• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det gäller att läsa det finstilta! ;)

Faaaaaan, jag kunde inte låta bli. Helvete! :pirate:

@Scaramanga vilken modell beställde du?
synchron.JPG
Stålboetten tog jag såklart.
 
Nej så länge orkar man inte vänta. Lär ta sin tid innan postnord levererat den också. Är din order också i fasen "processing"?
Ja, den har samma status. Hörde mig för nu och när de levererade Aquastar till Europa så skickades de från Österrike så vi får hållatummarna för att det är samma här. När jag har beställt från Synchron tidigare (tre tillfällen) så har de kommit hela vägen hem till dörren med FedEx.
 
Nämen 👀 👀 👀
Ska ringa min kontakt på Pagani Design och höra om vi kan få in dem i butiken när de släpps :happyhappy:

BB581.png
Pgbb.jpg

God förmiddag mina vänner! :happyhappy:

Tänkte bara informera att Pagani Design fabriken har slutat tillverka sina GMT varianter. De håller i nuläget på att utveckla en ny GMT, lanseringsdatumet är lite oklart. Angående "Black Bay homage" bör de komma in i min butik i slutet av Mars. Ha en fin dag. :heart:
 
Grattis! Är det första köpet på ett tag nu :)?
Njaaa, köpte en Nezumi för några veckor sen. Har dock bara köpt två klockor på typ ett halvår! :)

Är ganska säker på att det var första köpet den här veckan iaf :)
Hahaha, det har du faktiskt rätt i! 😁

Ja vad fan, saknar man impulskontroll så händer såna här saker :bag: Blir ett bra komplement till min Doxa. Tror faktiskt att ett orange gummi kommer att funka på den vilket gör den ännu mer till en sommarklocka.
Samma här, känner att den kommer att sitta som en smäck tillsammans med mina Doxa och Aquadive. Man skulle nästan kunna tro att jag har en fetish för dykarur med design från 70-talet... Den kommer att bli kanon på orange Isofrane! Lite synd att man inte kunde välja om man ville ha Isofrane eller Tropic för jag gillar inte de nya Tropic-banden. Ändarna är ju helt fyrkantiga vilket se helknasigt ut när klockan sitter på armen. :rolleyes:

Ja, då är det väl dax att fasa ut den där svarta eller? Aj help ju

Snygg så in i h***** :D
Njaaa, ska det säljas så lär den vara en av de sista som åker... ;)
 
Njaaa, köpte en Nezumi för några veckor sen. Har dock bara köpt två klockor på typ ett halvår! :)


Hahaha, det har du faktiskt rätt i! 😁


Samma här, känner att den kommer att sitta som en smäck tillsammans med mina Doxa och Aquadive. Man skulle nästan kunna tro att jag har en fetish för dykarur med design från 70-talet... Den kommer att bli kanon på orange Isofrane! Lite synd att man inte kunde välja om man ville ha Isofrane eller Tropic för jag gillar inte de nya Tropic-banden. Ändarna är ju helt fyrkantiga vilket se helknasigt ut när klockan sitter på armen. :rolleyes:


Njaaa, ska det säljas så lär den vara en av de sista som åker... ;)
Vi kan väl höras om något behöver röra på sig i Doxa-land. Jag är sugen på Doxa tror jag.
 
Njaaa, köpte en Nezumi för några veckor sen. Har dock bara köpt två klockor på typ ett halvår! :)


Hahaha, det har du faktiskt rätt i! 😁


Samma här, känner att den kommer att sitta som en smäck tillsammans med mina Doxa och Aquadive. Man skulle nästan kunna tro att jag har en fetish för dykarur med design från 70-talet... Den kommer att bli kanon på orange Isofrane! Lite synd att man inte kunde välja om man ville ha Isofrane eller Tropic för jag gillar inte de nya Tropic-banden. Ändarna är ju helt fyrkantiga vilket se helknasigt ut när klockan sitter på armen. :rolleyes:


Njaaa, ska det säljas så lär den vara en av de sista som åker... ;)
Ja jag hade hellre tagit Isofrane faktiskt. Nåja, jag har ett gäng Borealis Isofranekopior som funkar nästan ännu bättre. Lite tunnar och lite kortare.
 
