• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hmmm, står inget i bibeln heller? Intressant hursomhelst, ska kika runt lite och se om man kan bli klokare✌🏼
För gärna det! Ska kolla bibeln imorgon, är lite upptagen nu för FruBr fyller år idag. 😁
PSX_20210316_194920.jpg
 
För en som inte skriver nåt i denna tråd, men som ändå läser emellanåt, måste jag säga att den senaste kölhalningen från @yonsson gjorde den gott! I mina ögon åtminstone. Märkte att många (antar jag) kände sig stötta och tilltufsade, men tycker det ser ut att hämta sig bra!
Borta är trams och nonsens, det är lite lägre tempo, färre sidor som inte exploderar fram som tidigare, men istället har kvaliteten höjts radikalt per inlägg! Och fina klockbilder i vart och vartannat inlägg!
En vändning i positiv riktning tycker jag! 👏
Trevligt med input men vet däremot inte riktigt vad den är värd mer än att eventuellt samla poäng eller ryggdunkar. Kul att du verkar läsa här ofta men lite synd att du inte då själv vill bidra med lite text eller bilder annat än denna input.
Håller med om att det har spårat emellanåt och att det kan bli bättre kanske men vad förväntar du dig att få ut av detta första inlägg här särskilt när du aldrig har bidragit tidigare.
Känns nästan som man vill ha i gång en ny tråkig diskussion här när man läser detta.
"yonssons kölhalning gjorde gott"
Jag kan ha fel men är det sånt här man ska hålla på med? Inte är jag inne i andra trådar som jag eventuellt bara läser i och sen raljerar hur bra det har blivit och hur det ska se ut. Nästan skämskudde på detta.
Taggar in @yonsson jag också för att se hur han ställer sig till fingerpekande som i detta fallet?
 
Jag vet inte vad standardtjockleken är men Crown & Buckle har i alla fall band som är 1.2mm om det är tillräckligt tunt? ☺️ Jag tror inte att man kan komma ner så himla mycket mer då det troligtvis påverkar brottstyrkan rätt rejält om man börjar gå under 1mm men det kanske finns någon som erbjuder det som alternativ.
Testade att trä igenom de naton jag hade hemma och den enda som passade var från Watchgecko och var drygt 1mm. Skulle kunna beställa därifrån igen men blir för dyrt med frakt. Ska testa att göra som @Von skrev tidgare. Har enbart gjort detta med MN strap och fungerade hyffsat. Vill helst inte forcera för mycket och lägga ytterligare stress på stiften.
 
Dom flesta kvinnors dröm! En yxa! Men jag tycker nog att hon borde fått en klocka med. Du fick ju en igår! 😁

Klocka för topic!
IMG_1971.JPG
Vadå fick!? Jag köpte min egen klocka. 😒 Hon fick fick faktiskt en Lego-byggsats också! Tänker att det är precis de två sakerna som fruar vill ha. Min blev i alla fall väldigt glad. 😁

Klocka för topic här med:
DSCF4126.jpg
 
Testade att trä igenom de naton jag hade hemma och den enda som passade var från Watchgecko och var drygt 1mm. Skulle kunna beställa därifrån igen men blir för dyrt med frakt. Ska testa att göra som @Von skrev tidgare. Har enbart gjort detta med MN strap och fungerade hyffsat. Vill helst inte forcera för mycket och lägga ytterligare stress på stiften.
De säljer watchgeckos nato på royalstraps.se
 
Vad tycker du om Obris Morgans "isofrane"? Vi diskuterade det lite tidigare idag och de flesta verkar såga dem totalt så det skulle vara kul att höra dina intryck då du ändå verkar bära den på originalbandet. ☺️
Mitt första intryck var skräp, för bandet var sprucket vid bandhornet.
Men sen fick jag ett nytt som jag var nöjd med, för vad det kostar så är det ju mycket bra. Kul färger med.
Verkade tåla mycket stryk utan nämnvärd påverkan. Ett par dyk var det nog med om iaf, men ingen kölhalning förstås 🤔

Men detta är ju ett par år sedan, så jag vet inte om det blivit bättre eller sämre!
 
Trevligt med input men vet däremot inte riktigt vad den är värd mer än att eventuellt samla poäng eller ryggdunkar. Kul att du verkar läsa här ofta men lite synd att du inte då själv vill bidra med lite text eller bilder annat än denna input.
Håller med om att det har spårat emellanåt och att det kan bli bättre kanske men vad förväntar du dig att få ut av detta första inlägg här särskilt när du aldrig har bidragit tidigare.
Känns nästan som man vill ha i gång en ny tråkig diskussion här när man läser detta.
"yonssons kölhalning gjorde gott"
Jag kan ha fel men är det sånt här man ska hålla på med? Inte är jag inne i andra trådar som jag eventuellt bara läser i och sen raljerar hur bra det har blivit och hur det ska se ut. Nästan skämskudde på detta.
Taggar in @yonsson jag också för att se hur han ställer sig till fingerpekande som i detta fallet?
Avsikten var inte att samla ryggdunkar, utan det är en reflektion från en som kikat in, sett och emellanåt vänt i dörren, så att säga.
Har inga mikros, har inte läst på om dem, så har inte så mycket att bidra med. Men intressant att läsa om de ni har, och köper.
Och avsikten är absolut inte att sätta fart på en trist diskussion. Tvärt om! Jag ser det som något positivt! En vändning till något bättre!
Men av det jag läste, så uppfattade jag att jag inte varit den ende som tyckt att det farit iväg väl mycket emellanåt.

