

Man skulle komma runt problemet om fastighetsskatt var fullt avdragbar mot skatt på förvärvsinkomst... men det kommer dom som vill ha skatten aldrig föreslå... för då förlorar dom ju som sagt 99% av intäkten enligt ovan.


Klocka för topic
20210214_135156.jpg
🤣
På Island är det årliga beloppet 0.5% av taxeringsvärdet.
Pensionärer och förtids/sjukpensionärer har rabatt på denna summa, rättvist IMO.

Nog OT från min sida idag 😃
 
Topp