Njaaa, köpte en Nezumi för några veckor sen. Har dock bara köpt två klockor på typ ett halvår! :)


Hahaha, det har du faktiskt rätt i! 😁


Samma här, känner att den kommer att sitta som en smäck tillsammans med mina Doxa och Aquadive. Man skulle nästan kunna tro att jag har en fetish för dykarur med design från 70-talet... Den kommer att bli kanon på orange Isofrane! Lite synd att man inte kunde välja om man ville ha Isofrane eller Tropic för jag gillar inte de nya Tropic-banden. Ändarna är ju helt fyrkantiga vilket se helknasigt ut när klockan sitter på armen. :rolleyes:


Njaaa, ska det säljas så lär den vara en av de sista som åker... ;)
Men så finns det sjukt fina dykare från 70-talet så inte alls märkligt om du frågar mig 😊
 
Vi kan väl höras om något behöver röra på sig i Doxa-land. Jag är sugen på Doxa tror jag.
Det är väldigt osannolikt men jag ska ha det i åtanke! :)

Ja jag hade hellre tagit Isofrane faktiskt. Nåja, jag har ett gäng Borealis Isofranekopior som funkar nästan ännu bättre. Lite tunnar och lite kortare.
Jag har faktiskt ett äkta Isofrane som jag köpte till min Doxa men den kommer säkert att användas där till sommaren. Har också några Borealis och de är riktigt bra, utan tvekan de mest prisvärda banden tycker jag. Betydligt bekvämare än Isofrane men lite sämre finish på hårdvaran.

Men så finns det sjukt fina dykare från 70-talet så inte alls märkligt om du frågar mig 😊
Japp, bästa eran för dykarur tycker jag. Seiko 6105, Certina DS-2 SuperPH 1000, Squale 2002, Squale Maste, Squale 1157 (och andra skindivers), Doxa SUB, Triton, Aquastar, listan kan göras väldigt lång! 😁
 
Det är väldigt osannolikt men jag ska ha det i åtanke! :)


Jag har faktiskt ett äkta Isofrane som jag köpte till min Doxa men den kommer säkert att användas där till sommaren. Har också några Borealis och de är riktigt bra, utan tvekan de mest prisvärda banden tycker jag. Betydligt bekvämare än Isofrane men lite sämre finish på hårdvaran.


Japp, bästa eran för dykarur tycker jag. Seiko 6105, Certina DS-2 SuperPH 1000, Squale 2002, Squale Maste, Squale 1157 (och andra skindivers), Doxa SUB, Triton, Aquastar, listan kan göras väldigt lång! 😁
Ja 70-talet rockar ju totalt!

Du glömde PH500 ;)
CE8C749B-B4AA-4E2E-B921-B44F5F4A888A.jpeg
 
Lite research var på sin plats. Konsulterade Doxabibeln och visst fanns den där :)

5BEFE593-4474-484D-B526-F2CF0695AE02.jpeg
A71FEB6D-570F-4E5C-BD20-31986957BD68.jpeg
3A735635-272C-4881-9EB5-BE36118938B3.jpeg
:woot: Måste också hem och bläddra i min bibel!

Ja 70-talet rockar ju totalt!

Du glömde PH500 ;)
CE8C749B-B4AA-4E2E-B921-B44F5F4A888A.jpeg

Den är också så grymt bra. Skicket och visarna på din är riktigt fina. 👌

Shiet den var riktigt ball. Gillar offwhiten de kör. Grattis till spontanköp!
Är med svag för sjuttiotalet...
1FE0B667-D283-4439-8613-51FDA831839A.jpeg
Ska blir riktikgt kul att se hur den ser ut i verkligheten. 😁 Den där var ju inte helt olik i tavellayouten! Härlig orange färg också. 😊
 
Nu när jag haft denna i 2 dagar måste jag skriva några rader. När jag såg denna först på bild tänkte jag att den såg väl "ok" ut. Med tiden fastnade jag för den mer och mer. Såg även att dom varit slutsålda ett tag. När dom kom igen tänkte jag att jag slår till. Blev som sagt RIKTIGT imponerad. Känns som en riktig tank. Alltså inte tung utan robust/hård, att man typ kan slänga den i väggen utan att den går sönder..😁

Coolt att dom även tillverkas av en riktig professionell dykare, "Paul Scurfield". Han fick inspiration ifrån sin Rolex 16600 som han ansåg för dyr för att dyka med (så han skapade ett eget märke). Specen är ju också brutala.
500m vattentät, helium ventil, 40mm stor, 120 klicks på ringen med bra klicks och linjerar perfekt. Klockan har även 7mm lång krona med 4st packningar. Baksidan har dubbla packningar. Safirglas självklart. Urverket är ett Ronda 713sm med guldplätering, 5 juveler swiss made med 5års batteritid. Många gillar ju automat klockor men är helt ärligt riktig skönt och ha en "grab and go" klocka. Samt dessa quartz behöver knappt någon service heller.

Skulle jag rekommendera dessa? ABSOLUT UTAN TVEKAN!!..😁
20210310_095308.jpg
20210310_095352.jpg
20210310_095508.jpg
20210310_095633.jpg
20210310_095810.jpg
 
Tillbaka
Topp