• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
:wideyed: Jag fick ett löjligt villhov av denna. Gillar Commando och den blev inte sämre med retro-tv-spels-touch!
D1MS6.JPG

D1MS1.JPG

D1MS4.JPG

D1MS5.JPG

D1MS3.JPG

D1MS2.JPG
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Fasen va grym!! Och det spelet är riktigt kul :D
Ja, riktigt bra spel!

Cool!! Synd på de fasta hornen (som vanligt). Visst hade du den vanliga ett tag, hette den commando eller nåt?
Jag tycker ändå att fasta bandhorn är bra på en sån klocka, det enda jag inte gillar är bandbredden som gärna hade fått vara 2mm extra. Jag gillade inte original-natot för att det gjorde klockan väldigt hög men på ett AF-0210 blev det sjukt bra. Man kanske skulle sätta den på ett bund... :pompus:

Lite bilder på den jag hade:
IMG_2841.jpg

DSCF3008.jpg

PSX_20200713_165809.jpg
 
Denna har fått vila lite då den har fått äran att bli OWG-march kompis. Men den 18e måste den ju fram såklart 😁. (Rackarns nöjd med denna för övrigt. Grymt välavvägd i design och proportioner. 38mm är verkligen en perfekt storlek!)
IMG_20210218_123322.jpg
Visst är det kul att en sån liten detalj kan göra någonting så intressant?! Men blir nyfiken och varje månad den 18 så måste man ju bara bära den (för sakens skull). 😁
 

Schned

Panerai
2-Faktor
IMG_20210218_132243.jpg


Lugnt på jobbet. Kollar på Jody med affordabel fyrkant som sällskap.

Har bestämt mig för att vara med på owg March och square var ett alternativ. Känns lite för lätt så det får bli något annat istället dock. Troligtvis en dykare.

Farligt när det är lugnt på jobbet också. Råkade visst beställa en klocka! 😅

976937092.jpg


976937132.jpg


Med en Scurfa Diver One Titanium i samlingen så insåg jag att borstad titan är himla trevligt.

Får bli en svart Helson Sharkdiver 38 Titanium också!

😃👍🏼
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
IMG_20210218_132243.jpg


Lugnt på jobbet. Kollar på Jody med affordabel fyrkant som sällskap.

Har bestämt mig för att vara med på owg March och square var ett alternativ. Känns lite för lätt så det får bli något annat istället dock. Troligtvis en dykare.

Farligt när det är lugnt på jobbet också. Råkade visst beställa en klocka! 😅

976937092.jpg


976937132.jpg


Med en Scurfa Diver One Titanium i samlingen så insåg jag att borstad titan är himla mysigt.

Får bli en svart Helson Sharkdiver 38 Titanium också!

😃👍🏼
Den Helson ställer jag mig i kö på om den flippas!🤩
 
Topp