• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Om det är någon som är sugen på en Aquadive Bathyscaphe GMT i fin gul färg så finns det en på Ebay till ett skapligt pris. 😊
https://www.ebay.co.uk/itm/164732771779
PSX_20210302_233004.jpg

Verkar vara en bra säljare också, jag har följt personen på Instagram länge och det verkar vara en schysst typ. Köööp!

https://www.instagram.com/p/CIz71uMLD8A/?igshid=1xoqvqh0cbrxh
PSX_20210302_233307.jpg
Glöm inte 25% moms när man handlar från privatpersoner. Det kanske är ett bra pris även om man räknar in det men ville bara flika in det så ingen nappar och åker på oväntade utgifter. 😊

Stryk det, blev lurad av att priset var i GBP men ser nu att den finns i Grekland. 🤦‍♂️ Låter det stå kvar ändå så att jag får skämmas för min miss och tänker att det kanske kan vara bra info ändå om någon ska köpa från UK.😂

Ja om man har den på "fröken-höger" så får man vara lite försiktig 🥴.

Edit: klockpotpurri för topic
PSX_20210302_221525.jpg
Fy fan vad vackert! 😍
En till som är intresserad av Squale Pepsi på jubilee här också...🤷‍♂️😅

Ett ord. Vinstmarginal.

När microbrands kan hålla ett så lågt pris trots att dom beställer så få enheter/delar samt ofta bygger klockorna själva för hand och har en fungerande qc så borde Seiko kunna lägga lite mer tid på qc samt att se till att det linjerar oavsett vilken prisklass av deras klockor vi talar om!

Dom kommer ju ändå fortsätta att göra miljardvinst garanterat. Snåla jävlar...

Ja precis, naturligtvis handlar det om vinstmarginal där det är billigare för Seiko m.fl. att släppa igenom defekter och ta det på garanti/slänga dem jämfört med att öka QC. Tråkigt men förståeligt.
Veckans andra nykomling också på plats! Tack @Jeser90! Fan vilken cool klocka det är. Vilken dag! Dessutom exakt en månad till planerad bf, så perfekt tid att få hem lite nytt och kunna "lugna sig" på marknaden lite :)
IMG_20210303_112751.jpg
BF? Har jag missat något här eller bara glömt bort? :bag: Ska Lindell gå och bli papi? :woot: Stooort grattis!
Lekt fotograf
Närbilderna orkade jag inte redigera nu...
Lumii_20210303_130009908.jpg Lumii_20210303_130222699.jpg Lumii_20210303_130408754.jpg 20210303_125318.jpg 20210303_125302.jpg 20210303_125246.jpg 20210303_125227.jpg
Fina bilder. 👍 Ser dock ut som att du infogar som miniatyr? Tryck på full storlek istället så blir de mycket skarpare. 😊

Veckans andra nykomling också på plats! Tack @Jeser90! Fan vilken cool klocka det är. Vilken dag! Dessutom exakt en månad till planerad bf, så perfekt tid att få hem lite nytt och kunna "lugna sig" på marknaden lite :)
IMG_20210303_112751.jpg
Det är bara vad du tror. Jag har köpt mer efter bf än innan:rolleyes::hilarious:

Edit: och framförallt dyrare. Man lurar sig själv genom att intala sig att denna kommer dottern minsann att ärva och då är det värt det 🤣 :dead:

Glöm inte 25% moms när man handlar från privatpersoner. Det kanske är ett bra pris även om man räknar in det men ville bara flika in det så ingen nappar och åker på oväntade utgifter. 😊

Stryk det, blev lurad av att priset var i GBP men ser nu att den finns i Grekland. 🤦‍♂️ Låter det stå kvar ändå så att jag får skämmas för min miss och tänker att det kanske kan vara bra info ändå om någon ska köpa från UK.😂

Fy fan vad vackert! 😍

Ja precis, naturligtvis handlar det om vinstmarginal där det är billigare för Seiko m.fl. att släppa igenom defekter och ta det på garanti/slänga dem jämfört med att öka QC. Tråkigt men förståeligt.

BF? Har jag missat något här eller bara glömt bort? :bag: Ska Lindell gå och bli papi? :woot: Stooort grattis!

Fina bilder. 👍 Ser dock ut som att du infogar som miniatyr? Tryck på full storlek istället så blir de mycket skarpare. 😊
Stämmer :) antagligen lagom till det är min tur i prx-passarounden 😅

52DB35B1-2E1C-410E-AC35-171EE4EC3876.jpeg

Detta skaffade jag mig nyss. Och då letade jag inte efter några av dessa. Det är lite stört. Kommer givetvis lägga ut annonser och bomba loss på byteslördag (ändå bästa dagen på veckan). Men en smygpaketdeal för denna tråd finns dock fram till dess (och då lägger jag ut alla till de priser jag köpte för). Allt är oanvänt av mig förutom squaren. 5 plus frakt.

rädda mig

(Edit: dom är inte använda av mig för dom har alla kommit under mars och jag kör ju spb143...😱)

En till som är intresserad av Squale Pepsi på jubilee här också...🤷‍♂️😅

Ett ord. Vinstmarginal.

