Code
AKA Vincent B
Han tror ju han är admin...@FreakyLeo är inte min mamma! Ta en till, se hur mycket jag bryr mig!
On topic:
Hittade denna på Instagram tidigare idag. Bara jag som tycker att det var en jäkligt läcker kombination?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Han tror ju han är admin...@FreakyLeo är inte min mamma! Ta en till, se hur mycket jag bryr mig!
On topic:
Hittade denna på Instagram tidigare idag. Bara jag som tycker att det var en jäkligt läcker kombination?
Ja, det var andemeningen med inlägget..Han tror ju han är admin...
Tillverkades 50st totalt varav 42 hamnade på forumet, en behöll Squale, en behöll Gnomon och 6st såldes till "allmänheten" via Gnomon.en fråga ang Squale 1545 "Micro" Limited Edition
Man ser den sällan eller aldrig utanför KS.. what gives? köpte KS medlemmar upp alla 50, eller är det en KS specifik utgåva?
såg det låg en ute för ett par dagar sedan, men han aldrig slå till
Jag blev lite sugen på att beställa till min. Tror du att det skulle lira med min gröna ring?Mandarinen gjorde sig oväntat bra på tropik måste jag säga
Ett rött tropic eller finns det gröna också? Tror att om du lyckades matcha ringen med ett tropic hade det blivit sjukt nice. Med ett rött tror jag att det skär sig mot den gröna glasringen.Tillverkades 50st totalt varav 42 hamnade på forumet, en behöll Squale, en behöll Gnomon och 6st såldes till "allmänheten" via Gnomon.
Jag blev lite sugen på att beställa till min. Tror du att det skulle lira med min gröna ring?
Ja, den startade som ett gruppköp från den här tråden. Några få exemplar blev osålda och såldes på öppna marknaden senare...
Tillverkades 50st totalt varav 42 hamnade på forumet, en behöll Squale, en behöll Gnomon och 6st såldes till "allmänheten" via Gnomon.
Jag blev lite sugen på att beställa till min. Tror du att det skulle lira med min gröna ring?
Finns en jäkla massa färger inklusive grön men jag tror att det är fel grön för min klocka.Ett rött tropic eller finns det gröna också? Tror att om du lyckades matcha ringen med ett tropic hade det blivit sjukt nice. Med ett rött tror jag att det skär sig mot den gröna glasringen.
Ja, det hade helt klart varit det bästa men vi fick inte ihop tillräckligt många som var intresserade. Minsta kvantitet för tillverkning var 50 så vi hade tur att Gnomon ställde upp och sålde resten.Synd att inte KS köpte alla, det hade varit riktigt coolt
Jag som var ute och cyklade, trodde att det var Mondaine som plockat ihop en ny kombo och sålde banden, my bad Ja då underlättar det ju lite. Jag har ju inte sett en limited edition som din i verkligheten så lite svårt att bedömma, men jag tycker att watchbandits gröna ser ut att matcha bra. Det militärgröna bandet är nog lite blekt.Finns en jäkla massa färger inklusive grön men jag tror att det är fel grön för min klocka.
https://watchbandit.com/products/watch-bands/rubber-straps/tropical-style-rubber-watch-straps/
Ska man ha grön så funderar jag på om inte detta från Strapped.se skulle vara bättre. Det är lite blekare i färgen så det matchar nog bättre. Svårt att veta hur de ser ut i verkligheten...
ja, men vart kommer designen ifrån är det någon från KS som skickat den till Squale?Ja, det hade helt klart varit det bästa men vi fick inte ihop tillräckligt många som var intresserade. Minsta kvantitet för tillverkning var 50 så vi hade tur att Gnomon ställde upp och sålde resten.
Börjar på Ma och slutar på Brja, men vart kommer designen ifrån är det någon från KS som skickat den till Squale?
JahaBörjar på Ma och slutar på Br
ja, men vart kommer designen ifrån är det någon från KS som skickat den till Squale?
Börjar på Ma och slutar på Br
Läckert! Såg riktigt köttigt ut! Vad heter det och var hittas det?I ren glädjeyra så bjussar jag på en wrist-roll med nya bandet som kom idag. Har ett likadant i 22mm också men man måste ju gardera sig.
