• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

20210306_125225.jpg
Tar en fundering på den! 👍
 
Hej Nicklas heter jag!!
Hur fan gör ni med era Nato jag gillar utseendet men på armen känner jag mig som en ko i ett stall med hästar.

Flärpen ja den jävla flärpen brukar jag klippa av.
Ibland klipper jag även den dubbla delen så det blir inte mycket kvar.

FLÄRPEN HUR GÖR NI MED DEN FÖRBANNADE FLÄRPEN JAG HATAR FLÄRPAR.
Flärp är ju också ett underlig ord vem fan kom på det 🧐
Hej jag heter flärp!!
D4AF270F-1315-4A71-A556-55F2299DB3EB.jpeg
016E265B-6A24-43BE-AB98-8FC0230F9FD3.jpeg
D91AF188-1977-40F0-9104-AC739A02CD52.jpeg
Tjenare Nicke! Jag heter Daniel och nu ska jag dela med mig av mitt nato-tips.

Bandet åker i tunnan för plast och hårdvaran åker i tunnan för metall. Sedan monterar jag ett bekvämt och snygg band på klockan!

Följ mig för fler life-hacks! :D

1615536203693.png
 
Hej,

Ny in i klockträsket och håller på att prova mig fram lite. Nån vintage, en dressare och den obligatoriska Seiko-dykaren.

Jag har fastnat för stuket på Rolex Explorer 1. Men annat i livet får prioritera en sådan investering för nu.

Men finns det liknande alternativ i 2-7000 klassen som inte är för homage:iga? Eller är det okej med en skamlösa homage rent av?

Har kikat lite på Seikos Bebis alpinist. Men det finns kanske lite micros eller annat affordable som jag missat.

Tack på förhand.
Jag trivs väldigt bra med min Traska Summiteer. Lik de äldre modellerna. Känns välbyggd.
IMG_20200807_174048.jpg
 
I ren glädjeyra så bjussar jag på en wrist-roll med nya bandet som kom idag. Har ett likadant i 22mm också men man måste ju gardera sig.
Grymt trevliga, har glidelock som funkar bra och lite vaniljdoft på toppen av allt 😊.
Trevlig fredag på er era galningar 👍🤘.
PSX_20210312_161904.jpg
 
Jag håller med Yonsson! Nu får det räcka, här inne diskuterar vi enbart klockor, det här är ett klockforum inte ett cykelforum eller något annat. I denna tråden skriver vi enbart om armbandsur från små fristående tillverkare och klockor som är prisvärda, inga klockor dyrare än ett bestämt belopp och inga klockor får postas här inne som har en egen tråd någon annanstans på forumet. Casio hör inte hemma här och numer inte Scurfa heller som exempel.

De som inte kan hålla sig till reglerna och hålla diskussionen snustorr och 100% saklig kan dra någon annanstans så att vi slipper få tråden förstörd. Förslagsvis kan ni titta in på KLOCKPRAT . Där är det högre i tak och det är Communitydrivet så ingen har mer att säga till om där än någon annan.

Lite tråkigt att byteslördagen antagligen kommer att dö ut nu. Jag personligen tycker att det är lite utav en höjdpunkt på veckan och den underlättar verkligen när man vill prova på nya klockor. Men även där finns faktiskt ett alternativ, på klockprat finns faktiskt en hel tråd enkom för byteslördag, där kan ni posta era ”annonser” istället så att vi slipper dem här i tråden och ni som är intresserade slipper knåpa ihop annonser på köp&sälj för att prova på att byta era klockor en och en.


Bytte från S***** till Borealis så att det blev rätt också
61FA21DD-1C0D-4A40-82AD-08519028A2CA.jpeg
 
Senast ändrad:
Sjukt sugen på en Atticus just nu. Vad tänker ni?


PELION tänker jag i väntan på att man reder ut 36 mm. 38 känns jäkligt lockande på en sådan här typ!
Kör! Grym klocka! Är ju oxå Chris Vail's från NTH's kompanjon så det borgar ju för god kvalitet!
Jag gillar NTH. NTH är bra. NTH är mycket bra.
 
