• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag med, tills jag fick se den i profil... 😱😁
leo.png


Men nu måste du avslöja vad det handlar om! Komma här och teasa varenda månad... 😢 På tal om 38mm så tänkte jag be om smakråd här i tråden men var tvungen att vända mig någon annanstans då den var låst så nu gör jag väl ett nytt försök. 😅 Jag velade mellan 38 och 40mm och valde till slut den mindre av dem då jag föredrog designen på den men jag tycker att den känns lite liten. På bilder och i spegeln ser den perfekt ut men när jag tittar ner på handleden så känns den en aning liten. En vanesak eller är det något man kommer att gå omkring och störa sig på i all evighet?

1111.jpg
222.jpg
Tycker storleken verkar perfekt. Jag hade lätt valt den mindre jag med, om jag fick välja. Sedan var det någon här i tråden som påpekade att på den större modellen har man klämt in en index bakom datunfönstret. En detalj som gör din 38 mm lite mera clean. Går inte att bortse från när man väl noterat det
 
Tycker storleken verkar perfekt. Jag hade lätt valt den mindre jag med, om jag fick välja. Sedan var det någon här i tråden som påpekade att på den större modellen har man klämt in en index bakom datunfönstret. En detalj som gör din 38 mm lite mera clean. Går inte att bortse från när man väl noterat det.
Precis, jag tog upp det i CW-tråden och störde mig på det när jag väl jämförde dem sida vid sida. Jag googlade runt lite för att se om någon hade gjort samma jämförelse och hittade en tråd på CWs egna forum där testpiloten hade en del vettigt att säga. Dels menade han på att 40mm fick 38mm att se liten ut när man jämförde dem sida vid sida men det gällde även omvänt, dvs. att 38mm fick 40mm att kännas onaturligt stor så det hade nog inte hjälpt att beställa hem en 40mm. Han menade också att man lättare "kommer undan" med 38mm-varianten då den ändå är lite åt det dressiga hållet och då känns det lite mer elegant med en mindre storlek jämfört med tooligare modeller som gärna får vara 40-42mm. Jag rycker nog plasten och så får vi hoppas på det bästa! ☺️

ks2MxeMLIoAG.jpg
 
Jag med, tills jag fick se den i profil... 😱😁
leo.png


Men nu måste du avslöja vad det handlar om! Komma här och teasa varenda månad... 😢 På tal om 38mm så tänkte jag be om smakråd här i tråden men var tvungen att vända mig någon annanstans då den var låst så nu gör jag väl ett nytt försök. 😅 Jag velade mellan 38 och 40mm och valde till slut den mindre av dem då jag föredrog designen på den men jag tycker att den känns lite liten. På bilder och i spegeln ser den perfekt ut men när jag tittar ner på handleden så känns den en aning liten. En vanesak eller är det något man kommer att gå omkring och störa sig på i all evighet?

1111.jpg
222.jpg

Tror att det är mer en vanesak, jag körde min Datejust (36mm) i flera månader och jag tyckte inte alls att den kändes för liten på min 19cm handled. Iofs så sov jag/trädgårdsarbete med min Mudmaster så kanske kompenserade där 😅

IMG_20200504_070100.jpg


IMG_20200503_163737.jpg
 
Tror att det är mer en vanesak, jag körde min Datejust (36mm) i flera månader och jag tyckte inte alls att den kändes för liten på min 19cm handled. Iofs så sov jag/trädgårdsarbete med min Mudmaster så kanske kompenserade där 😅

IMG_20200504_070100.jpg


IMG_20200503_163737.jpg
Mysigt med en minsting! 😍 (baby Tito alltså, inte klockan! 😁)
Det har ju väldigt mycket med utformingen att göra och vilken typ av klocka det gäller. Jag hade aldrig köpt större än 36mm för ett dressur och skulle nog helst vilja gå ner på 34mm samtidigt som jag inte har några problem med 50-60mm G-shock. Pratar vi samma typ av klocka så kan en så pass enkel sak som färgkombination också göra väldigt stor skillnad i hur de bärs trots att de på papper är identiska, samma sak med utforming av bandhorn, fasning av boetten osv.

Apropå DS-3an :) Underbart slimmad profil, 10,5mm 😍
God natt tråden.
20210218_224331.jpg
Sexigt värre! :woot: Jag har aldrig förstått WR-hetsen och tycker mest att det är löjligt. Det finns ingen som helst mening med mer än 100m och jag hade önskat att fler tillverkare prioriterade slimmade boetter framför tramsiga 600(!)m WR.
 
Ja, jag har ju ingen erfarenhet av mindre dykare sedan tidigare så det är klart att det känns ovant men frågan är bara om man vänjer sig så småningom. Det närmaste jag kommer är min Lorier Neptune på 39mm men den har å andra sidan en betydligt smalare bezel/större tavla vilket får den att upplevas som större. Jag är jäkligt kluven men det lutar nog åt att jag behåller den och hoppas att den växer på mig (ba-dum-tsch!). Tack för input! ☺️
Du har väl haft/har både Squale tvåtonaren och Mediumen?
 
Du har väl haft/har både Squale tvåtonaren och Mediumen?
Haha, det tänkte jag faktiskt inte på! :bag: TT var så länge sen så jag minns ärligt talat inte hur den bars bortsett från att den var sjukt rasslig, däremot har jag så klart kvar lill-Squalen och jag fick nästan lite dåligt samvete nu när jag insåg att den har fått så lite kärlek på sistone... 😢
 
Haha, det tänkte jag faktiskt inte på! :bag: TT var så länge sen så jag minns ärligt talat inte hur den bars bortsett från att den var sjukt rasslig, däremot har jag så klart kvar lill-Squalen och jag fick nästan lite dåligt samvete nu när jag insåg att den har fått så lite kärlek på sistone... 😢
Tänk att man måste hålla reda på alla andras samlingar också 😂
Lillen är väl 34-35mm nånting? Den är ju grym och sitter skitbra på dig så nu kan du ju inte vela bort 38mm, skärpning!
 
