Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket tavla. Så ser ju större ut. För liten tror jag inte 39mm blir. Jag som har typ lika stora handleder som dig skulle kunna tänka mig 42mm. Men om du känner att den skulle bli liggande om den känns för stor: kör på 39mm, lär inte vara för liten. Jag har kollat på den blå billigare b-tavlan (minns inte namn) men ska köpa en Stowa Verus som är 40mm först och främst.Jo precis, mina är väl runt 17.5 så tror inte att 39 bör bli för liten? Snarare lätt att klockan blir liggandes om den skulle kännas för stor i mitt fall. Haveston hade ju ett gäng riktigt snygga straps, tack för det!
Jäklar vilka bilder! Nu kliar det rejält på avtryckarfingret!Ryss-söndag! Otroligt vad mycket klocka man kan få för pengen. Affordable Deluxe som den gode Nilas skulle sagt.
Du vet vad man brukar säga:Jäklar vilka bilder! Nu kliar det rejält på avtryckarfingret!
If they went with Quartz it would have been a home run.Fick bli ett klockbyte som belöning nu efter man knåpat ihop en annons
Tack för input Stowa Verus 40 verkar vara en kanonklocka. Gillar lumen skarpt på den!Mycket tavla. Så ser ju större ut. För liten tror jag inte 39mm blir. Jag som har typ lika stora handleder som dig skulle kunna tänka mig 42mm. Men om du känner att den skulle bli liggande om den känns för stor: kör på 39mm, lär inte vara för liten. Jag har kollat på den blå billigare b-tavlan (minns inte namn) men ska köpa en Stowa Verus som är 40mm först och främst.
Håller med, helt galetRyss-söndag! Otroligt vad mycket klocka man kan få för pengen. Affordable Deluxe som den gode Nilas skulle sagt.
Som jag förstått så är ju Stowa och Laco 2 av de företag som levererade klockor till Luftwaffe under ww2. Själv ser jag ingen poäng att köpa en sån här klocka från ett företag som inte har historiken med sig. Till skillnad från mina dykare jag oftast bär så är denna lite smidigare på armen. Men som alltid med nya klockor är jag rädd att slå en dörrpost eller husvägg men det är ju ingen unik och oersättlig klocka så det är bara att bära den och leva på som vanligt! Lume har den också.....Tack för input Stowa Verus 40 verkar vara en kanonklocka. Gillar lumen skarpt på den!
Fy va frän den va.... Nu får jag ryssfeber igen!Håller med, helt galet
Bara kjöööööp! Kaffepengar som @Von brukar sägaFy va frän den va.... Nu får jag ryssfeber igen!
Nu var det längesen denna postades men kände inte riktigt att det blev avhandlat.. sjukt spänd på denna! Tycker Baltics klockor har ett riktigt cleant formspråk. Har länge velat ha en supercompressor så hoppas på det!
Supercompressor (style) är det garanterat med tanke på kryssmönstret på kronanNu var det längesen denna postades men kände inte riktigt att det blev avhandlat.. sjukt spänd på denna! Tycker Baltics klockor har ett riktigt cleant formspråk. Har länge velat ha en supercompressor så hoppas på det!
Fantastisk kvalitet som i byggkvalitet. Lätt jämförbart med Monta, Oris, Omega m fl.Hur är det med moderna Eterna egentligen. Jag har alltid gillar märket och särskilt vintage kontiki
De kränger ju en del fina vintagmodeller. Zakrissons har denna för ca 20000.
Men samtidigt kan man köpa betydligt billigare klockor tex glycine med Sellita SW200. Motsvarar kvaliten priset?
och är de mikro? nja knappast men kanske affordable om man köper en beggad
Håller med. Gillar överlag objekt och märken som bär på historik och det var en av anledningarna att jag började kika på flygare och Laco just.Som jag förstått så är ju Stowa och Laco 2 av de företag som levererade klockor till Luftwaffe under ww2. Själv ser jag ingen poäng att köpa en sån här klocka från ett företag som inte har historiken med sig. Till skillnad från mina dykare jag oftast bär så är denna lite smidigare på armen. Men som alltid med nya klockor är jag rädd att slå en dörrpost eller husvägg men det är ju ingen unik och oersättlig klocka så det är bara att bära den och leva på som vanligt! Lume har den också.....
Jag köpte min begagnade, i nyskick, av första ägaren och garantikort va stämplat j dec -20. Den har både AR-coating och Laco 31 verket med extra effektreserv på över 60 tim istället för 42 tim på 21 verket.Håller med. Gillar överlag objekt och märken som bär på historik och det var en av anledningarna att jag började kika på flygare och Laco just.
Förresten, valde du AR-coating på din?
Känner igen mig.....Ryss på mig också idag.
Älskling, jag måste gå ut i trädgården och jobba lite....
Tar på arbetskläder, går tre varv runt huset, sparkar lite i gruset och fotar en klocka
(Fast lite nytta gjorde jag också)
Vilken skön samling!Kul, X-T1/2/3?
Använder min X-T1 för att fota mina kära klockor. Hade tydligen inte så många hemma för tillfället, saknar min brons-Yema som är på fix. Jag gillar Velvia film-simulering som är riktigt bra på att plocka fram lyster i tavlor.
Mina affordable/mikro på fönsterbänk. Fairwind på handleden där den sitter säkert.
Been there, done that.H-e jag som inte behövde sätta larmet! Kom på att Smiths hade öppet 15:00 kl 15:05. Ja gissa...
Kör ju OWGM med denNågon med en dykare med svart bezel och vit tavla till salu/byte?