• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

@FreakyLeo är inte min mamma! Ta en till, se hur mycket jag bryr mig! :pirate:
PSX_20210312_165043.jpg


On topic:
Hittade denna på Instagram tidigare idag. Bara jag som tycker att det var en jäkligt läcker kombination? 👌
PSX_20210312_074750.jpg
Han tror ju han är admin...🤣🤣
 
en fråga ang Squale 1545 "Micro" Limited Edition
Man ser den sällan eller aldrig utanför KS.. what gives? köpte KS medlemmar upp alla 50, eller är det en KS specifik utgåva? :)

såg det låg en ute för ett par dagar sedan, men han aldrig slå till 😢

IMG_6150.jpg
Tillverkades 50st totalt varav 42 hamnade på forumet, en behöll Squale, en behöll Gnomon och 6st såldes till "allmänheten" via Gnomon. 😊

Mandarinen gjorde sig oväntat bra på tropik måste jag säga :)
Jag blev lite sugen på att beställa till min. Tror du att det skulle lira med min gröna ring?
DSCF2968.jpg
 
Tillverkades 50st totalt varav 42 hamnade på forumet, en behöll Squale, en behöll Gnomon och 6st såldes till "allmänheten" via Gnomon. 😊


Jag blev lite sugen på att beställa till min. Tror du att det skulle lira med min gröna ring?
DSCF2968.jpg
Ett rött tropic eller finns det gröna också? Tror att om du lyckades matcha ringen med ett tropic hade det blivit sjukt nice. Med ett rött tror jag att det skär sig mot den gröna glasringen.

EDIT: Trodde att det var Mondaine som plockat ihop kombon och sålde banden :banghead:
 
Senast ändrad:
Fått upp ögonen för flygare och snubblade in på Laco Aachen och Laco Augsburg som verkar falla inom kategorin affordables. Hittar inte alls mycket om Laco här på forumet, någon här som äger eller har ägt någon av deras klockor och vill dela med sig av erfarenheter och alternativ? Framför allt inom deras budgetkategori tänker jag, annars blir det säkert prat om Stowa och annat men då blir det en annan priskategori :)
 

Bilagor

  • laco.jpg
    laco.jpg
    70.8 KB · Visningar: 6
Ja, den startade som ett gruppköp från den här tråden. Några få exemplar blev osålda och såldes på öppna marknaden senare...

Tillverkades 50st totalt varav 42 hamnade på forumet, en behöll Squale, en behöll Gnomon och 6st såldes till "allmänheten" via Gnomon. 😊


Jag blev lite sugen på att beställa till min. Tror du att det skulle lira med min gröna ring?
DSCF2968.jpg


Synd att inte KS köpte alla, det hade varit riktigt coolt :D
 
Ett rött tropic eller finns det gröna också? Tror att om du lyckades matcha ringen med ett tropic hade det blivit sjukt nice. Med ett rött tror jag att det skär sig mot den gröna glasringen.
Finns en jäkla massa färger inklusive grön men jag tror att det är fel grön för min klocka.
https://watchbandit.com/products/watch-bands/rubber-straps/tropical-style-rubber-watch-straps/
Tropical-Rubber-watch-strap_Green_Front-min.jpg


Ska man ha grön så funderar jag på om inte detta från Strapped.se skulle vara bättre. Det är lite blekare i färgen så det matchar nog bättre. Svårt att veta hur de ser ut i verkligheten... 😬
kaktus01.jpg
 
Finns en jäkla massa färger inklusive grön men jag tror att det är fel grön för min klocka.
https://watchbandit.com/products/watch-bands/rubber-straps/tropical-style-rubber-watch-straps/
Tropical-Rubber-watch-strap_Green_Front-min.jpg


Ska man ha grön så funderar jag på om inte detta från Strapped.se skulle vara bättre. Det är lite blekare i färgen så det matchar nog bättre. Svårt att veta hur de ser ut i verkligheten... 😬
kaktus01.jpg
Jag som var ute och cyklade, trodde att det var Mondaine som plockat ihop en ny kombo och sålde banden, my bad :p Ja då underlättar det ju lite. Jag har ju inte sett en limited edition som din i verkligheten så lite svårt att bedömma, men jag tycker att watchbandits gröna ser ut att matcha bra. Det militärgröna bandet är nog lite blekt.
 
ja, men vart kommer designen ifrån är det någon från KS som skickat den till Squale?

Börjar på Ma och slutar på Br ;)
 
Jag som var ute och cyklade, trodde att det var Mondaine som plockat ihop en ny kombo och sålde banden, my bad :p Ja då underlättar det ju lite. Jag har ju inte sett en limited edition som din i verkligheten så lite svårt att bedömma, men jag tycker att watchbandits gröna ser ut att matcha bra. Det militärgröna bandet är nog lite blekt.
Men åhh, du måste läsa jättenoga! Inte många som har sett en sån jag har i verkligheten. Super rare, exclusive limited edition, collectors object! 👌✌️👏 😁

Man blir sugen på att testa båda färgerna men det är ett rätt svettigt pris för att chansa tycker jag. 🙄 Har inte sett något ställe som säljer liknande färger heller, rött brukar inte vara så vanligt på tropic.
 
Men åhh, du måste läsa jättenoga! Inte många som har sett en sån jag har i verkligheten. Super rare, exclusive limited edition, collectors object! 👌✌️👏 😁

Man blir sugen på att testa båda färgerna men det är ett rätt svettigt pris för att chansa tycker jag. 🙄 Har inte sett något ställe som säljer liknande färger heller, rött brukar inte vara så vanligt på tropic.
Ser fram emot att se resultatet :D ... band är ju inte jättesvårt att hitta nya ägare till.... hade nog funkat fint på t.ex. en 1545LE ;)
 
Jaha :)

mindblowing hur ett litet svenskt klockforum kan "påverka" ändå
Ja, det var ett väldigt kul projekt! Ska inte ta åt mig äran för vi var fem personer som var med och designade den. 😊

Mycket bra länkat! 👍

Hade dock inget som helst med KS att göra ;) ... men när mikrotråden spänner musklerna :D
Haha, precis! Är nog ingen på forumledningen som vill sätta sitt namn på den skapelsen men jag tycker att den blev väldigt bra. ✌️
 
Ja, det var ett väldigt kul projekt! Ska inte ta åt mig äran för vi var fem personer som var med och designade den. 😊


Mycket bra länkat! 👍


Haha, precis! Är nog ingen på forumledningen som vill sätta sitt namn på den skapelsen men jag tycker att den blev väldigt bra. ✌️
Hade mest tur, kom på att just detta ämne avhandlades för några dagar sedan 😘
 
Schysst, det är ett bonetto/zuludiver-gummi va?
Men spännet är utbytt eller?

Läckert! Såg riktigt köttigt ut! Vad heter det och var hittas det?

Ser gedigen ut. Var hittar man sådana band?
Beställt från watchbandcenter.de
Modellen heter "Greven" och är vändbart och har glidelock-spänne från start. Inget dyrt och påkostat glidelock men det fyller sin funktion och funkar bra.
Gummit är slätt på ena sidan och mönstrat/räfflat på andra sidan. Ser likadant ut som ett Bonetto-gummi 👍.
 
Tillbaka
Topp