Tror att det är mer en vanesak, jag körde min Datejust (36mm) i flera månader och jag tyckte inte alls att den kändes för liten på min 19cm handled. Iofs så sov jag/trädgårdsarbete med min Mudmaster så kanske kompenserade där 😅

IMG_20200504_070100.jpg
Tycker nog man ska skilja på dykare och sportmodeller/dressare/whatever, storleksmässigt alltså...same same but very olika som jag ser det iaf 🙂
 
Tackar nu även @Jordad för tillskottet i trådens insamling till Min Stora Dag ❤️

Detta har redan gått över förväntan ska jag tillägga! Jag och @Von är grymt imponerade och väldigt tacksamma ska ni veta 🥰

Men detta innebär inte att ni som funderat lite på att bidra inte ska göra det 😉

Och som @TerryTee skrev så fundera även själva på om ni inte ska köra en månad med samma klocka. Inte fel med en utmaning ibland och lite ändring i de vanliga rutinerna 😬 (Det där sista håller jag inte med om egentligen 😂)

Hemlige Arne blir nattens och morgondagens Uhr 😎 Godnatt!
IMG_20210218_234656.jpg
 
Återstår att se, katter är luriga. OT sorry. Vad har du för klocka på dig idag kära FOQ?

Jag började dagen med min San Martin härmapa. Träffade @parasec för att lämna över hans Pamhibia från en gemensam beställning. Fick prova hans Ginault. Vi stod och jämförde bezel action på en random parkering i Lund.

Avslutade dagen med min egen Pamhibia.

Vad kör du?

Tyvärr inga bilder. Var tvungen att jobba också.
 
Jag började dagen med min San Martin härmapa. Träffade @parasec för att lämna över hans Pamhibia från en gemensam beställning. Fick prova hans Ginault. Vi stod och jämförde bezel action på en random parkering i Lund.

Avslutade dagen med min egen Pamhibia.

Vad kör du?

Tyvärr inga bilder. Var tvungen att jobba också.
Det där lät jäkligt trevligt 😊
 
Jag började dagen med min San Martin härmapa. Träffade @parasec för att lämna över hans Pamhibia från en gemensam beställning. Fick prova hans Ginault. Vi stod och jämförde bezel action på en random parkering i Lund.

Avslutade dagen med min egen Pamhibia.

Vad kör du?

Tyvärr inga bilder. Var tvungen att jobba också.
Bildbevis på att den är mottagen (plast kvar).
signal-2021-02-18-185107.jpg
 
Tackar nu även @Jordad för tillskottet i trådens insamling till Min Stora Dag ❤️

Detta har redan gått över förväntan ska jag tillägga! Jag och @Von är grymt imponerade och väldigt tacksamma ska ni veta 🥰

Men detta innebär inte att ni som funderat lite på att bidra inte ska göra det? 😉

Och som @TerryTee skrev så fundera även själva på om ni inte ska köra en månad med samma klocka. Inte fel med en utmaning ibland och lite ändring i de vanliga rutinerna 😬 (Det där sista håller jag inte med om egentligen 😂)

Hemlige Arne blir nattens och morgondagens Uhr 😎 Godnatt!
Japp, håller personligen på att koka över av all välvilja som finns i tråden, finner inte ens några ord och det sker väl inte så ofta om sanningen ska fram 😇
Vi kan väl avslöja att mikrotrådens bidrag hittills ligger i storleksordning...skitmycket pengar till ett lika skitbra ändamål ❤️❤️❤️
 
Senast ändrad:
Jag började dagen med min San Martin härmapa. Träffade @parasec för att lämna över hans Pamhibia från en gemensam beställning. Fick prova hans Ginault. Vi stod och jämförde bezel action på en random parkering i Lund.

Avslutade dagen med min egen Pamhibia.

Vad kör du?

Tyvärr inga bilder. Var tvungen att jobba också.
Sickna nördar ni är asså 😘
 
Jag med, tills jag fick se den i profil... 😱😁
leo.png


Men nu måste du avslöja vad det handlar om! Komma här och teasa varenda månad... 😢 På tal om 38mm så tänkte jag be om smakråd här i tråden men var tvungen att vända mig någon annanstans då den var låst så nu gör jag väl ett nytt försök. 😅 Jag velade mellan 38 och 40mm och valde till slut den mindre av dem då jag föredrog designen på den men jag tycker att den känns lite liten. På bilder och i spegeln ser den perfekt ut men när jag tittar ner på handleden så känns den en aning liten. En vanesak eller är det något man kommer att gå omkring och störa sig på i all evighet?

1111.jpg
222.jpg

Känner precis likadant över senaste tillskottet, en 39mm Baltic som känns pytteliten. Tycker som du att på bilder och i spegeln ser den fantastisk ut, men den upplevs väldigt liten. Dock tycker jag en fördel med en liten klocka är att jag knappt känner av att jag har den på armen, dels pga storleken men även pga den grymt sköna länken. När jag känner att jag åter behöver befästa min maskulinitet slänger jag på 44mm polerat gruppo gamma-stål på armen istället 🥰

Edit: Tycker helt klart att 38mm var rätt val!
 
Tillbaka
Topp