• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FOQ

Audemars
Gamla Von hade redan köpt, nya smarta Von är...smart, men jag hör er✌🏼

Du fattar vad jag fiskar efter, förlora hälften bara för att ingen vet vad det är känns....dumdristigt. Fast det är faktiskt inte så mycket pengar ändå 🤔

Jag hör dig! Problemet är att alla har så brått med flippandet och dumpar priser.

Jag har hållt mig borta från många klockor också senaste 6 mån just pga av det.

Ibland måste man dock köra på. Frågan är bara om du tycker den kommer att vara liten?

Idag slog jag dock till på en en riktig härmapa. Dessutom i TT. Fuck it!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jag hör dig! Problemet är att alla har så brått med flippandet och dumpar priser.

Jag har hållt mig borta från många klockor också senaste 6 mån just pga av det.

Ibland måste man dock köra på. Frågan är bara om du tycker den kommer att vara liten?

Idag slog jag dock till på en en riktig härmapa. Dessutom i TT. Fuck it!
Är så förbenat trött på flipp floppandet bara, vill inte trilla dit igen och ryssarna var väl lite räddningen för min del.
Tycker den verkar ha perfekta specs och helt ok med Miyota för det priset så får väl köra på då...en gång kan väl inte skada 🙄

Äh, köp så många härmapor du orkar, tycker du är klok ändå FOQ YES!
 

FOQ

Audemars
Är så förbenat trött på flipp floppandet bara, vill inte trilla dit igen och ryssarna var väl lite räddningen för min del.
Tycker den verkar ha perfekta specs och helt ok med Miyota för det priset så får väl köra på då...en gång kan väl inte skada 🙄

Äh, köp så många härmapor du orkar, tycker du är klok ändå FOQ YES!

Absolut ingen skada. Känns ju som en winner. Schysst design. Förmodligen fin länk. 100 WR + Miyota bäddar för tunn klocka.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Det finns en koppling till taxeringsvärdet, men alla som bor närmare en tätort eller söder om Gävle åker på maxbeloppet.

Det officiella Motivet med fastighetsskatt är att man kommer åt folk som rör sej med svarta pengar samt att det är svårt att flytta hus utomlands...

Problemet är att det sen ändå blir vi vanliga knegare som står för 99% av skatten med vår redan beskattade inkomst.

Man skulle komma runt problemet om fastighetsskatt var fullt avdragbar mot skatt på förvärvsinkomst... men det kommer dom som vill ha skatten aldrig föreslå... för då förlorar dom ju som sagt 99% av intäkten enligt ovan.


Klocka för topic
20210214_135156.jpg
🤣
Fastighetsskatten borde räknas på både taxeringsvärde och inkomst tycker jag, känns mest rättvist. :)
 

M26

Rolex
2-Faktor
Jag hör dig! Problemet är att alla har så brått med flippandet och dumpar priser.

Jag har hållt mig borta från många klockor också senaste 6 mån just pga av det.

Ibland måste man dock köra på. Frågan är bara om du tycker den kommer att vara liten?

Idag slog jag dock till på en en riktig härmapa. Dessutom i TT. Fuck it!
Apropå härmapor :angel:
IMG_20210211_155924.jpg



Och det senaste tillskottet, verkar som att någon försöker norpa den 😁
IMG_20210204_154012.jpg


P.S. Bilden är ej suddig utan klockan är fortfarande fullt inplastad 😁
 

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Tänkte införskaffa mig en Seamaster, som enligt mig, är den mest ”affordable” dykaren om man jämför med Rolex och Breitling. Visserligen kostar submarinern nästan dubbelt så mycket men jag tycker att Omegan är mycket bättre och roligare dessutom så kan man gå in till en AD och köpa en, och få rabatt 🤣.
jag har haft den svarta tidigare, och jag älskade den. Men frågan är, vågar man prova den blåa? Ska man ta ett säkert kort och köra på svart igen eller ska man testa en roligare färg och testa den blåa, Vad tycker panelen?

52A016B5-2607-42A9-BB25-4EA8E1D939A4.jpeg
B65B377F-A1AC-4D2D-B86C-084C490A7731.jpeg
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Tänkte införskaffa mig en Seamaster, som enligt mig, är den mest ”affordable” dykaren om man jämför med Rolex och Breitling. Visserligen kostar submarinern nästan dubbelt så mycket men jag tycker att Omegan är mycket bättre och roligare dessutom så kan man gå in till en AD och köpa en, och få rabatt 🤣.
jag har haft den svarta tidigare, och jag älskade den. Men frågan är, vågar man prova den blåa? Ska man ta ett säkert kort och köra på svart igen eller ska man testa en roligare färg och testa den blåa, Vad tycker panelen?

52A016B5-2607-42A9-BB25-4EA8E1D939A4.jpeg
B65B377F-A1AC-4D2D-B86C-084C490A7731.jpeg
Den vita är jäkligt skarp! Provade den i veckan...
 

Weberg

Audemars
Ligger och bevakar att Lorier Hydra 2 blå skall bli tillgänglig igen, tycker den verkar väldans trevlig men funderar på om det bara är jag?
Frågar mest för vill veta om det skulle vara lätt/svårflippat, orkar inte kasta pengar i sjön igen om det inte skulle passa 😆
Tokärliga svar uppskattas!
-ADegDBfuGTtJ4lfJEfjL7nKCGf1sxomgsEeurT9_o8.jpg

På KS är det bara Rolex eller Seiko som går lätt att kränga. Det är sen gammalt. Allt däremellan hamnar i nån slags gråzon...

Min högst personliga åsikt är dock att den är både snygg och verkar erbjuda schysst kvalitet, och blå tavla är lika givet som Edward Blom på en gratisbuffébjudning så kör! 😎🍺🍗
 

v0n

Patek
2-Faktor
På KS är det bara Rolex eller Seiko som går lätt att kränga. Det är sen gammalt. Allt däremellan hamnar i nån slags gråzon...

Min högst personliga åsikt är dock att den är både snygg och verkar erbjuda schysst kvalitet, och blå tavla är lika givet som Edward Blom på en gratisbuffébjudning så kör! 😎🍺🍗
Så är det ju, tycka vad man vill men folk är fan dumma i huvudet på riktigt 😃
Nä, men jag gillar din åsikt och Edward Blom nicken gör saken bara än mer självklar, tack!
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Tänkte införskaffa mig en Seamaster, som enligt mig, är den mest ”affordable” dykaren om man jämför med Rolex och Breitling. Visserligen kostar submarinern nästan dubbelt så mycket men jag tycker att Omegan är mycket bättre och roligare dessutom så kan man gå in till en AD och köpa en, och få rabatt 🤣.
jag har haft den svarta tidigare, och jag älskade den. Men frågan är, vågar man prova den blåa? Ska man ta ett säkert kort och köra på svart igen eller ska man testa en roligare färg och testa den blåa, Vad tycker panelen?

52A016B5-2607-42A9-BB25-4EA8E1D939A4.jpeg
B65B377F-A1AC-4D2D-B86C-084C490A7731.jpeg

Gillar blått i normala fall men Omegas blå tycker jag är gråblaskig så jag hade vald den svarta.
 
Topp