• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dagens affordable ☺️
AA36400B-6B56-49FE-B165-B00B8495A3CE.jpeg

Visst är det kul att en sån liten detalj kan göra någonting så intressant?! Men blir nyfiken och varje månad den 18 så måste man ju bara bära den (för sakens skull). 😁
Absolut sånt är kul. En annan liten trevlig detalj är att hålet på sekundvisaren passerar över en knappt synlig skuggning av deras logga som ligger ovanför datumet och passar exakt in i hålet på visaren varje gång den passerar.

Denna växer verkligen för varje dag som går. Tavlan ser helt olika ut i olika ljus. Finner mig själv titta ofta på armen för att se de olika nyanserna :)
Har nu även använt länken i några dagar och tycker att den är mycket bättre irl än på bild. Den kan upplevas lite rasslig då den är väldigt slimmad och lätt. Som nämnt innan så är spännet pressat men tror att det är ett medvetet val då även den blir väldigt slimmad och passar väl med länk och resten av klockan :D
20210218_160517.jpg

20210216_082912.jpg

20210212_141528.jpg

Senast ändrad:
Köpråd!?

Jag tror att jag vill ha ett ljusbrunt (tan?) läder till denna!
Vart hittar jag det skönaste och snyggaste? :)
Gärna med nån röd eller kanske blå söm eller iaf trådbit...
Helst 20-18 för att kunna använda original spänne.
E8F40E03-88EB-44F3-9C77-6808AA4949D8.jpeg
Rios är ju en favvo, det här var lite kul tex.
1ED5E97F-BDD6-4F58-A7B7-F28AD10FEA86.png

När jag tänker Rios så tänker jag ju bund...
5CD48FC9-FE05-4909-97EC-79434B5E5B21.jpeg

Gillar DS-3an lite extra 🤩
Jag med, tills jag fick se den i profil... 😱😁
leo.png

Denna har fått vila lite då den har fått äran att bli OWG-march kompis. Men den 18e måste den ju fram såklart 😁. (Rackarns nöjd med denna för övrigt. Grymt välavvägd i design och proportioner. 38mm är verkligen en perfekt storlek!)
IMG_20210218_123322.jpg
Men nu måste du avslöja vad det handlar om! Komma här och teasa varenda månad... 😢 På tal om 38mm så tänkte jag be om smakråd här i tråden men var tvungen att vända mig någon annanstans då den var låst så nu gör jag väl ett nytt försök. 😅 Jag velade mellan 38 och 40mm och valde till slut den mindre av dem då jag föredrog designen på den men jag tycker att den känns lite liten. På bilder och i spegeln ser den perfekt ut men när jag tittar ner på handleden så känns den en aning liten. En vanesak eller är det något man kommer att gå omkring och störa sig på i all evighet?

1111.jpg
222.jpg

leo.png

Men nu måste du avslöja vad det handlar om! Komma här och teasa varenda månad... 😢 På tal om 38mm så tänkte jag be om smakråd här i tråden men var tvungen att vända mig någon annanstans då den var låst så nu gör jag väl ett nytt försök. 😅 Jag velade mellan 38 och 40mm och valde till slut den mindre av dem då jag föredrog designen på den men jag tycker att den känns lite liten. På bilder och i spegeln ser den perfekt ut men när jag tittar ner på handleden så känns den en aning liten. En vanesak eller är det något man kommer att gå omkring och störa sig på i all evighet?

1111.jpg
222.jpg
Tycker den ser ut att sitta grymt bra på dig! Men sen är det väl en smaksak. I like! :)
Har ju haft exakt den modellen i 38 och gillade den.

leo.png

1111.jpg
222.jpg
Jag tycker att den ser ut att sitta kanonbra! Om du i vanliga fall har lite större klockor är det väl bara naturligt att du upplever den som lite liten, men du vänjer dig snart :)

leo.png

1111.jpg
222.jpg
Jag tycker det ser väldigt bra ut. Är nog en vanesak. Dock hade nog 40mm suttit lika bra så är en smaksak. Väljer du att flippa så är även 40mm lite mer "lättsålt".
Positivt dock att visarna linjerar fint :D

Tycker den ser ut att sitta grymt bra på dig! Men sen är det väl en smaksak. I like! :)
Har ju haft exakt den modellen i 38 och gillade den.

Jag tycker att den ser ut att sitta kanonbra! Om du i vanliga fall har lite större klockor är det väl bara naturligt att du upplever den som lite liten, men du vänjer dig snart :)

Jag tycker det ser väldigt bra ut. Är nog en vanesak. Dock hade nog 40mm suttit lika bra så är en smaksak. Väljer du att flippa så är även 40mm lite mer "lättsålt".
Positivt dock att visarna linjerar fint :D
Ja, jag har ju ingen erfarenhet av mindre dykare sedan tidigare så det är klart att det känns ovant men frågan är bara om man vänjer sig så småningom. Det närmaste jag kommer är min Lorier Neptune på 39mm men den har å andra sidan en betydligt smalare bezel/större tavla vilket får den att upplevas som större. Jag är jäkligt kluven men det lutar nog åt att jag behåller den och hoppas att den växer på mig (ba-dum-tsch!). Tack för input! ☺️

leo.png

1111.jpg
222.jpg
Tycker storleken verkar perfekt. Jag hade lätt valt den mindre jag med, om jag fick välja. Sedan var det någon här i tråden som påpekade att på den större modellen har man klämt in en index bakom datunfönstret. En detalj som gör din 38 mm lite mera clean. Går inte att bortse från när man väl noterat det

Tillbaka
Topp