• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Zelos idag 😊
20210304_094738.jpg

Ska prova ikväll sen. Som sage inte haft innan igår så måste hänt något då. Gillar den så får fixa annars. Är verkligen hela glaset som är brunspräckligt... kommer inte klara owgm nu 🙈

Ta det lugnt. I stort sett alla material går att polera.

Om det är på insidan så är det släpp på ar coatingen. Då måste du tyvärr plocka ut urverket och i värsta fall även glaset och ar coatingen får man isf polera bort helt och hållet.

Är det på utsidan så borde det funka med en lämplig polish.

Jobbade som glasmästare i 20 år och har polerat en jäkla massa glas, akryl och polykarbonat. Jag har 3M special polish här men har inte prövat den på safir ännu dock.

Någon som har koll på lämpligt polish för safir?

Hittar ingen tråd så tänkte ta upp det här. Någon som beställt gummin från Borealis på senaste? Beställde en Tropic gummi den 16/2-21 men fort inte fått det. Mailat dom men inget svar....Någon som vet nåt?

Hittar ingen tråd så tänkte ta upp det här. Någon som beställt gummin från Borealis på senaste? Beställde en Tropic gummi den 16/2-21 men fort inte fått det. Mailat dom men inget svar....Någon som vet nåt?
Tog väl typ 3 veckor för mig att få hem ett band från dem och har hört värre. Antar att det helt enkelt är pga avståndet, mer än att det är Borealis fel? Men jag vet inte, jag beställer aldrig nåt från USA annars. Nevermind!

Senast ändrad:
Frågar er här också, ni brukar ha alla svar 😊👍
Klickade hem en Seiko 5 som visade sig vara för liten för min smak, ca 38mm. Vet dock inget om den då den kom som på bilderna... Någon som vet vad det kan vara?
Lumii_20210304_151648764.jpg
Lumii_20210304_151436558.jpg
Lumii_20210304_151003901.jpg

Vad vill du veta? Ser inte serienr som ger möjlighet att datera, men det syns att det är ett 7s26B som var på generation C de sista åren i produktion så klockan har säkert åtminstone 10-15 år på nacken iallafall. Boetten finns med massa olika tavel/visarkonfigurationer t.ex denna: http://www.watchsleuth.com/seiko5finder/search/?MOD=SNK649

Tillbaka
Topp