• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hjälp,
Fyller 40 och fick lite pengar av familjen för att köpa en klocka. Fick ca 15000kr vad har ni för förslag? Dykare är jag mest inne på
Har mest kikat på klockor runt 5’ och inser nu att jag inte har direkt koll på dom lite dyrare🙃

kikat mycket på squale maticxse
Ohhh! Grattis!
mycket kul man kan köpa för 15000, nytt och begagnat.
Vet inte om jag nämnt modellen innan men Seiko SPB143

Oris Aquis / Diver65

Monta Oceanking

Sinn U50 (kanske måste lägga lite mer?)

om Hydroconquest den gröna på grönt gummi

Bond-Omegan

kul!
 
Zodiac red dot quartzdykare.
Bytes, 1.5k-ish
Pm
Osv

IMG_20210227_133412.jpg
Den är inte dum alls.
 
Nä, Harrods är ju grön :)
Det här är ersättaren för min gamla Squale Root Beer..
Aha är squale root beer'en borta?!. Fast förutom färgen så är den väl mer lik tudoren? Ja ja, riktigt trevlig i alla fall. :cool:. Och grill längtar man ju efter, ölbehovet är lättare att tillfredställa, kräver bara en promenad till köket. Fast nu sippar jag ju en GT för att förhöja längtan till sommaren. (Är jag helt off track och blir utslängd nu?)
 
Aha är squale root beer'en borta?!. Fast förutom färgen så är den väl mer lik tudoren? Ja ja, riktigt trevlig i alla fall. :cool:. Och grill längtar man ju efter, ölbehovet är lättare att tillfredställa, kräver bara en promenad till köket. Fast nu sippar jag ju en GT för att förhöja längtan till sommaren. (Är jag helt off track och blir utslängd nu?)
Risken är överhängande, jag har anmält ditt inlägg för OT 😡

Och jo, snowflake-visare skriker ju såklart Tudor.
Och ja, Squalen är såld :)
 
Seamaster (Bond) i bra skick för 15' då behöver du en stor portion tur skulle jag säga, quartz eller auto.
Visst går det att hitta men då ofta med snabbt antågande servicebehov eller hyfsat slitna.
Förmodar att du vill ha en i bra skick 😊.

Jo bra exemplar växer tyvärr inte på trä längre. Sletna exemplar går la för runt 10ish och uppåt beroende på slitighet.
 
Seamaster (Bond) i bra skick för 15' då behöver du en stor portion tur skulle jag säga, quartz eller auto.
Visst går det att hitta men då ofta med snabbt antågande servicebehov eller hyfsat slitna.
Förmodar att du vill ha en i bra skick 😊.
Vad säger du hur mycket behöver man för att komma upp ett steg?
 
Vad säger du hur mycket behöver man för att komma upp ett steg?
Mycket svårt att säga. Beror på år, slitage, service nyligen eller oservad, fullset eller ej, polerad eller opolerad m.m. Man kan hitta för runt 15' men som sagt så kan det ta tid ibland annars kostar det några lappar till eller mer och det kan ta tid att hitta det med.
Finns ju ett antal referenser också att välja mellan. Bara att börja jaga, jakten är mer än halva nöjet 😊👍.

Edit: detta är absolut inget facit utan mina spekulationer 🙂
 
Tillbaka
Topp