• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fortsätter du hänga i den här tråden så kommer du lätt komma upp i en sån klockrotation :bag:
Var tvungen att kolla... 113 klockor på 4år har jag roterat :D ... hoppas att det lugnar sig lite framöver ... bara portot jag har betalat till postmord skulle ju utan vidare gett mig en riktigt schysst klocka :bag:

https://snupps.com/freakyleo/shelf/2214494--sold

EDIT: Undras hur många som fortfarande bor i tråden? :D Alla som känner igen en klocka räcker upp en hand
 
Senast ändrad:
Måste varna för OT.
Det kom nämligen ett paket idag!

Nedan hör egentligen inte hemma här, men i och med att jag hör hemma här… (ni förstår 😊)

Den är egentligen allt för dyr, men som tur är matchar min smak inte alls vad som verkar vara populärt.
Det gör att man hittar saker som detta till under halva nypriset/listpriset.
Den gör ändå ett stort inhugg i klockbudgeten och det är inte bra för mig som förespråkar kvantitet över kvalitet, men någon gång får man gå emot sina principer.

Jag har i huvudsak haft tre områden för mitt klockintresse senaste åren
Loppisfynd,
Ryska klockor,
och självklart mikro/affordable.

Sen har det bredvid detta nästan alltid funnits en standard svart dykare som har funkat båda på gummi och länk.

Det har varit en Certina DS action... (tror @Nilas haft en likadan)
1615402653042.png



En Oris Aquis... (som jag sålde till @Nilas )

1615402681917.png



Som jag då ersatte med en Breitling Colt (som jag sen sålde till @Nilas 😁 )

1615402758042.png



Efter Bratten har platsen varit ledigt, tills idag!

Nykommaren är självklart en Sub! (eller inte😊)
I och med min benägenhet att inte alltid följa flocken hade jag ingen lust att köpa en generisk bankfunktionärsdykare 😊
Skönt i och för sig, det har sparat mig mycket pengar.

Det blev i stället en typisk oligarkklocka. Smakfull och återhållsam som bara den!
Så här kommer den. För första (och sista?) gång i denna tråden.

Ulysse Nardin Maxi Marin Diver!
Råkade vid en slump klämma lite på denna på andra sidan Atlanten för några år sen och har haft den på min lista sen dess.
Gillar den av så många skäl.

1615402835734.png



1615402852976.png


1615402873269.png



1615402888121.png


Och slutligen,
Will it Glow? :)
Självklart!

1615402929834.png
Wow! Så galet cool den är! Har aldrig sett en sån IRL, men bara genom dina bilder så utstrålar den kvalitet!
 
Måste varna för OT.
Det kom nämligen ett paket idag!

Nedan hör egentligen inte hemma här, men i och med att jag hör hemma här… (ni förstår 😊)

Den är egentligen allt för dyr, men som tur är matchar min smak inte alls vad som verkar vara populärt.
Det gör att man hittar saker som detta till under halva nypriset/listpriset.
Den gör ändå ett stort inhugg i klockbudgeten och det är inte bra för mig som förespråkar kvantitet över kvalitet, men någon gång får man gå emot sina principer.

Jag har i huvudsak haft tre områden för mitt klockintresse senaste åren
Loppisfynd,
Ryska klockor,
och självklart mikro/affordable.

Sen har det bredvid detta nästan alltid funnits en standard svart dykare som har funkat båda på gummi och länk.

Det har varit en Certina DS action... (tror @Nilas haft en likadan)
1615402653042.png



En Oris Aquis... (som jag sålde till @Nilas )

1615402681917.png



Som jag då ersatte med en Breitling Colt (som jag sen sålde till @Nilas 😁 )

1615402758042.png



Efter Bratten har platsen varit ledigt, tills idag!

Nykommaren är självklart en Sub! (eller inte😊)
I och med min benägenhet att inte alltid följa flocken hade jag ingen lust att köpa en generisk bankfunktionärsdykare 😊
Skönt i och för sig, det har sparat mig mycket pengar.

Det blev i stället en typisk oligarkklocka. Smakfull och återhållsam som bara den!
Så här kommer den. För första (och sista?) gång i denna tråden.

Ulysse Nardin Maxi Marin Diver!
Råkade vid en slump klämma lite på denna på andra sidan Atlanten för några år sen och har haft den på min lista sen dess.
Gillar den av så många skäl.

1615402835734.png



1615402852976.png


1615402873269.png



1615402888121.png


Och slutligen,
Will it Glow? :)
Självklart!

1615402929834.png
Tycker verkligen ett GRATTIS är på sin plats. Så ovanlig och fin!
 
Lökiga, men design var oftast bättre förr när det kom till armbandsur. Förmodar tavlan är mycket lik annat, reagerade på tryckknapparna. Säkert fina, vilket även Dan Henry verkar vara. Dock fortfarande kopior av något som var riktigt bra...

Kan tycka den är rolig för 3k. Bra aftonbeater om man inte vill ha något dyrt på sig.

Låt se hur dålig den är i verkligheten. :)
Tänker som @Per, sen är dom sjukt hypeade så vill se om de lever upp till den hypen irl.
 
Äntligen riktigt bra skit 😃
Tack, ja det var dags 😁

Stort grattis klocksvåger 😊!
Det var (ursäkta ordvalet) fan ta mig en deluxe pjäs det där 🤤👍. Grymt fin. Kul med en lite mer ovanlig pjäs. Nu blir du definitivt kung på playan i sommar. Stort grattis igen.
Ser fram emot massor av bilder.
Bilder kommer garanterad. Hade blivit än bättre om du fotade den,
Du är bra mycket vassare.
PS, den är inte till salu 😁

Riktigt riktigt cool! 😍
Helt i min lätt dystopiska och sparsmakade smak. Fan oxo! En TILL på listan! 🤬🤬
Sparsmakad var exakt ordet jag letade efter :)

Wow! Så galet cool den är! Har aldrig sett en sån IRL, men bara genom dina bilder så utstrålar den kvalitet!
Känns superfresh, märks dock på gummit och titandelarna på den att den är 10 år

Tycker verkligen ett GRATTIS är på sin plats. Så ovanlig och fin!
Tackar!
@MortenH
Nu vilar det på dig att skapa en Ulysse-tråd 😃

Tror faktiskt det finns en rätt så död tråd. Får försöka väcka den.
 
För en som lever utanför sociala medier, vari ligger hajpen om man får fråga?
Ser väl ingen kioskvältare direkt och beskrivning med tillhörande film ger mig allergiska utslag.."FURLAN MARRI is a watch brand that tells stories", lägg av 😂
Well.. Ser man Patek 1463 som en av de bästa klockorna någonsin så är det lätt att gå igång på detta. Borgelboett, knappar etc är riktigt bra. Fina detaljer rakt igenom.
 
  • Like
Reactions: v0n
Well.. Ser man Patek 1463 som en av de bästa klockorna någonsin så är det lätt att gå igång på detta. Borgelboett, knappar etc är riktigt bra. Fina detaljer rakt igenom.
...ok så det är det som är "storytellingen" här? Äh, tycker bara det är larvigt med hitte-på-trams men hoppas såklart det blir bra och du blir nöjd✌🏼
 
Jag har en svart/creme som jag tänkte släppa - PM om du är intresserad!
Njae, jag är nog mer inne på svart/silver men jag ska ha det i åtanke. Tack för heads up! ☺️
Jaaaa, det var kanske inte ett helt genomtänkt beslut men blir man kär så blir man. :bag: Tack ska du ha! 😊
Äsch, det är klart att man gör en del dumma köp när man går på magkänsla men samtidigt så tenderar de bästa köpen att även de vara impulsköp. Ibland är det faktiskt bra att gå direkt på magkänslan och slå till med en gång då en längre tids eftertanke ofta leder till att man börjar fundera på om den och den detaljen inte är aaaningen för stor/liten etc. och i slutändan blir man mindre nöjd trots ett mer genomtänkt köp.

Kul val, jag är lite för feg för att rocka den typen av boetten men fasen vilken cool design! Det ska bli riktigt spännande att få se bilder i tråden när din och @Scaramanga dyker upp. 😍 Om det är så att du känner att klocklådan börjar bli överfull så skulle jag väl kunna tänka mig att erbjuda Aquadiven ett nytt hem om du nu insisterar... ;)

Dagens "affordable".... Visserligen den näst dyraste jag har men ändå :)
IMG_20210310_103322_745.jpg
Vårkänslor! 🌻☀️⛱️ Hur är läget med farbror Leo? ☺️ Fullt upp med lillen? 😍

415yaWWh40L.jpg
 
Tillbaka
Topp