När microbrands kan hålla ett så lågt pris trots att dom beställer så få enheter/delar samt ofta bygger klockorna själva för hand och har en fungerande qc så borde Seiko kunna lägga lite mer tid på qc samt att se till att det linjerar oavsett vilken prisklass av deras klockor vi talar om!

Dom kommer ju ändå fortsätta att göra miljardvinst garanterat. Snåla jävlar...

Klockor och skateboard. Två guldklimpar i vardagen! 🥳
675B6DA8-1D4F-4ECF-8978-1D549D66B149.jpeg

IMG_20210303_124124_352.jpg

Ålrajt här är mina första tankar om Hajdykarn.

På minus kontot:

* Ljudet från Miyota verket. Inte så ofta det faktiskt hörs så pass att det är störande dock.

* Platt glas är ingen favorit eftersom det lätt blir reflektioner och upplevs...öh...platt.

* Vridringen är lite vass och var sjukt trög igår men verkar ha blivit lite mjukare idag. Får ev oljas lite.

* Färgen och ytan på bezelinsert upplevs lite plastig i starkt ljus.

* Ligger platt mot handleden vilket jag inte är så förtjust i och kronan & crownguards sticker ut en del.

DSC06522.jpg

På plus kontot:

* Schnygg som fan! Mörkt borstat titan av grad 2 ser fantastiskt ut i alla ljusförhållanden.

* printad tavla ger extra toolkänsla.

* Minimalistisk och monokromatisk design som håller i längden.

* Strapmonster - se föregående ⬆️

* 38 i diameter men bärs som en 40 pga övriga dimensioner. Fast bärs ändå typ som en 39 pga Titan - lägre vikt.

Ja det är väl det jag har fått ihop än så länge. Väldigt nöjd över lag och känns som en keeper for life.

Har börjat fundera på om jag faktiskt ska ta och sälja av några klockor nu eftersom den här kommer ockupera handleden en hel del även efter owgm.

Senast ändrad:
52DB35B1-2E1C-410E-AC35-171EE4EC3876.jpeg

Detta skaffade jag mig nyss. Och då letade jag inte efter några av dessa. Det är lite stört. Kommer givetvis lägga ut annonser och bomba loss på byteslördag (ändå bästa dagen på veckan). Men en smygpaketdeal för denna tråd finns dock fram till dess (och då lägger jag ut alla till de priser jag köpte för). Allt är oanvänt av mig förutom squaren. 5 plus frakt.

rädda mig

(Edit: dom är inte använda av mig för dom har alla kommit under mars och jag kör ju spb143...😱)

Jaha! Så det var du som köpte Day/Daten på tratten :) Levde den inte upp till förväntningarna :/?

Jag har googlat och sökt här på forat efter Aevig Thor men den verkar ha fått minimalt med uppmärksamhet och blir lite fundersam på varför?
Är 40mm verkligen för stort, är det därför?

I min ögon är den svinsnygg och kommer förhoppningsvis sitta som en smäck när jag hämtar ut den imorgon 😍
Handjagat verk blir första gången för mig 😊

Bild från interwebben
9513C937-4D70-4FAC-92F8-C27DE584286E.jpeg
Dude, I had that exact model, I regret many times seling it.

Det var ett tag sedan jag handlade nytt.

IMG_20210303_172751.jpg

IMG_20210303_172736.jpg

IMG_20210303_172721.jpg

Tusen tack för servicen @ERIKSON URHANDEL. Outstanding service.

Edit: Klockan i fråga Tissot PRX.

Första intryck: så sjukt elegant och otrolig finish. Denna klocka måste ses IRL för att uppfatta hur vacker den är. Blir grym nu när solen rycker fram. Given till sommaren 😍

Inte stor någonstans. Helt rätt mått för en klocka gjord 2021.

Kanske motsatsen till micro, men jäkligt affordable i min mening för det man får.

Ska nu sitta och dregla över tavlan testen av kvällen.

Det var ett tag sedan jag handlade nytt.

IMG_20210303_172751.jpg

IMG_20210303_172736.jpg

IMG_20210303_172721.jpg

Tusen tack för servicen @ERIKSON URHANDEL. Outstanding service.

Edit: Klockan i fråga Tissot PRX.

Första intryck: så sjukt elegant och otrolig finish. Denna klocka måste ses IRL för att uppfatta hur vacker den är. Blir grym nu när solen rycker fram. Given till sommaren 😍

Inte stor någonstans. Helt rätt mått för en klocka gjord 2021.

Kanske motsatsen till micro, men jäkligt affordable i min mening för det man får.

Ska nu sitta och dregla över tavlan testen av kvällen.
Är den dregeltät? 🤤😄

IMG_20210303_124124_352.jpg

Ålrajt här är mina första tankar om Hajdykarn.

