• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Yay. Mina boettbaksidor till Vostok har kommit till Sverige efter ca 3 månaders väntan :) Man ska inte ha brådis när man beställer från Meranom.

Min Vostokklocka är i Tyskland tydligen så där gick det snabbare.

714E470C-DA1F-44D3-92C3-15756EFB567B.jpeg
 
Senast ändrad:
Nu tjatar jag och det ber jag om ursäkt för i förväg.
Är det ingen som fått hem en SM BB58 som de fått känna och klämma på? Visst var det någon som beställt?

Väldigt nyfiken. Skulle uppskatta om ni sågar den vid fotknölarna så man slipper köpa fler klockor.
Jag har den på ingång! Ska dyka upp på torsdag enligt dhl. Får se om sågen åker fram 😊
 
Aldrig hört talas om Synchron, men kul historia. Och tuffa klockor!

Du vet vad vi säger!
De har ägt Doxa tidigare och äger Aquadive samt Isofrane nu så de har en gedigen historia av dykarur. Väldigt kul släpp! Hade jag haft finanserna så hade jag köpt en. Borde kanske sälja något för att köpa en men jag är för lat... 😬

9076BB4D-60B8-4771-B220-29D84B0096C3.jpeg

42.3mm in diameter, 42.5mm lug to lug, 13mm thick 😄😍
Mini-Turtles är också väldigt trevliga men så tråkiga att klockorna stannar jämfört med Synchronen. 😉
 
Tvekar. Varför i helsicke lägger de på 20% VAT (moms) vid checkout? Nån som vet?
Det var samma sak när jag beställde min Aquadive från dem, det var också 20% moms vid utcheckning. Behövde inte betala något extra sen. När jag beställde min så skickades de från Österrike där Synchron har sin verksamhet men nu när det är Synchron USA så vet jag inte var de skickar ifrån.
 
Det var samma sak när jag beställde min Aquadive från dem, det var också 20% moms vid utcheckning. Behövde inte betala något extra sen. När jag beställde min så skickades de från Österrike där Synchron har sin verksamhet men nu när det är Synchron USA så vet jag inte var de skickar ifrån.
Aha, så de förmomsar dem på nåt vis? Låter bra. Råkade trycka på knappen iallafall :cool:
 
Ja, så var det i alla fall när jag beställde. Har man tur så skickar de klockorna till Europa från Österrike trots att det är Synchron USA, då borde det gå snabbt och inte bli problem med tullen.
Makes sense. Har inte fått nån orderbekräftelse ännu men min order har statusen "processing". De sover väl där borta ännu...
 
Tillbaka
Topp