• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ja kanske men OM ligger inte långt efter eller lite före kanske: 379 usd ;)
IMG_20181107_071041_0.jpg
Saknar den där krabaten lite faktiskt. Minns när den såg ut såhär ;)
IMG_20181009_150204_103.jpg

Senast ändrad:
Bjuder på en shot av mitt nyförvärv!

@Hjelm ge mig heads up om du släpper Zelosen nån gång ;);)

I övrigt: Zelos Hammerhead. Sjukt bärbar för att vara en stor klump! Gillar den!! Nu ska jag bara hitta ett passande canvas och läderband.

IMG_20190228_192047.jpg
Hur bred är den mellan luggarna och vilken typ av läderband skulle du vilja ha isf?

Hur bred är den mellan luggarna och vilken typ av läderband skulle du vilja ha isf?

22/22 mm (spännet är brett också) Köpte ett igår via KS, men vet inte riktigt om den passar.

Denna passar ju fint, men det blir dyrt att beställa från Singapore iom att jag inte vet om den är bra.

Bild stulen från the internets

Bilagor

• Zelos-Hammerhead-Bronze-Dive-Watch-aBlogtoWatch-25.jpg
    Zelos-Hammerhead-Bronze-Dive-Watch-aBlogtoWatch-25.jpg
    115.1 KB · Visningar: 2
22/22 mm (spännet är brett också) Köpte ett igår via KS, men vet inte riktigt om den passar.

Denna passar ju fint, men det blir dyrt att beställa från Singapore iom att jag inte vet om den är bra.

Bild stulen från the internets
Ok, så brunt läder är det du vill ha? (Passar asbra btw). Jag har en tanke som har bubblat i flera månader om att tillverka band till mikrobröder till mycket bra pris, men inte lyckats bli helt klar. Kan nåt sånt här vara intressant? (Inte helt klara på bilderna)
20190105_005436.jpg
20181218_151846.jpg

Den som gillar Oris Divers Sixty-Five Carl Brashear kan med fördel kolla på Boldr Voyager för strax under 3000kr. Det är mässing istället för brons, Seiko NH35 och mineral glas men ändå aggressivt prissatt.

38824766_489451004852125_1119016040634777600_n.jpg

Lutar mer och mer åt en sådan lite närmare
sommaren om de finns kvar hos seriouswatches. Eller 40mm Helson SD/ventus mori. Vill prova något lite mindre i mässing denna ggn :)

Edit: Voyager fanns visst bara kvar i brunt och gen 1 grön nu...

Bjuder på en shot av mitt nyförvärv!

@Hjelm ge mig heads up om du släpper Zelosen nån gång ;);)

I övrigt: Zelos Hammerhead. Sjukt bärbar för att vara en stor klump! Gillar den!! Nu ska jag bara hitta ett passande canvas och läderband.

IMG_20190228_192047.jpg
Klart du får det om det önskas ;) grattis till en fin klocka. Har ägt den två gånger. Så sjukt ball men tyvärr för stor för mig har jag konstaterat efter mina två romanser :)

• Like
Reactions: FOQ
Klart du får det om det önskas ;) grattis till en fin klocka. Har ägt den två gånger. Så sjukt ball men tyvärr för stor för mig har jag konstaterat efter mina två romanser :)

Jag har hållt mig borta från stora klockor tidigare, men den här sitter ju som ett smäck. Tung som fan, men helt wearable. :) Me Haliosen som jag precis sålde var det nog aldrig storleken som var problemet, utan positionen på kronan.

Och, yes. Vill gärna testa Mako också nån gång. Superfin den du har!

*Edit: måste nog skaffa Tapatalk

Ok, så brunt läder är det du vill ha? (Passar asbra btw). Jag har en tanke som har bubblat i flera månader om att tillverka band till mikrobröder till mycket bra pris, men inte lyckats bli helt klar.
Kan nåt sånt här vara intressant? (Inte helt klara på bilderna)
20190105_005436.jpg
20181218_151846.jpg

Absolut, låt mig fundera lite bara. Har snackat med Maer också om ett canvas.

sommaren om de finns kvar hos seriouswatches. Eller 40mm Helson SD/ventus mori. Vill prova något lite mindre i mässing denna ggn :)

Ventus Mori med blå tavla och mässing ring har jag haft och det var en trevlig liten rackare men det var väl väntat med Elshan bakom kulisserna :) Tror att Voyager finns i alla utföranden för 2740kr direkt från Boldr.

Ventus Mori med blå tavla och mässing ring har jag haft och det var en trevlig liten rackare men det var väl väntat med Elshan bakom kulisserna :) Tror att Voyager finns i alla utföranden för 2740kr direkt från Boldr.

Då får en plussa på moms, sw har dem billigare utan... ventus känns intressant med, även i stål. Gillar inte visarna såå mkt men går ju byta relativt enkelt sett till verk :)

• Like
Reactions: M26

Glömde nämna att San Martin har ett par versioner också men de är lite väl högt prissatt :meh:

HTB1CFxCcbvpK1RjSZPiq6zmwXXa2.jpg
s-l1000.jpg
san-martin-men-sixty-five-vintage-bronze.jpg

Edit: De är för övrigt borderline kopior.

Senast ändrad:
Fredagsgodis! Nu ska det ut utrönas vad Steinhart menar med premium tänker jag. En bort och en ny in... (tänk om man kunde hålla den principen :rolleyes:)
IMG_20190301_150252_0.jpg

och innehållet är den nya "premium"
IMG_20190301_150351_3.jpg

Ser ju trevligt ut så långt, blått för somrig blå himmel och svart för... jag ni fattar. Inte alla som gillar de där färgerna har jag förstått men jag tycker det är trevligt.
IMG_20190301_150408_5.jpg

Ett första vristskott direkt ur boxen...
IMG_20190301_150640_6.jpg

och ett när den är justerad till armen och tiden satt.
IMG_20190301_152234_4.jpg

Nu bllir det att jämföra med den gamla (ur minnet då den ju inte är kvar)

Tillbaka
Topp