• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dagens dinka, en Seiko ”Skx Turtle”.
EC57B711-29E9-443B-84C9-9FEF1348CCB1.jpeg
 
Ngt tips på Jubilee som passar? Har du bild på det med? Har en Commando dial, men är inte riktigt vän med bonkliplänken, gillar inte att ha den så tajt och då åker ”haspen” lätt ur.
Japp, när det visade sig att Alphas oyster satt så bra så slog jag till på deras jubilee och president också. Jubileet sitter nästan lika bra som oystern, bara en hårsmån lägre i bandhornen. (presidenten passade också men sämre ihop med klockan) Jag ska skramla ihop en bild om en stund.
 
Är inte Smiths lite av ett unikum inom mikroklockor med tanke på att den åtminstone teoretiskt sett har en speciell historia ?
Är Smiths ett zombie-brand, dvs ett som varit dött och sen någon köpt rättigheten och återskapat märket? Eller har det kontinuerlig historia?
Nä, Eddie Smutsnagels Smiths har inget med riktiga Smiths att göra även om man lätt kan tro det. Ryktas om att han snodde namnet rakt av för att patent och dylikt löpt ut helt enkelt.
The real deal:
 
Nä, Eddie Smutsnagels Smiths har inget med riktiga Smiths att göra även om man lätt kan tro det. Ryktas om att han snodde namnet rakt av för att patent och dylikt löpt ut helt enkelt.
The real deal:
Där ser man, tack 🙏
”Smutsnagel” 🤣
 
Sanningen är att de där ’original’ ättlingarna till Smiths inte hade varit värda ett jota om det inte funnits koppling.

Som en massa annat gammalt skräp i denna ’magiska’ värld. Övertyga världen om någots proveniens och du kan bli rik som ett troll på vilket skit som helst.

Vill dock påpeka att detta enbart är min åsikt om detta. Folk får naturligtvis gilla och köpa vad de vill 🙂
 
Senast ändrad:
Hur är Armida A6 tycker ni som provat? Kanske är ett alternativ till Smiths tänker jag.

Bättre spec än Smiths anser jag :) WR 300M, supermysig boxat safirglas, hög magnet-resistens, borrade lugholes och bra länk :) även rackarns bra länk. Ja, jag ångrar att jag sålde min

Låter trevligt! Får hålla utkik där med då!
Kan inte annat än hålla med Terry på alla punkter.
 
Ligger och bevakar att Lorier Hydra 2 blå skall bli tillgänglig igen, tycker den verkar väldans trevlig men funderar på om det bara är jag?
Frågar mest för vill veta om det skulle vara lätt/svårflippat, orkar inte kasta pengar i sjön igen om det inte skulle passa 😆
Tokärliga svar uppskattas!
-ADegDBfuGTtJ4lfJEfjL7nKCGf1sxomgsEeurT9_o8.jpg

 
Senast ändrad:
Ligger och bevakar att Lorier Hydra 2 blå skall bli tillgänglig igen, tycker den verkar väldans trevlig men funderar på om det bara är jag?
Frågar mest för vill veta om det skulle vara lätt/svårflippat, orkar inte kasta pengar i sjön igen om det inte skulle passa 😆
Tokärliga svar uppskattas!
Tycker den är riktigt fin! Kasta nu!
 
Ligger och bevakar att Lorier Hydra 2 blå skall bli tillgänglig igen, tycker den verkar väldans trevlig men funderar på om det bara är jag?
Frågar mest för vill veta om det skulle vara lätt/svårflippat, orkar inte kasta pengar i sjön igen om det inte skulle passa 😆
Tokärliga svar uppskattas!
Snygg och bra storlek (verkar alla tycka, jag tycker den är för liten) Köööööp! Tror den är lättflippad
 
Ligger och bevakar att Lorier Hydra 2 blå skall bli tillgänglig igen, tycker den verkar väldans trevlig men funderar på om det bara är jag?
Frågar mest för vill veta om det skulle vara lätt/svårflippat, orkar inte kasta pengar i sjön igen om det inte skulle passa 😆
Tokärliga svar uppskattas!

Oj, den hade jag inte sett tidigare. Riktigt snygg! Förmodligen stor förlust om du skulle flippa vidare. Men iom alla Vostok du äger nu så kan vi väl egentligen säga att du sparat pengar så du borde unna dig något dyrare 🤣
 
Tycker den är riktigt fin! Kasta nu!
Snygg och bra storlek (verkar alla tycka, jag tycker den är för liten) Köööööp! Tror den är lättflippad
Gamla Von hade redan köpt, nya smarta Von är...smart, men jag hör er✌🏼
Oj, den hade jag inte sett tidigare. Riktigt snygg! Förmodligen stor förlust om du skulle flippa vidare. Men iom alla Vostok du äger nu så kan vi väl egentligen säga att du sparat pengar så du borde unna dig något dyrare 🤣
Du fattar vad jag fiskar efter, förlora hälften bara för att ingen vet vad det är känns....dumdristigt. Fast det är faktiskt inte så mycket pengar ändå 🤔
 
Tillbaka
Topp