På minus kontot:

* Ljudet från Miyota verket. Inte så ofta det faktiskt hörs så pass att det är störande dock.

* Platt glas är ingen favorit eftersom det lätt blir reflektioner och upplevs...öh...platt.

* Vridringen är lite vass och var sjukt trög igår men verkar ha blivit lite mjukare idag. Får ev oljas lite.

* Färgen och ytan på bezelinsert upplevs lite plastig i starkt ljus.

* Ligger platt mot handleden vilket jag inte är så förtjust i och kronan & crownguards sticker ut en del.

DSC06522.jpg

På plus kontot:

* Schnygg som fan! Mörkt borstat titan av grad 2 ser fantastiskt ut i alla ljusförhållanden.

* printad tavla ger extra toolkänsla.

* Minimalistisk och monokromatisk design som håller i längden.

* Strapmonster - se föregående ⬆️

* 38 i diameter men bärs som en 40 pga övriga dimensioner. Fast bärs ändå typ som en 39 pga Titan - lägre vikt.

Ja det är väl det jag har fått ihop än så länge. Väldigt nöjd över lag och känns som en keeper for life.

Har börjat fundera på om jag faktiskt ska ta och sälja av några klockor nu eftersom den här kommer ockupera handleden en hel del även efter owgm.
Det där kronskyddet är jäkligt hett. Titanet ser oxå mums ut. Kul att de gör en så toolig klocka under 40 mm! Vridningen på min Armida är oxå skarp. Har hört/sett att Armida och Helson skulle tillverkas på samma ställe...? Eller så är jag ute och cyklar. Hård klocka hur som helst!

Det där kronskyddet är jäkligt hett. Titanet ser oxå mums ut. Kul att de gör en så toolig klocka under 40 mm! Vridningen på min Armida är oxå skarp. Har hört/sett att Armida och Helson skulle tillverkas på samma ställe...? Eller så är jag ute och cyklar. Hård klocka hur som helst!

Yes man ser att det är producerat av samma gäng som Armida och även Maranez tror jag 🤔 Rätta mig om jag har fel om någon vet...

Och tack! Riktigt toolig klocka helt i våran smak 😉

Finns ju även med den matta blå tavlan som är riktigt snygg, matt grön tavla, borstad grå tavla med titan bezel eller den nya varianten med borstad röd tavla.

976937029.jpg

1806714090.png

976937229.jpg

2002587002.jpg

Alla varianter finns ju även med blästrat titan case men repor blir ju blanka och syns mer och även patina som uppstår på titan ser ut som fläckar mot blästrad yta tycker jag.

Var själv lite inne på rze endeavor ett tag men tror att blästrad titan inte är min grej när märken från bruk uppstår.

...och för övrigt så är bildserien ovan ett praktexempel på hur man INTE ska fotografera produktbilder med olika typer av ljus, ljusmängd, ljusvinklar och bakgrund!
😂👎🏼

Ser ju till och med ut som stål på vissa...

...och för övrigt så är bildserien ovan ett praktexempel på hur man INTE ska fotografera produktbilder med olika typer av ljus, ljusmängd, ljusvinklar och bakgrund!
😂👎🏼

Ser ju till och med ut som stål på vissa...
Säkert Maranez med. Ha inte klämt på varken helson eller maranez men armidan tycker jag känns väldigt välgjord och robust. Eventuellt minus att vridningen är så skarp, men det skulle kunna vara ett plus lika gärna. Men som du säger, de skulle kunna lagt lite energi på produktfoto. Och hemsidorna 😱. Tog lång tid innan jag hittade till Helsons shop då den svarta texten till shoppen har en svart hajmage som bakgrund. 😂

Edit: just det, skulle ju bifoga en bild på pepsin som har de perfekta tonerna. Villhöver.
73716246-6867-4BBE-8DB0-75961C6897A5.jpeg

Min ryska mail-order bride kom igår efter en månads väntande, men blev tyvärr inte kär, lite mer som "vänta en månad för detta?"
Hon får nog hitta en ny man, nån som är sugen på småsexig ryska med dyk-kunskaper?

20210303_120550~2.jpg

20210303_120747~2.jpg

20210303_121144~2.jpg
Den är ju fantastisk! Vad är det du inte gillar med den? vad är det för boett? Jag väntar själv på min Ryska postorderkärlek.

• Like
Reactions: Jox
Säkert Maranez med. Ha inte klämt på varken helson eller maranez men armidan tycker jag känns väldigt välgjord och robust. Eventuellt minus att vridningen är så skarp, men det skulle kunna vara ett plus lika gärna. Men som du säger, de skulle kunna lagt lite energi på produktfoto. Och hemsidorna 😱. Tog lång tid innan jag hittade till Helsons shop då den svarta texten till shoppen har en svart hajmage som bakgrund. 😂

Edit: just det, skulle ju bifoga en bild på pepsin som har de perfekta tonerna. Villhöver.
73716246-6867-4BBE-8DB0-75961C6897A5.jpeg
Fin, men hur är det med vridringen ?

Tillbaka
Topp