• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Snygg flärp Flärpen ❤️
Flärp-killer
AEF4A03D-BCF4-4A15-9C8D-613C99D6D4C4.jpeg
 
Någon med en dykare med svart bezel och vit tavla till salu/byte?
Inte till salu hos mig men ett förslag:

 
Jäkla bra case dom ser ut att göra på NTH!

Deras paradgren inget snack. Ett av få mindre märken som prislappen är berättigad och mer därtill.
Såg förresten att Azores är på G igen efter några års frånvaro. Från arkivet 🤓
IWd0nFe.jpg

ijn9IpA.jpg
Yes Sir! Som @Von säger, en riktig paradgren!
En annan grej som jag tror dom är ganska ensamma om är att dom gör gilt relief dials. På ett få utvalda modeller.
 
Ja, det gick ruskigt snabbt! 😁 Kommer lite bättre bilder sen men man måste tydligen jobba också...
PSX_20210315_124722.jpg
PSX_20210315_124809.jpg
PSX_20210315_124955.jpg

PSX_20210315_125018.jpg


Man hade också alternativet att byta ut Tropic mot Isofrane vilket jag gjorde men istället så har de skickat med båda. Man tackar! 😏
PSX_20210315_124635.jpg
Ja jeezeez vad bra 😱 Som jag förstod det någonstans jag läste, så var det meningen att man skulle välja en av varje men att det missats vid släppet 🤷🏻‍♂️ Galet bra i vilket fall 👍🏻
 
PICT_20210315_121936.jpg


DSC06713.jpg


DSC06714.jpg


OWGM rullar på med Hajdykarn.

Har använt alla straps som låg i straplådan. Fick plocka av ett svart jubilee från Squale 1521.

Riktigt krispig bezel för övrigt. Lite trög fortfarande tyvärr trots smörjning med symaskin olja. Får hoppas det släpper med mer användning.
 
Fy för den lede. Ser riktigt mäktig ut! Grattis! Roligaste släppet på länge imo. Vad har den för koppling till det militära?
Tack ska du ha! Enligt sägen så var/skulle denna vara issued till Schweiz militär men det finns inget som kan konfirmera det...

Fiiin, grattis grattis!
Byt till ISO ASAP 😘

Edit: förresten fick du andra banden med på köpet?
Tack kompis! Waaay ahead of you, den sitter på Isofrane nu. Japp, fick Isofrane med gratis, haha. 😁 Fick fel färg för jag ville ha ett svart men fick ett grått. Blev väldigt snyggt med grått så jag klagar inte!

Ja jeezeez vad bra 😱 Som jag förstod det någonstans jag läste, så var det meningen att man skulle välja en av varje men att det missats vid släppet 🤷🏻‍♂️ Galet bra i vilket fall 👍🏻
Tack vännen! Ja, de har verkligen lyckats galet bra. Tavlan är helt matt och färgerna är spot on! Det stämmer, man kunde välja mellan Tropic eller Isofrane men man skulle inte få båda...

PSX_20210315_131917.jpg


Sjukt kaxiga bandstift!
PSX_20210315_131957.jpg
 
Tack ska du ha! Enligt sägen så var/skulle denna vara issued till Schweiz militär men det finns inget som kan konfirmera det...


Tack kompis! Waaay ahead of you, den sitter på Isofrane nu. Japp, fick Isofrane med gratis, haha. 😁 Fick fel färg för jag ville ha ett svart men fick ett grått. Blev väldigt snyggt med grått så jag klagar inte!


Tack vännen! Ja, de har verkligen lyckats galet bra. Tavlan är helt matt och färgerna är spot on! Det stämmer, man kunde välja mellan Tropic eller Isofrane men man skulle inte få båda...

PSX_20210315_131917.jpg


Sjukt kaxiga bandstift!
PSX_20210315_131957.jpg
Ja det lät för bra för att vara sant så det de hade missat var såklart möjligheten att välja antingen eller 😊
 
Ah sjukt tråkigt men de löser sig nog. Köpt på sovietmarket eller va den nu hette får kolla i mailen. I värsta fall får jag köpa nytt verk. Tråkigt men inte hela världen.



Absolut har jag provat det. Både Rysk och Italiensk service...
Jag köpte en lite finare Vostok som rotorn fastnade på efter någon dag. Fick hjälp av en trevlig urmakare att öppna klockan och sätta tillbaka skruven som hade lossnat. Han sa att det är rätt vanligt på flera olika märken. Det tog 30 minuter och 100 kr att fixa, inklusive att spänna alla andra skruvar också.
 
Jag köpte en lite finare Vostok som rotorn fastnade på efter någon dag. Fick hjälp av en trevlig urmakare att öppna klockan och sätta tillbaka skruven som hade lossnat. Han sa att det är rätt vanligt på flera olika märken. Det tog 30 minuter och 100 kr att fixa, inklusive att spänna alla andra skruvar också.
Har kollat med säljaren, jag kan skicka tillbaka den till honom för garantiärende men det känns som ett jävla jobb.. 🥴
 
Ja, det gick ruskigt snabbt! 😁 Kommer lite bättre bilder sen men man måste tydligen jobba också...
PSX_20210315_124722.jpg
PSX_20210315_124809.jpg
PSX_20210315_124955.jpg

PSX_20210315_125018.jpg


Man hade också alternativet att byta ut Tropic mot Isofrane vilket jag gjorde men istället så har de skickat med båda. Man tackar! 😏
PSX_20210315_124635.jpg

Tack ska du ha! Enligt sägen så var/skulle denna vara issued till Schweiz militär men det finns inget som kan konfirmera det...


Tack kompis! Waaay ahead of you, den sitter på Isofrane nu. Japp, fick Isofrane med gratis, haha. 😁 Fick fel färg för jag ville ha ett svart men fick ett grått. Blev väldigt snyggt med grått så jag klagar inte!


Tack vännen! Ja, de har verkligen lyckats galet bra. Tavlan är helt matt och färgerna är spot on! Det stämmer, man kunde välja mellan Tropic eller Isofrane men man skulle inte få båda...

PSX_20210315_131917.jpg


Sjukt kaxiga bandstift!
PSX_20210315_131957.jpg



Klart bäst på Iso.... dom där feta trubbiga ändarna på tropic ser ju helt sjuka ut.

Bra köp!
 
Tillbaka
Topp