Nu när jag haft denna i 2 dagar måste jag skriva några rader. När jag såg denna först på bild tänkte jag att den såg väl "ok" ut. Med tiden fastnade jag för den mer och mer. Såg även att dom varit slutsålda ett tag. När dom kom igen tänkte jag att jag slår till. Blev som sagt RIKTIGT imponerad. Känns som en riktig tank. Alltså inte tung utan robust/hård, att man typ kan slänga den i väggen utan att den går sönder..
Coolt att dom även tillverkas av en riktig professionell dykare, "Paul Scurfield". Han fick inspiration ifrån sin Rolex 16600 som han ansåg för dyr för att dyka med (så han skapade ett eget märke). Specen är ju också brutala.
500m vattentät, helium ventil, 40mm stor, 120 klicks på ringen med bra klicks och linjerar perfekt. Klockan har även 7mm lång krona med 4st packningar. Baksidan har dubbla packningar. Safirglas självklart. Urverket är ett Ronda 713sm med guldplätering, 5 juveler swiss made med 5års batteritid. Många gillar ju automat klockor men är helt ärligt riktig skönt och ha en "grab and go" klocka. Samt dessa quartz behöver knappt någon service heller.
Skulle jag rekommendera dessa? ABSOLUT UTAN TVEKAN!!..
Vi borde ha en Scurfa-tråd! Jag älskar min också.