• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vad vill du veta? Ser inte serienr som ger möjlighet att datera, men det syns att det är ett 7s26B som var på generation C de sista åren i produktion så klockan har säkert åtminstone 10-15 år på nacken iallafall. Boetten finns med massa olika tavel/visarkonfigurationer t.ex denna: http://www.watchsleuth.com/seiko5finder/search/?MOD=SNK649
Kanon! Tack för snabb hjälp, hittade nog rätt nu tror jag:

SNK647​

eller inte, den hade 18mm lugs och den jag har är på 20mm(tror jag). I övrigt allt rätt

Tog väl typ 3 veckor för mig att få hem ett band från dem och har hört värre. Antar att det helt enkelt är pga avståndet, mer än att det är Borealis fel? Men jag vet inte, jag beställer aldrig nåt från USA annars. Nevermind!
Jo då befinner sig i Portugal, men inte ens fått mail om att dom har skickat den..

Frågar er här också, ni brukar ha alla svar 😊👍
Klickade hem en Seiko 5 som visade sig vara för liten för min smak, ca 38mm. Vet dock inget om den då den kom som på bilderna... Någon som vet vad det kan vara?
Lumii_20210304_151648764.jpg
Lumii_20210304_151436558.jpg
Lumii_20210304_151003901.jpg
En äldre Seiko 5 (skulle gissa slutet på 90-tal början på 2000-tal, kan dock ha fel). 7s26 urverk utan hack funktion..

• Like
Reactions: Jox
Frågar er här också, ni brukar ha alla svar 😊👍
Klickade hem en Seiko 5 som visade sig vara för liten för min smak, ca 38mm. Vet dock inget om den då den kom som på bilderna... Någon som vet vad det kan vara?
Lumii_20210304_151648764.jpg
Lumii_20210304_151436558.jpg
Lumii_20210304_151003901.jpg
Någon som behöver en klocka modell lite mindre i använt men hyfsat skick (se bilderna)? Armbandet tar upp till ca 19 nu.
Åker upp annons under dagen, men favvo-tråden har företräde. Det är en självklarhet

IMG_20210303_124124_352.jpg

Ålrajt här är mina första tankar om Hajdykarn.

På minus kontot:

* Ljudet från Miyota verket. Inte så ofta det faktiskt hörs så pass att det är störande dock.

* Platt glas är ingen favorit eftersom det lätt blir reflektioner och upplevs...öh...platt.

* Vridringen är lite vass och var sjukt trög igår men verkar ha blivit lite mjukare idag. Får ev oljas lite.

* Färgen och ytan på bezelinsert upplevs lite plastig i starkt ljus.

* Ligger platt mot handleden vilket jag inte är så förtjust i och kronan & crownguards sticker ut en del.

DSC06522.jpg

På plus kontot:

* Schnygg som fan! Mörkt borstat titan av grad 2 ser fantastiskt ut i alla ljusförhållanden.

* printad tavla ger extra toolkänsla.

* Minimalistisk och monokromatisk design som håller i längden.

* Strapmonster - se föregående ⬆️

* 38 i diameter men bärs som en 40 pga övriga dimensioner. Fast bärs ändå typ som en 39 pga Titan - lägre vikt.

Ja det är väl det jag har fått ihop än så länge. Väldigt nöjd över lag och känns som en keeper for life.

Har börjat fundera på om jag faktiskt ska ta och sälja av några klockor nu eftersom den här kommer ockupera handleden en hel del även efter owgm.
Vad är det gröna bandet på nedre bilden för något?

Fan.
Står och trampar lite över nästa klockköp..
Är sugen på något GADA. Tänkte typ en BB36 eller Omega Railmaster / AT. Men efter att ha läst lite om Monta Triumph och deras nya spänne med snabbjustering känns ju det som en bubblare mot drakarna. Synpunkter?! :)
En BB36 är ju verkligen en modern klassiker! :) Den tycker jag passar in bäst i GADA-kategorin av dina tre förslag. Ska du inte vara lite galen och prova en Panerai då? Totala motsatsen men den fungerar ju överallt förutom att glida under skjortärmen 😇

En BB36 är ju verkligen en modern klassiker! :) Den tycker jag passar in bäst i GADA-kategorin av dina tre förslag. Ska du inte vara lite galen och prova en Panerai då? Totala motsatsen men den fungerar ju överallt förutom att glida under skjortärmen 😇
Panerai är Graal för mig, så definitivt står en sån på listan! Älskar deras klockor :)

Edit: Lånade en PAM233 under en vecka och blev hooked 😅

Senast ändrad:
Utan att ha provat och på bara ren instinkt hade jag som mr T kört på bb36 om storleken känns rätt. Tudor är riktigt sköna när storleken stämmer!

Vad är det gröna bandet på nedre bilden för något?

Zuludiver Sennen Nato.

Superskönt på handleden men fransar lätt. Rekommenderas.

Den här färgen finns nog bara hos watchgecko. Är slutsålt i 20mm men finns kvar i 22. Finns några andra färger också.

Jag tycker att någon ska köpa min Golden Tuna :pirate:

Tillbaka
Topp