Tack för alla tips, blev ingen Bond.
Blev denna, tycker tavla är magisk
Grattis!
Aquis är superkvalitet för pengarna och den versionen är snäppet roligare än standardmodellen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för alla tips, blev ingen Bond.
Har haft en Laco Munster. Välgjord klocka som jag var väldigt nöjd med. Lite dyrare än de du tittar på, men ska vara närmare originalet från ww2.Nu besvarar jag mig själv här:
Ifall fler är intresserade av basicflygarna från Laco med funderingar kring dess möjliga uppgraderingar så hittade jag en bra tråd på WUS med detaljerade bilder, beskrivningar och videorecension. Länk nedan:
The Aachen with Laco31 movement and AR sapphire upgrades...
I posted this on another watch thread so mostly a copy paste but leading off from an older thread here asking whether the upgraded options are worth it, I can fully say yes, especially the AR coating. The invoice sheet attached with the package says the crystal has 10 layers of AR coating on...www.watchuseek.com
Fanns i närheten = inget tålamodKul att du hittade en kärlek! Grattis och håller med, fantastisk tavla! Är den redan hos dig?
Jag har ett CNS tropic, det är aldrig använt. Fascinerande stelt och obekvämt. Men, menar du kokta som i "att koka bandet i 100 gradigt vatten" kokta? Blir det bättre av det?!Världens piggaste ryss försöker pigga upp världens tröttaste småbarnspappa.
Passar på att sticka ut hakan och säga att CNS kokta tropicish är bra skit.
Tack för svar. Hur är kvaliteten jämfört med den här?Jag tycker definitivt att Eterna håller VÄLDIGT hög kvalitet. Jag har testat en Glycine Combat Sub samt en Airman och min gamla Eterna KonTiki körde cirklar runt dessa gällande kvalitet och finish.
Du får dessutom en klocka från ett märke med mycket rolig historia att grotta ner sig i, är du nyfiken på märket tycker jag absolut du ska våga testa! Mycket, mycket bra klockor
Jag har ett CNS tropic, det är aldrig använt. Fascinerande stelt och obekvämt. Men, menar du kokta som i "att koka bandet i 100 gradigt vatten" kokta? Blir det bättre av det?!
Precis! Det är fortfarande lika stelt efter kokning men passar då perfekt, om du lyckas ”malla” av din handled till bandet. Jag knöt ihop bandet med tråd och och virade ståltråd runt det. Sen ner i kastrullen nån minut och sen ner i kallt vatten.Jag har ett CNS tropic, det är aldrig använt. Fascinerande stelt och obekvämt. Men, menar du kokta som i "att koka bandet i 100 gradigt vatten" kokta? Blir det bättre av det?!
Wow! Så avancerad tänkte jag aldrig på att vara! Jag la det ”runt” inne i en bra storlek mugg och på med kokande vatten!Precis! Det är fortfarande lika stelt efter kokning men passar då perfekt, om du lyckas ”malla” av din handled till bandet. Jag knöt ihop bandet med tråd och och virade ståltråd runt det. Sen ner i kastrullen nån minut och sen ner i kallt vatten.
Fördelen med stelt, format gummi tycker jag är att det andas bra och är behagligt runt handleden. Men smaken är ju som baken. Gillar verkligen hur CNS tropic smalnar av, till skillnad från zuludiver mfl.
Går kanske att koka om ifall det inte blev bra?Wow! Så avancerad tänkte jag aldrig på att vara! Jag la det ”runt” inne i en bra storlek mugg och på med kokande vatten!
ska fråga innan nästa gång
Grattis, bra val. Aquis är rejäla grejerTack för alla tips, blev ingen Bond.
Precis! Det är fortfarande lika stelt efter kokning men passar då perfekt, om du lyckas ”malla” av din handled till bandet. Jag knöt ihop bandet med tråd och och virade ståltråd runt det. Sen ner i kastrullen nån minut och sen ner i kallt vatten.
Fördelen med stelt, format gummi tycker jag är att det andas bra och är behagligt runt handleden. Men smaken är ju som baken. Gillar verkligen hur CNS tropic smalnar av, till skillnad från zuludiver mfl.
Bra klockor. Fin finish och bra kvalitet på boett och länk. SW200 är en klon på ETAs 2824 som också är en Eterna härledd kaliber@Jeser90 @rs_hoti @sirengatto
Taggar in lite folk som jag vet har haft Eterna.
Jag tänkte också SC p.g.a. de två kronorna men vad innebär mönstret? Har det någon historisk koppling eller symboliserar det något speciellt?
Eterna utan ETA är som att käka glasstrut utan glass.Bra klockor. Fin finish och bra kvalitet på boett och länk. SW200 är en klon på ETAs 2824 som också är en Eterna härledd kaliber
Axios Ironclad Snow? 549usd med sw200. Släppte nyligen en ny batch.Någon med en dykare med svart bezel och vit tavla till salu/byte?
Vet inte, men ser skumt ut med svarta indexmarkeringar. Vad tycker du?Axios Ironclad Snow? 549usd med sw200. Släppte nyligen en ny batch.
IRONCLAD 40 | 500m DIVER SW200 "Snow"
Timeless Swiss automatic movement dive watch with 500m depth rating that wears its own character. Designed with great specifications at a compelling price point. The Axios Ironclad Emerald Night features a deep green ceramic bezel contrasting with a black sunburst dial and finished with double...axioswatches.com
Är en full lume tavla så då brukar de nog köra mörka index. Jag tycker att det funkar helt ok då även visare är mörka.Vet inte, men ser skumt ut med svarta indexmarkeringar. Vad tycker du?
Hamtun Kraken H3, 41mm, 299€. Om man pallar ETA-klonen PT5000 dvs.Vet inte, men ser skumt ut med svarta indexmarkeringar. Vad tycker du?
Hamtun Kraken H3, 41mm, 299€. Om man pallar ETA-klonen PT5000 dvs.
hehe ja, men jag minns att diskussionen var uppe härom veckan.Pallar man Sellita så borde man la palla PT5000
Känner detsamma .Inte dyr och ändå har jag den inte kvar...
Så den blev en "stafettpinne" även för dig....Känner detsamma .
Snygg flärp FlärpenDå va det måndag igen!!
Mvh
Flärpen
TackarSnygg flärp Flärpen