DSC06662.jpg


Kom hem från en roadtrip och det låg en OceanX Quartz GMT II i brevlådan.

Inte prövad ännu pga OWGM men har inspekterat och måttat klockan grundligt.

Var lite orolig för att det skulle vara en enklare klocka än min OceanX Sharkmaster VS eftersom det skiljer 160usd i listpris. Samma safirglas med blå ar och samma boett dock. Länken ser likadan ut med skruvade länkar men spännet är en riktigt billig variant tyvärr. Får bli Zuludiver's nya spänne där sen.

Caseback är plattare också men det var ju väntat eftersom det är en Ronda 505.24H på GMT II istället för Seiko NH35 som sitter i Sharkmaster klockorna.

Bortsett från spännet så är det alltså samma höga kvalitetskänsla som på VS fast för nästan halva priset. Typ 2200:- med lite rabatt alltså.

Finns risk för att det blir en polar också. 👍🏼
 
Senast ändrad:
en fråga ang Squale 1545 "Micro" Limited Edition
Man ser den sällan eller aldrig utanför KS.. what gives? köpte KS medlemmar upp alla 50, eller är det en KS specifik utgåva? :)

såg det låg en ute för ett par dagar sedan, men han aldrig slå till 😢

IMG_6150.jpg
 
Jag håller med Yonsson! Nu får det räcka, här inne diskuterar vi enbart klockor, det här är ett klockforum inte ett cykelforum eller något annat. I denna tråden skriver vi enbart om armbandsur från små fristående tillverkare och klockor som är prisvärda, inga klockor dyrare än ett bestämt belopp och inga klockor får postas här inne som har en egen tråd någon annanstans på forumet. Casio hör inte hemma här och numer inte Scurfa heller som exempel.

De som inte kan hålla sig till reglerna och hålla diskussionen snustorr och 100% saklig kan dra någon annanstans så att vi slipper få tråden förstörd. Förslagsvis kan ni titta in på KLOCKPRAT . Där är det högre i tak och det är Communitydrivet så ingen har mer att säga till om där än någon annan.

Lite tråkigt att byteslördagen antagligen kommer att dö ut nu. Jag personligen tycker att det är lite utav en höjdpunkt på veckan och den underlättar verkligen när man vill prova på nya klockor. Men även där finns faktiskt ett alternativ, på klockprat finns faktiskt en hel tråd enkom för byteslördag, där kan ni posta era ”annonser” istället så att vi slipper dem här i tråden och ni som är intresserade slipper knåpa ihop annonser på köp&sälj för att prova på att byta era klockor en och en.


Bytte från S***** till Borealis så att det blev rätt också
61FA21DD-1C0D-4A40-82AD-08519028A2CA.jpeg
Med det resonemanget så diskas då även alla ryska klockor? Det finns ju en tråd för ryska klockor.. 🤔
 
en fråga ang Squale 1545 "Micro" Limited Edition
Man ser den sällan eller aldrig utanför KS.. what gives? köpte KS medlemmar upp alla 50, eller är det en KS specifik utgåva? :)

såg det låg en ute för ett par dagar sedan, men han aldrig slå till 😢

IMG_6150.jpg

Ja, den startade som ett gruppköp från den här tråden. Några få exemplar blev osålda och såldes på öppna marknaden senare...
 
Enligt @FreakyLeo får man inte posta Squale för den har en egen tråd...🤣🤣🤣
Hade jag skrivit reglerna så hade Squale varit mer än välkommet här inne, precis som Casio, Seiko, Citizen o.s.v. också hade haft en självklar plats här inne.
@FreakyLeo är inte min mamma! Ta en till, se hur mycket jag bryr mig! :pirate:
PSX_20210312_165043.jpg


On topic:
Hittade denna på Instagram tidigare idag. Bara jag som tycker att det var en jäkligt läcker kombination? 👌
PSX_20210312_074750.jpg
:hilarious:


Mandarinen (edit: Mondain:en) gjorde sig oväntat bra på tropik måste jag säga :)
 
Tillbaka
Topp