• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Seiko blackout ⚫
ppLNOmT.jpg

Kör ju Dan Henry 1964 som OWG-klockan här i mars. Undrar följande: är det lika tydlig blå AR-coating på alla modeller från Dan Henry? Är riktigt irriterande faktiskt.

Ligger som ett blått skimmer synligt nästan hela tiden till skillnad från andra klockor där det bara syns om man kollar väldigt noga. Förstör helhetsintrycket på en annars fin klocka. Syns mer i naturligt ljus. Men är sugen på en 1962 men lär ju vara samma på den? Matt tavla på 1962 iofs. De borde kört med akryl.

20210303_205417.jpg
20210303_205411.jpg
Det är akrylglas på 1962.
16148424480083443843104958053621.jpg

Fan.
Står och trampar lite över nästa klockköp..
Är sugen på något GADA. Tänkte typ en BB36 eller Omega Railmaster / AT. Men efter att ha läst lite om Monta Triumph och deras nya spänne med snabbjustering känns ju det som en bubblare mot drakarna. Synpunkter?! :)

IMG_20210303_124124_352.jpg

Ålrajt här är mina första tankar om Hajdykarn.

På minus kontot:

* Ljudet från Miyota verket. Inte så ofta det faktiskt hörs så pass att det är störande dock.

* Platt glas är ingen favorit eftersom det lätt blir reflektioner och upplevs...öh...platt.

* Vridringen är lite vass och var sjukt trög igår men verkar ha blivit lite mjukare idag. Får ev oljas lite.

* Färgen och ytan på bezelinsert upplevs lite plastig i starkt ljus.

* Ligger platt mot handleden vilket jag inte är så förtjust i och kronan & crownguards sticker ut en del.

DSC06522.jpg

På plus kontot:

* Schnygg som fan! Mörkt borstat titan av grad 2 ser fantastiskt ut i alla ljusförhållanden.

* printad tavla ger extra toolkänsla.

* Minimalistisk och monokromatisk design som håller i längden.

* Strapmonster - se föregående ⬆️

* 38 i diameter men bärs som en 40 pga övriga dimensioner. Fast bärs ändå typ som en 39 pga Titan - lägre vikt.

Ja det är väl det jag har fått ihop än så länge. Väldigt nöjd över lag och känns som en keeper for life.

Har börjat fundera på om jag faktiskt ska ta och sälja av några klockor nu eftersom den här kommer ockupera handleden en hel del även efter owgm.

11363687_1648465708718112_1786733423_n_56290d0f9606ee3dcc10519c.jpg

Tillbaka
Topp