• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Efter en dag på armen är det idel glada miner 😃
863664B6-D8FD-4A46-A6EC-91843D15AE5E.jpeg

Mums inde
Det där kronskyddet är jäkligt hett. Titanet ser oxå mums ut. Kul att de gör en så toolig klocka under 40 mm! Vridningen på min Armida är oxå skarp. Har hört/sett att Armida och Helson skulle tillverkas på samma ställe...? Eller så är jag ute och cyklar. Hård klocka hur som helst!
But one thing I have to say looks totally like an after taught. ... that brutal date window .... it's just meh... correct me if I am wrong 🤔

Antar att det är en Equilibrium-no-go-vridning. Tacka vet jag Timex och vostok. Är väl så att gammelturtle hade bidirektionell vridning? Utan gmt då såklart. Bollar över till seikoproffsen. Själv hade jag helst haft semitrög bidirektionell på alla, men jag använder ju och vridningen till allt förutom just dyk.

De äldre seikodykarna har en liten fjäderbelastad kula till "klicken" och går åt båda hållen ja. 🙂👍
Vill man ha en ring som går åt båda håll på t.ex en SKX kan man ju bara poppa av bezeln och ta bort klickfjädern och kanske även byta O-ringen till en 0,8 istället för original på 0,7 så får du typ samma funktion som en Amphibia. 😎

De äldre seikodykarna har en liten fjäderbelastad kula till "klicken" och går åt båda hållen ja. 🙂👍
Vill man ha en ring som går åt båda håll på t.ex en SKX kan man ju bara poppa av bezeln och ta bort klickfjädern och kanske även byta O-ringen till en 0,8 istället för original på 0,7 så får du typ samma funktion som en Amphibia. 😎
Fjäderbelastad kula låter trevligt! Hade Nodus contrail som gick åt båda hållen med stadiga klick. Kullager. Men exakt hur det funkar vet jag inte.
Har även sett att man kan böja fjädern på skxen för att ha kvar klicken men få en bidirektionell! Klick är ju najs! 🙂

Kör ju Dan Henry 1964 som OWG-klockan här i mars. Undrar följande: är det lika tydlig blå AR-coating på alla modeller från Dan Henry? Är riktigt irriterande faktiskt.

Ligger som ett blått skimmer synligt nästan hela tiden till skillnad från andra klockor där det bara syns om man kollar väldigt noga. Förstör helhetsintrycket på en annars fin klocka. Syns mer i naturligt ljus. Men är sugen på en 1962 men lär ju vara samma på den? Matt tavla på 1962 iofs. De borde kört med akryl.

20210303_205417.jpg
20210303_205411.jpg

Ahh jag kör en till. Bilder är kul, det är sen gammalt 😊.
En mäktig känsla när man drar på denna.
Känns utan tvekan premium.
Perfekt avvägd tyngd och balans och en mycket trevlig finish på både länk och boett.
För alla som gillar G-Shocks och squares men inte provat en "stålis" än så kan jag rekommendera att prova om tillfälle ges 👍.
PSX_20210303_211649.jpg

Tillbaka
Topp