Det var mumsiga Specs på denJag köpte min begagnade, i nyskick, av första ägaren och garantikort va stämplat j dec -20. Den har både AR-coating och Laco 31 verket med extra effektreserv på över 60 tim istället för 42 tim på 21 verket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var mumsiga Specs på denJag köpte min begagnade, i nyskick, av första ägaren och garantikort va stämplat j dec -20. Den har både AR-coating och Laco 31 verket med extra effektreserv på över 60 tim istället för 42 tim på 21 verket.
Oj, den är framme nu!? Du har väl skrivit det ett dussin ggr redan vid det här laget ... Men är den så bra som du trodde? Matchar den en doxa i finish? Var tillverkas dem? Sjukt tuff är den iallafall.Är 70-tals-tjockisar ett tema..? Jag gillar klockor som är till för att användas i alla fall.
Grekisk dykare för ljumma sommarkvällar anyone? Gillar som bekant små innovativa lösningar, en "bandkanal" på baksidan typ
Svincool!! Men what's up med 54mm l2l?Grekisk dykare för ljumma sommarkvällar anyone? Gillar som bekant små innovativa lösningar, en "bandkanal" på baksidan typ
Japp, gick fort! Den är precis så bra som jag hade väntat mig, the hype is real! Jag tycker att den håller samma klass som Doxa, väldigt snygg finish. Enligt Synchron så tillverkas boetten i Tyskland (antagligen av samma företag som gör Aquadive) och det mesta andra i Schweiz. Monteringen görs också i Schweiz.Oj, den är framme nu!? Du har väl skrivit det ett dussin ggr redan vid det här laget ... Men är den så bra som du trodde? Matchar den en doxa i finish? Var tillverkas dem? Sjukt tuff är den iallafall.
För lite balans i debatten så kan vi ju fråga t.ex @thewordfox hur många lådor han har?Hmm.. men fullt i lådan nu.. får nog göra lite plats kanske. Spinnaker och Webster 1965 får nog gå. PMa om intresse finns.
Tacka fan för måndagar. Och jag som skulle till ombudet! tips på hur man får in kolven rakt i oket med skruvtving?
Och klocka för att ursäkta extrem ot.
Kör med både polygrip och tving ifall du har det svårt, du skruvar med polygripen och sätter tryck med tvingenTacka fan för måndagar. Och jag som skulle till ombudet! tips på hur man får in kolven rakt i oket med skruvtving?
Och klocka för att ursäkta extrem ot.
Han har för få lådor. Förhållandet lådor-klockor är i kraftig obalans just nuFör lite balans i debatten så kan vi ju fråga t.ex @thewordfox hur många lådor han har?
haha tycker både du och @MaBr har väldigt liknande filosofi i samlandet, total fokus på vissa detaljer och kör all in på det som det inte fanns någon morgondag. Total respekt från min sida såklartJo, både användbara, vändbara och underbara. Denna också (3-4 år sen till partyt)
Den har mer likheter med Fairwind än jag minns från bronsaren. Den här med stålbezel har så sjukt snygg profil. JA profilen gör hela klockan, fatta att jag är frustrerad över en miljon produktbilder rakt framifrån.
Min kamera kan ta sidbilder
Men...det varierar ju beroende på lug to lug vilket armband som passar bästDet här är väl inte det billigaste Tropic-liknande som finns, men det är det snyggaste och skönaste jag stött på.
Rubber Tropic – Black - Joseph Bonnie
www.josephbonnie.com
ARKIVBILD
Zulu Diver Tropic är ju bra men det har lite tråkigare taper.
En annan viktig sak gällande just Tropic är att hitta en variant där hålen sitter där de ska för just DIN handled. De exempel jag länkar till gillar jag för att jag hamnar rätt avseende "hålbilden". Yemas variant går bort, likaså Armida, Singular m fl, där hamnar jag mellan hål...och det är ju aldrig kul.
Fan vad jag måste ha en sådan någon gång KnäsvagJag är ändå rätt nöjd...
Japp såklart det spelar in vad lug2lug är. Mina boetter är ganska lika rakt över sortimentet med 48 mm mestadels.Men...det varierar ju beroende på lug to lug vilket armband som passar bäst
Fan vad jag måste ha en sådan någon gång Knäsvag
Tack för bandet Blev såhär
Jo den är bra. Mitt första köp från Chrono24, men eftersom säljaren va från Sverige så kändes odramatiskt. Vi får se hur vi trivs, jag behöver lite tid för att känna av. Men det är väl ingen brådska?Det var mumsiga Specs på den
Det är väl "bara" att trycka på, jag brukar använda typ polygrip. Sålänge det inte är ett sådant där ok med inbyggd handbroms som ska skruvas in samtidigt då. Lycka till 🛠
Edit för topic:
Tack grappar Nu sitter skiten på plats.Kör med både polygrip och tving ifall du har det svårt, du skruvar med polygripen och sätter tryck med tvingen
Säger och säger Men det är kul med variationJapp såklart det spelar in vad lug2lug är. Mina boetter är ganska lika rakt över sortimentet med 48 mm mestadels.
Du säger alltså att man behöver flera varianter...
Snyggt! Skulle ändå va intressant att se den på länk.
Länken åkte tyvärr fet bort. Lite synd då jag föredrar det men ändlänkarna byggde ut otroligt mycket.
Jag tänkte också att det skulle föreställa det ... fast i ärlighetens namn tyckte jag det kändes lite töntigt, haha.Kul att subsekund är utbyt med något som skall illustrera antikytheramekanismen. En grymt intressant artefakt från gamla Grekland.
Svidar väl om för ett kort ögonblick då 18 cm handledSnyggt! Skulle ändå va intressant att se den på länk.
Det här första IRL-bilderna jag sett av den blå, och jag gillar vad jag ser
Edit: Och hur stor är din handled?
En aning töntigt kanskeJag tänkte också att det skulle föreställa det ... fast i ärlighetens namn tyckte jag det kändes lite töntigt, haha.
Tyckte det såg helt ok ut, plus att endlänkarna är ju ganska kraftigt böjda.Svidar väl om för ett kort ögonblick då 18 cm handled
Läcker men ser att den blir för stor för min sparris! Jaja jakten går vidareSvidar väl om för ett kort ögonblick då 18 cm handled
Snygg, var det den här som hade 54mm L2L eller har jag drömt det?Svidar väl om för ett kort ögonblick då 18 cm handled
Det kan mycket väl stämma. Har dock inte mätt och länken har åkte av igenSnygg, var det den här som hade 54mm L2L eller har jag drömt det?
Finishen är bra!Tyckte det såg helt ok ut, plus att endlänkarna är ju ganska kraftigt böjda.
Nåväl, jag hoppas jag får min snart. Tycker den ser grym ut i finish.