• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nu besvarar jag mig själv här:

Ifall fler är intresserade av basicflygarna från Laco med funderingar kring dess möjliga uppgraderingar så hittade jag en bra tråd på WUS med detaljerade bilder, beskrivningar och videorecension. Länk nedan:

Har haft en Laco Munster. Välgjord klocka som jag var väldigt nöjd med. Lite dyrare än de du tittar på, men ska vara närmare originalet från ww2.
 
Världens piggaste ryss försöker pigga upp världens tröttaste småbarnspappa.
6E0D3526-AFDA-4A15-88D2-CBDFD8ED2939.jpeg

Passar på att sticka ut hakan och säga att CNS kokta tropicish är bra skit.
Jag har ett CNS tropic, det är aldrig använt. Fascinerande stelt och obekvämt. Men, menar du kokta som i "att koka bandet i 100 gradigt vatten" kokta? Blir det bättre av det?!
 
Jag tycker definitivt att Eterna håller VÄLDIGT hög kvalitet. Jag har testat en Glycine Combat Sub samt en Airman och min gamla Eterna KonTiki körde cirklar runt dessa gällande kvalitet och finish.

Du får dessutom en klocka från ett märke med mycket rolig historia att grotta ner sig i, är du nyfiken på märket tycker jag absolut du ska våga testa! Mycket, mycket bra klockor :)
Tack för svar. Hur är kvaliteten jämfört med den här?

FD45C08A-B905-4F9F-A875-0823017EF994.jpeg
 
Jag har ett CNS tropic, det är aldrig använt. Fascinerande stelt och obekvämt. Men, menar du kokta som i "att koka bandet i 100 gradigt vatten" kokta? Blir det bättre av det?!
Precis! Det är fortfarande lika stelt efter kokning men passar då perfekt, om du lyckas ”malla” av din handled till bandet. Jag knöt ihop bandet med tråd och och virade ståltråd runt det. Sen ner i kastrullen nån minut och sen ner i kallt vatten.

Fördelen med stelt, format gummi tycker jag är att det andas bra och är behagligt runt handleden. Men smaken är ju som baken. Gillar verkligen hur CNS tropic smalnar av, till skillnad från zuludiver mfl.
 
Precis! Det är fortfarande lika stelt efter kokning men passar då perfekt, om du lyckas ”malla” av din handled till bandet. Jag knöt ihop bandet med tråd och och virade ståltråd runt det. Sen ner i kastrullen nån minut och sen ner i kallt vatten.

Fördelen med stelt, format gummi tycker jag är att det andas bra och är behagligt runt handleden. Men smaken är ju som baken. Gillar verkligen hur CNS tropic smalnar av, till skillnad från zuludiver mfl.
Wow! Så avancerad tänkte jag aldrig på att vara! Jag la det ”runt” inne i en bra storlek mugg och på med kokande vatten!
ska fråga innan nästa gång😂
 
Precis! Det är fortfarande lika stelt efter kokning men passar då perfekt, om du lyckas ”malla” av din handled till bandet. Jag knöt ihop bandet med tråd och och virade ståltråd runt det. Sen ner i kastrullen nån minut och sen ner i kallt vatten.

Fördelen med stelt, format gummi tycker jag är att det andas bra och är behagligt runt handleden. Men smaken är ju som baken. Gillar verkligen hur CNS tropic smalnar av, till skillnad från zuludiver mfl.

Tackar för tipset! Ska också prova det :)
 
Någon med en dykare med svart bezel och vit tavla till salu/byte?
Axios Ironclad Snow? 549usd med sw200. Släppte nyligen en ny batch.

Screenshot_20210314-224350_Chrome.jpg
Screenshot_20210314-224354_Chrome.jpg
 
Axios Ironclad Snow? 549usd med sw200. Släppte nyligen en ny batch.

Screenshot_20210314-224350_Chrome.jpg
Screenshot_20210314-224354_Chrome.jpg
Vet inte, men ser skumt ut med svarta indexmarkeringar. Vad tycker du?
 
Denna ser ganska trevlig ut. För er som gillar mindre klockor. Danskt märke, har säkert nämns förut här
 
Tillbaka
Topp