Efter en dag på armen är det idel glada miner
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Antar att det är en Equilibrium-no-go-vridning. Tacka vet jag Timex och vostok. Är väl så att gammelturtle hade bidirektionell vridning? Utan gmt då såklart. Bollar över till seikoproffsen. Själv hade jag helst haft semitrög bidirektionell på alla, men jag använder ju och vridningen till allt förutom just dyk.Fin, men hur är det med vridringen ?
Alla mina också, jag gör det ofta på armen, går väldigt fort. Nej jag förstår att du inte kan göra det när klockan sitter på fel arm, det var ju själva poängen.Det är väl ingen som skruvar på armen. Tan av för bövfeln. Alla mina klockor har skruvad krona. För meckigt att göra på
Mums indeedDet där kronskyddet är jäkligt hett. Titanet ser oxå mums ut. Kul att de gör en så toolig klocka under 40 mm! Vridningen på min Armida är oxå skarp. Har hört/sett att Armida och Helson skulle tillverkas på samma ställe...? Eller så är jag ute och cyklar. Hård klocka hur som helst!
Mums inde
But one thing I have to say looks totally like an after taught. ... that brutal date window .... it's just meh... correct me if I am wrongDet där kronskyddet är jäkligt hett. Titanet ser oxå mums ut. Kul att de gör en så toolig klocka under 40 mm! Vridningen på min Armida är oxå skarp. Har hört/sett att Armida och Helson skulle tillverkas på samma ställe...? Eller så är jag ute och cyklar. Hård klocka hur som helst!
Alla mina också, jag gör det ofta på armen, går väldigt fort. Nej jag förstår att du inte kan göra det när klockan sitter på fel arm, det var ju själva poängen.
Antar att det är en Equilibrium-no-go-vridning. Tacka vet jag Timex och vostok. Är väl så att gammelturtle hade bidirektionell vridning? Utan gmt då såklart. Bollar över till seikoproffsen. Själv hade jag helst haft semitrög bidirektionell på alla, men jag använder ju och vridningen till allt förutom just dyk.
Ser ju jättenajs ut önskar att jag hade lite rysk postorder på g ocksåMin ryska mail-order bride kom igår efter en månads väntande, men blev tyvärr inte kär, lite mer som "vänta en månad för detta?"
Hon får nog hitta en ny man, nån som är sugen på småsexig ryska med dyk-kunskaper?
Fjäderbelastad kula låter trevligt! Hade Nodus contrail som gick åt båda hållen med stadiga klick. Kullager. Men exakt hur det funkar vet jag inte.De äldre seikodykarna har en liten fjäderbelastad kula till "klicken" och går åt båda hållen ja.
Vill man ha en ring som går åt båda håll på t.ex en SKX kan man ju bara poppa av bezeln och ta bort klickfjädern och kanske även byta O-ringen till en 0,8 istället för original på 0,7 så får du typ samma funktion som en Amphibia.
Fjäderbelastad kula låter trevligt! Hade Nodus contrail som gick åt båda hållen med stadiga klick. Kullager. Men exakt hur det funkar vet jag inte.
Har även sett att man kan böja fjädern på skxen för att ha kvar klicken men få en bidirektionell! Klick är ju najs!
Interceptor med en Chrysler V8 på en massa liter om jag minns rätt?!
Interceptor med en Chrysler V8 på en massa liter om jag minns rätt?!
Har för mig att det halvt på ploj gavs ut en kokbok där recepten var anpassade till att maten skulle tillagas på en ’kokande’ Jensen motor.Interceptor med en Chrysler V8 på en massa liter om jag minns rätt?!
Vi lurade en gång för länge sen i en engelsman att en inbakad calzone innehöll en katt. Tog ett tag innan han skar upp och tittade efter..Har för mig att det halvt på ploj gavs ut en kokbok där recepten var anpassade till att maten skulle tillagas på en ’kokande’ Jensen motor.
Kan iof vara en ”råttan i pizzan” saga.
Är det ändå inte liiiite för kort?
Njae Men det är noteratÄr det ändå inte liiiite för kort?
Ställer mig gärna på flippkö för det där bandet!
Det var riktigt trevligt och fin färg på canvas Ingen överraskning precisOj jäklar, det där bandet hade jag helt glömt bort. Bra matchat med "ryssen"
Steinhart Ocean one vintage gmt, vriden en kvart medsols .Wotd.. eller kanske natt. Nån som kan gissa märke och modell?
Rätt många som har det avtrycket va?
Riktigt imponerad, 5 pussar. Det här gänget alltså, oslagbaraSteinhart Ocean one vintage gmt, vriden en kvart medsols .
Tack kompis. Lite annorlunda canvas det där. @Von kommer att säga att det är potatissäck.Njae Men det är noterat
Det var riktigt trevligt och fin färg på canvas Ingen överraskning precis
Valmöjligheter är ett gissel, konformitet über allen !Än så länge så njuter jag av friheten FRÅN valfrihet
Oj jäklar, det där bandet hade jag helt glömt bort. Bra matchat med "ryssen"
Snart bara 29 dagar kvar av galenskapen. Då kan det bli läge att testa detta inplastade mästerverk.
Tills dess får jag hålla tillgodo med ett helt annat mästerverk.