• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Klart bäst på Iso.... dom där feta trubbiga ändarna på tropic ser ju helt sjuka ut.

Bra köp!
Nej, det är så jäkla fult. Ser säkert okej ut om man ha en handled med en omkrets på typ 25cm. Det hade ju inte var så svårt att antingen göra det mycket tunnare eller bara runda dem...
Fattar inte heller hur dom tänkte med ändarna, inget gratis gummi heller direkt 🤔
Vadå, drygt 900kr bara, rena kapet! Om man bortser från att ändarna är fula så är bandet löjligt skönt, spännet är udda och coolt och det känns som att det är väldigt bra kvalitet. Man kanske ska försöka klämma dit det på 2002an, där ser man inte ändarna...
 
Vadå, drygt 900kr bara, rena kapet! Om man bortser från att ändarna är fula så är bandet löjligt skönt, spännet är udda och coolt och det känns som att det är väldigt bra kvalitet. Man kanske ska försöka klämma dit det på 2002an, där ser man inte ändarna...
😁 Tror dig, har inte testat deras nyproducerade men komfort är alltid prio ett, ingen jäkla modeshow här 🧐
 
Nej, det är så jäkla fult. Ser säkert okej ut om man ha en handled med en omkrets på typ 25cm. Det hade ju inte var så svårt att antingen göra det mycket tunnare eller bara runda dem...

Vadå, drygt 900kr bara, rena kapet! Om man bortser från att ändarna är fula så är bandet löjligt skönt, spännet är udda och coolt och det känns som att det är väldigt bra kvalitet. Man kanske ska försöka klämma dit det på 2002an, där ser man inte ändarna...

påminner ju mkt om borealis tropic... men ser nästan ännu värre ut på detta.
Tror det blir svårt att få på en 2002a... jag försökte med borealis variant på en Zodiac super sea wolf 68 som har en snarlik boett, det funkade inte då bandet var för tjockt... eller snarare för högt.
 
Går förvånansvärt bra att vara ”owg” med denna😄
B3F48256-B85B-4666-AF02-E040477C7DAE.jpeg
 
😁 Tror dig, har inte testat deras nyproducerade men komfort är alltid prio ett, ingen jäkla modeshow här 🧐
För min del så är ändarna så fula att bandet i princip blir oanvändbart så jag lär inte ha det på. Finns ingen komfort som kan väga upp för det... :rolleyes:

påminner ju mkt om borealis tropic... men ser nästan ännu värre ut på detta.
Tror det blir svårt att få på en 2002a... jag försökte med borealis variant på en Zodiac super sea wolf 68 som har en snarlik boett, det funkade inte då bandet var för tjockt... eller snarare för högt.
Det är säkert som du säger, det kan bli väldigt tight. Fördelen med Borealis (som för övrigt också har fula ändar) är att de i alla fall har "tropic-mönstret" även på ändarna vilket gör att det inte ser lika klippt ut.
 
Det här är väl inte det billigaste Tropic-liknande som finns, men det är det snyggaste och skönaste jag stött på.

ARKIVBILD
CC902E09-299F-42C0-96D0-DE7527B01045.jpeg


Zulu Diver Tropic är ju bra men det har lite tråkigare taper.

En annan viktig sak gällande just Tropic är att hitta en variant där hålen sitter där de ska för just DIN handled. De exempel jag länkar till gillar jag för att jag hamnar rätt avseende "hålbilden". Yemas variant går bort, likaså Armida, Singular m fl, där hamnar jag mellan hål...och det är ju aldrig kul.
 
Deras paradgren inget snack. Ett av få mindre märken som prislappen är berättigad och mer därtill.
Såg förresten att Azores är på G igen efter några års frånvaro. Från arkivet 🤓
IWd0nFe.jpg

ijn9IpA.jpg
Det är väl din gamla som jag har. Fin finish på både den och en annan NTH jag hade tidigare😊
Jag fick den lilla kamera idag med. Är inte riktigt vän med fokusringen ännu.
2021_0315_16282800.jpg

PXL_20210315_145829096.jpg
 
Håller med men är inte dina klockor användbara?
Jo, både användbara, vändbara och underbara. Denna också (3-4 år sen till partyt)

A19D6EEF-618B-4BE0-879F-00729FC7668F.jpeg

A481AE14-DD98-4BC3-8290-083A61016DE4.jpeg

9BDAA1F2-C80A-482D-8323-29FAD665AF0F.jpeg


Den har mer likheter med Fairwind än jag minns från bronsaren. Den här med stålbezel har så sjukt snygg profil. JA profilen gör hela klockan, fatta att jag är frustrerad över en miljon produktbilder rakt framifrån.

4420774E-2970-4451-AC0B-2DEB8D07933E.jpeg

Min kamera kan ta sidbilder
97C51467-D1A7-41E0-AD35-F897BDE68FEB.jpeg
 
Tillbaka
Topp