• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Onsdagsdinkan.

17AC5589-519C-4AD0-BFB3-BFBFDF761792.jpeg

Ja jag förstår alla punkter! Men hör gärna av dig så kan vi känna på varandra ifråga om framtida affär!😊

En till som är intresserad av Squale Pepsi på jubilee här också...🤷‍♂️😅

Ja, jag köpte direkt från Lorier. Minns inte exakt vad det landade på men det var i alla fall 25% moms samt administrationsavgift på 140kr eller så.
Nja, köper man en billig produkt så tycker jag i alla fall att man får räkna med halvdan QC och jag blir alltid lika förundrad när folk lägger upp bilder i bl.a. Zelos Facebookgrupp och har synpunkter på extremt minimala kosmetiska defekter när de samtidigt vill betala ett väldigt lågt pris för produkten. Det är klart att man ska kunna räkna med att få en hel och fullt fungerande produkt oavsett prisklass men jag tycker att det är lite orimligt att ha jättehöga förväntningar och krav på detaljnivå när vi pratar om en lägre prisklass. Att vissa mikromärken tar den kostnaden ur egen ficka för att få nöjda kunder är så klart beundransvärt men ingenting jag tycker att man ska räkna med då en låg prislapp i de allra flesta fall innebär att genvägar har tagits på olika sätt.

I mångt och mycket betalar man för image, varumärke osv. men det är klart att man med en dyrare produkt till viss del även betalar för en högre nivå av både kvalitet och kvalitetskontroll och då tycker jag att kritiken är mer befogad om man har synpunkter på att lumeappliceringen kanske är lite ojämn eller vad det nu handlar om.

Ett ord. Vinstmarginal.

När microbrands kan hålla ett så lågt pris trots att dom beställer så få enheter/delar samt ofta bygger klockorna själva för hand och har en fungerande qc så borde Seiko kunna lägga lite mer tid på qc samt att se till att det linjerar oavsett vilken prisklass av deras klockor vi talar om!

Dom kommer ju ändå fortsätta att göra miljardvinst garanterat. Snåla jävlar...

Regular och totalt värdelös på switch. Men rätt bra på fakie. 🤪

jaja du menar switch nollie då ja 🤪

Senast ändrad:
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp