• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Skärmavbild 2021-03-10 kl. 22.56.13.png
 
Njae, jag är nog mer inne på svart/silver men jag ska ha det i åtanke. Tack för heads up! ☺️

Äsch, det är klart att man gör en del dumma köp när man går på magkänsla men samtidigt så tenderar de bästa köpen att även de vara impulsköp. Ibland är det faktiskt bra att gå direkt på magkänslan och slå till med en gång då en längre tids eftertanke ofta leder till att man börjar fundera på om den och den detaljen inte är aaaningen för stor/liten etc. och i slutändan blir man mindre nöjd trots ett mer genomtänkt köp.

Kul val, jag är lite för feg för att rocka den typen av boetten men fasen vilken cool design! Det ska bli riktigt spännande att få se bilder i tråden när din och @Scaramanga dyker upp. 😍 Om det är så att du känner att klocklådan börjar bli överfull så skulle jag väl kunna tänka mig att erbjuda Aquadiven ett nytt hem om du nu insisterar... ;)


Vårkänslor! 🌻☀️⛱️ Hur är läget med farbror Leo? ☺️ Fullt upp med lillen? 😍

415yaWWh40L.jpg
Jotack, tackar som frågar :) Fullt ös är det minsta man kan säga :p
 
Äsch, det är klart att man gör en del dumma köp när man går på magkänsla men samtidigt så tenderar de bästa köpen att även de vara impulsköp. Ibland är det faktiskt bra att gå direkt på magkänslan och slå till med en gång då en längre tids eftertanke ofta leder till att man börjar fundera på om den och den detaljen inte är aaaningen för stor/liten etc. och i slutändan blir man mindre nöjd trots ett mer genomtänkt köp.

Kul val, jag är lite för feg för att rocka den typen av boetten men fasen vilken cool design! Det ska bli riktigt spännande att få se bilder i tråden när din och @Scaramanga dyker upp. 😍 Om det är så att du känner att klocklådan börjar bli överfull så skulle jag väl kunna tänka mig att erbjuda Aquadiven ett nytt hem om du nu insisterar... ;)
Jag ångrar mig i alla fall inte en sekund, blir mer och mer taggad för varje sekund som går! 😁 Har kollat på bilder på den hela dagen och inte hittat något att klaga på än så länge mer än att baksidan är trist men den är rätt true till originalet så... 😊

Kan tillägga att vi är uppe i tvåsiffrigt i antalet klockor som är på väg till forumet så det är långt fler än jag och @Scaramanga som har en på gång. Sjukt kul! 💪 Jag älskar den typen av boetter, de är riktigt bra. Du får köpa en Maranez och testa tycker jag, de är inte alls så galna när de väl sitter på armen och bärs väldigt skönt.

Vilka gamar ni är! Först ska @Baramats försöka norpa Doxa ifrån mig och nu ska du ge dig på min Aquadive. Schas era vildar! :pirate:
 
Jag ångrar mig i alla fall inte en sekund, blir mer och mer taggad för varje sekund som går! 😁 Har kollat på bilder på den hela dagen och inte hittat något att klaga på än så länge mer än att baksidan är trist men den är rätt true till originalet så... 😊

Kan tillägga att vi är uppe i tvåsiffrigt i antalet klockor som är på väg till forumet så det är långt fler än jag och @Scaramanga som har en på gång. Sjukt kul! 💪 Jag älskar den typen av boetter, de är riktigt bra. Du får köpa en Maranez och testa tycker jag, de är inte alls så galna när de väl sitter på armen och bärs väldigt skönt.

Vilka gamar ni är! Först ska @Baramats försöka norpa Doxa ifrån mig och nu ska du ge dig på min Aquadive. Schas era vildar! :pirate:
Perfekt! Då lär det väl hamna någon på k&s sedan om så många köpt :cigar: Tycker med den ser riktigt jäkla trevlig ut nämligen 👌🏻😊
 
Jäklar vad fin den Armida är. Sitter görsnyggt tycker jag. Vad känner du kring storleken?
Den tog ett tag att vänja sig vid storleken och om jag ska vara helt uppriktig så gick det nog ändå inte hela vägen, den kändes alltid lite för liten när man tittade ner på handleden även om höjden i Armidas fall vägde upp den ringa storleken.
IMG_20200421_113321.jpg
IMG_20200421_113328.jpg
IMG_20200506_162143.jpg
IMG_20200525_143439.jpg


16234 eller 116234 ?
Hursomhelst dödsläcker 😃
Tack! 126234 ☺️
 
För en som lever utanför sociala medier, vari ligger hajpen om man får fråga?
Ser väl ingen kioskvältare direkt och beskrivning med tillhörande film ger mig allergiska utslag.."FURLAN MARRI is a watch brand that tells stories", lägg av 😂
Faktiskt inte sett den heller. Men ja, vad ska man säga? Det är en kickstarterkampanj det får vi inte glömma :)

Klockorna har ju blivit lovordade av diverse högprofilerade vintagesamlare som inte blivit betalda och det räckte för att jag skulle bli tillräckligt nyfiken för att klicka hem en själv.
 
Klart man kan, fattar inte hajpen bara...that's all
Alltså, en dag skall jag ha ett eget klockmärke och det skall heta antingen Hotblack Desiato eller Zaphod Beeblebrox...

Jag skall också göra klockor i Sverige. Fundera ut en klocka i Sverige, bonka ihop den i Kina och sedan åka Mercedes.
Kanske gör jag en kickstarter av det, blir det lönsammare att "ramla omkull" så, hoppsan....
 
Senast ändrad:
Faktiskt inte sett den heller. Men ja, vad ska man säga? Det är en kickstarterkampanj det får vi inte glömma :)

Klockorna har ju blivit lovordade av diverse högprofilerade vintagesamlare som inte blivit betalda och det räckte för att jag skulle bli tillräckligt nyfiken för att klicka hem en själv.
Jag är med på den, har aldrig köpt något på kickstarter men nog kan man kränga klockor där utan lökig marknadsföring.

Gillar man så gör man, inget mer med det. Vintagesamlare brukar ju vara ett petigt släkte gällande härmapor och "the real deal" så det är väl därför
jag blir lite nyfiken på varför just denna är "ok" bara 🙂
 
Jag är med på den, har aldrig köpt något på kickstarter men nog kan man kränga klockor där utan lökig marknadsföring.

Gillar man så gör man, inget mer med det. Vintagesamlare brukar ju vara ett petigt släkte gällande härmapor och "the real deal" så det är väl därför
jag blir lite nyfiken på varför just denna är "ok" bara 🙂
Hej!

”Ingen story. Bara klockor.”

wall of specs (alla specs) (kan inte få för mycket specs)

bilder (ingen video med dramatisk ljusförflyttning/”unveiling”)

pengar

Det räcker för mig😂

Edit: dom hade iofs gärna fått flygga med om det är humana arbetsvillkor där delarnas framställs. Det hade varit ok.
 
Hej!

”Ingen story. Bara klockor.”

wall of specs (alla specs) (kan inte få för mycket specs)

bilder (ingen video med dramatisk ljusförflyttning/”unveiling”)

pengar

Det räcker för mig😂

Edit: dom hade iofs gärna fått flygga med om det är humana arbetsvillkor där delarnas framställs. Det hade varit ok.

Men om vi inte skulle få en ostig och fejk backstory vad skulle vi klaga på då 😂 ?
 
Tillbaka
Topp