Grymt trevliga, har glidelock som funkar bra och lite vaniljdoft på toppen av allt .
Trevlig fredag på er era galningar .
Hade dock inget som helst med KS att göra ... men när mikrotråden spänner musklernaJaha
mindblowing hur ett litet svenskt klockforum kan "påverka" ändå
Sjukt läckert ur!Sjukt sugen på en Atticus just nu. Vad tänker ni?
PELION tänker jag i väntan på att man reder ut 36 mm. 38 känns jäkligt lockande på en sådan här typ!
Men åhh, du måste läsa jättenoga! Inte många som har sett en sån jag har i verkligheten. Super rare, exclusive limited edition, collectors object!Jag som var ute och cyklade, trodde att det var Mondaine som plockat ihop en ny kombo och sålde banden, my bad Ja då underlättar det ju lite. Jag har ju inte sett en limited edition som din i verkligheten så lite svårt att bedömma, men jag tycker att watchbandits gröna ser ut att matcha bra. Det militärgröna bandet är nog lite blekt.
Ser fram emot att se resultatet ... band är ju inte jättesvårt att hitta nya ägare till.... hade nog funkat fint på t.ex. en 1545LEMen åhh, du måste läsa jättenoga! Inte många som har sett en sån jag har i verkligheten. Super rare, exclusive limited edition, collectors object!
Man blir sugen på att testa båda färgerna men det är ett rätt svettigt pris för att chansa tycker jag. Har inte sett något ställe som säljer liknande färger heller, rött brukar inte vara så vanligt på tropic.
Ja, det var ett väldigt kul projekt! Ska inte ta åt mig äran för vi var fem personer som var med och designade den.Jaha
mindblowing hur ett litet svenskt klockforum kan "påverka" ändå
Mycket bra länkat!Tråden om Squale
Jaha då, den processen berättar vi så gärna om, låter @MaBr berätta för han är bra på ord och hjärnan bakom det mesta gällande just den. Välkommen förresten, kul att du diggar Squale :) Drömmen om att slingra sig upp längs italienska serpentinvägar. Väntar med spänning. Tack för välkomnandet.klocksnack.se
Haha, precis! Är nog ingen på forumledningen som vill sätta sitt namn på den skapelsen men jag tycker att den blev väldigt bra.Hade dock inget som helst med KS att göra ... men när mikrotråden spänner musklerna
Det har du iofs rätt i, band är lätt att sälja. Jag har testat grönt på 1545an men tycker att det blev sådär. Blev för mycket grönt för mig. Jag kör mest svarta band på min faktiskt.Ser fram emot att se resultatet ... band är ju inte jättesvårt att hitta nya ägare till.... hade nog funkat fint på t.ex. en 1545LE
Hade mest tur, kom på att just detta ämne avhandlades för några dagar sedanJa, det var ett väldigt kul projekt! Ska inte ta åt mig äran för vi var fem personer som var med och designade den.
Mycket bra länkat!
Haha, precis! Är nog ingen på forumledningen som vill sätta sitt namn på den skapelsen men jag tycker att den blev väldigt bra.
Ser gedigen ut. Var hittar man sådana band?I ren glädjeyra så bjussar jag på en wrist-roll med nya bandet som kom idag. Har ett likadant i 22mm också men man måste ju gardera sig.
Grymt trevliga, har glidelock som funkar bra och lite vaniljdoft på toppen av allt .
Trevlig fredag på er era galningar .
Schysst, det är ett bonetto/zuludiver-gummi va?
Men spännet är utbytt eller?
Läckert! Såg riktigt köttigt ut! Vad heter det och var hittas det?
Beställt från watchbandcenter.deSer gedigen ut. Var hittar man sådana band?
Beställt från watchbandcenter.de
Modellen heter "Greven" och är vändbart och har glidelock-spänne från start. Inget dyrt och påkostat glidelock men det fyller sin funktion och funkar bra.
Gummit är slätt på ena sidan och mönstrat/räfflat på andra sidan. Ser likadant ut som ett Bonetto-gummi .