• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Paketinnehåll:

20210312_145254.jpg


Mmmm! Stroopwaffel!
20210312_145351.jpg


Gratisgrejer! En UV-lampa! 👌
20210312_145533.jpg


Fint paketerat!
20210312_145553.jpg


En NTH! En Root Beer dessutom!
20210312_145819.jpg


Med plast!
20210312_150120.jpg


Utan plast...
20210312_150407.jpg


Rätt val! Mycket trevlig klocka MED applicerade index! Och gilt! GILT!!
Vilket trevligt paket. Klockan ser mycket schysst ut, fler bilder önskas när du har tid!
 
Finns en jäkla massa färger inklusive grön men jag tror att det är fel grön för min klocka.
https://watchbandit.com/products/watch-bands/rubber-straps/tropical-style-rubber-watch-straps/
Tropical-Rubber-watch-strap_Green_Front-min.jpg


Ska man ha grön så funderar jag på om inte detta från Strapped.se skulle vara bättre. Det är lite blekare i färgen så det matchar nog bättre. Svårt att veta hur de ser ut i verkligheten... 😬
kaktus01.jpg

Men åhh, du måste läsa jättenoga! Inte många som har sett en sån jag har i verkligheten. Super rare, exclusive limited edition, collectors object! 👌✌️👏 😁

Man blir sugen på att testa båda färgerna men det är ett rätt svettigt pris för att chansa tycker jag. 🙄 Har inte sett något ställe som säljer liknande färger heller, rött brukar inte vara så vanligt på tropic.
Dessa ska med vara bra. Om det gröna passar mondaine vet jag ej 🤷🏻‍♂️
 
Dessa ska med vara bra. Om det gröna passar mondaine vet jag ej 🤷🏻‍♂️
Bra tips, ska definitivt kolla upp det! 👍 😀

Köp tropic från Borealis istället. Bästa jag testat..enda nackdelen är att det tar 3 veckor o få hem..
Problemet med både "äkta" Tropic och Borealis tropic är att ändarna ser hemska ut om man har smal handled för de är feta och fyrkantiga... Förstår inte varför de inte kunde runda ändarna som t.ex. Isofrane, det hade sett mycket bättre ut. Gamla Tropic har också ganska raka ändar med de var ju typ hälften så tjocka så där ser det mycket bättre ut.

Edit: Detta är Borealis variant.
PSX_20200317_175232.jpg

PSX_20200317_093643.jpg

PSX_20200317_175245.jpg


Jämfört med Borealis "Isofrane".
PSX_20200722_085042.jpg
 
Hade jag skrivit reglerna så hade Squale varit mer än välkommet här inne, precis som Casio, Seiko, Citizen o.s.v. också hade haft en självklar plats här inne.

:hilarious:


Mandarinen (edit: Mondain:en) gjorde sig oväntat bra på tropik måste jag säga :)
De är såklart välkomna. Vissa har tydligen lite svårt att fatta var gränsen går för extrem OT.
 
Nu är snön nästan borta för andra gången...

Så hur ser det ut med sommarklocka/or 2021?

Här är min:
20210312_170142.jpg
Såhär ser 2021 års sommarklocka ut för mig!

Vet inte riktigt om den är varken micro eller affordable men allt är väl relativt tänker jag?

Läskigt när man inte riktigt vet vad man vågar posta numera utan att bli utslängd eller få tråden raderad men jag är lite av en rebell 😮😝
FE5A311B-9E64-4B97-A3EB-9733FB59641B.jpeg
 
De är såklart välkomna. Vissa har tydligen lite svårt att fatta var gränsen går för extrem OT.
Det uppskattar iallafall jag att dem får vara med här inne och att det blev utrett..... det lät inte riktigt så förra gången bara.

Även om det inte verkar så så anstränger jag mig för att följa reglerna även om det inte blir 100% alla gånger.

Synd på byteslördagen dock tycker jag. Jag har inget minne av att jag postat rena säljannonser annat än byten på lördagar och någon förvarning innan jag lagt en annons på köp&sälj men ändå fick jag en varning nu. Har du stängt ner byteslördagen eller vad gäller?

Kan ni försöka hålla topic? Seiko är exempelvis INTE ett mikromärke, det är en av världens största tillverkare. Detsamma gäller mycket annat allmänt massproducerat ni postar här, exempelvis Timex, Bulova mm.
 
Det uppskattar iallafall jag att dem får vara med här inne och att det blev utrett..... det lät inte riktigt så förra gången bara.

Även om det inte verkar så så anstränger jag mig för att följa reglerna även om det inte blir 100% alla gånger.

Synd på byteslördagen dock tycker jag. Jag har inget minne av att jag postat rena säljannonser annat än byten på lördagar och någon förvarning innan jag lagt en annons på köp&sälj men ändå fick jag en varning nu. Har du stängt ner byteslördagen eller vad gäller?
Forumets regler gäller. Inga annonser i trådarna. Ganska enkelt faktiskt. Använd PM-funktionen. Heads up är såklart OK.
 
Beställt från watchbandcenter.de
Modellen heter "Greven" och är vändbart och har glidelock-spänne från start. Inget dyrt och påkostat glidelock men det fyller sin funktion och funkar bra.
Gummit är slätt på ena sidan och mönstrat/räfflat på andra sidan. Ser likadant ut som ett Bonetto-gummi 👍.
Tack. Ska kollas upp. Har fått allergiska reaktioner mot flärpar i alla former senaste tiden 😀
 
Tillbaka
Topp