Så, om budskapet togs som provocerande, så var det inte alls avsikten. Istället var avsikten att påtala att det var glädjande att se att det som sagt har tagit fart igen, men med mer klockfokus, än vad iaf jag såg tidigare.
 
För en som inte skriver nåt i denna tråd, men som ändå läser emellanåt, måste jag säga att den senaste kölhalningen från @yonsson gjorde den gott! I mina ögon åtminstone. Märkte att många (antar jag) kände sig stötta och tilltufsade, men tycker det ser ut att hämta sig bra!
Borta är trams och nonsens, det är lite lägre tempo, färre sidor som inte exploderar fram som tidigare, men istället har kvaliteten höjts radikalt per inlägg! Och fina klockbilder i vart och vartannat inlägg!
En vändning i positiv riktning tycker jag! 👏
Ursäkta min något OT kommentar, men jag är relativt ny här. Lägger ut bilder, , tipsar och kommenterar..
Men.. vem är du? Jag har aldrig sett något du lagt ut? Du kanske bara läser, i tysthet eller? Det är väl ok det med, men i det här fallet? Nja..

Just my 2-cents..

lägger ut en klockbild, just in case. Men som rebell jag är.. en som egentligen är hänvisad sin egen tråd numera 😀
E46A3C6B-B0D8-42C7-A7F0-A3AD83D6208D.jpeg
 
Avsikten var inte att samla ryggdunkar, utan det är en reflektion från en som kikat in, sett och emellanåt vänt i dörren, så att säga.
Har inga mikros, har inte läst på om dem, så har inte så mycket att bidra med. Men intressant att läsa om de ni har, och köper.
Och avsikten är absolut inte att sätta fart på en trist diskussion. Tvärt om! Jag ser det som något positivt! En vändning till något bättre!
Men av det jag läste, så uppfattade jag att jag inte varit den ende som tyckt att det farit iväg väl mycket emellanåt.

Så, om budskapet togs som provocerande, så var det inte alls avsikten. Istället var avsikten att påtala att det var glädjande att se att det som sagt har tagit fart igen, men med mer klockfokus, än vad iaf jag såg tidigare.
Så tråden skall styras efter dina intressen eller hur menar du nu?
Jag går väl inte inte in i trådar som jag aldrig varit delaktig i och domderar upp spelreglerna, trodde det var moderatorernas uppgift?

Lovar dig att ingen här har blivit kölhalad, stött eller tilltufsad så det är ju inget annat än ett oförskämt påhopp från din sida.
 
Senaste spontan köpet trillade ner i brevlådan, sjuk bekväm och snygg klocka för en liten peng men är lite mindre nöjd att den inte tickar... tycker som att man kan skriva de i beskrivningen, särskilt när de är ett företag som sålt den, borde ju som vara funktionsprovad kan man tycka...
image.jpg
Har faktiskt haft en sån där, trevlig klocka hoppas den hoppar igång efter ett batteribyte!
 
Avsikten var inte att samla ryggdunkar, utan det är en reflektion från en som kikat in, sett och emellanåt vänt i dörren, så att säga.
Har inga mikros, har inte läst på om dem, så har inte så mycket att bidra med. Men intressant att läsa om de ni har, och köper.
Och avsikten är absolut inte att sätta fart på en trist diskussion. Tvärt om! Jag ser det som något positivt! En vändning till något bättre!
Men av det jag läste, så uppfattade jag att jag inte varit den ende som tyckt att det farit iväg väl mycket emellanåt.

Så, om budskapet togs som provocerande, så var det inte alls avsikten. Istället var avsikten att påtala att det var glädjande att se att det som sagt har tagit fart igen, men med mer klockfokus, än vad iaf jag såg tidigare.
Vet inte vad du förväntade dig för reaktion när du skrev "senaste kölhalningen av yonsson gjorde tråden gott" och att somliga verkar ha blivit "stötta och tilltufsade"?
Jag vet vad jag hade förväntat mig om jag hade skrivit det i t.ex en av Rolex alla trådar eller liknande. Hur som helst blev det ett starkt intryck i första inlägget, hoppas nu inte att det blev ditt sista i tråden för då vet i alla fall jag vad som var meningen med det. Går ju utmärkt att vara med och diskutera mikros även om man inte själv har någon (än) 👍. Du är varmt välkommen precis som alla andra som bara läser men inte bidrar.

Plagiat-tisdag idag ju så jag bjussar på denna pärlan.
PSX_20210316_210103.jpg
 
Vet inte vad du förväntade dig för reaktion när du skrev "senaste kölhalningen av yonsson gjorde tråden gott" och att somliga verkar ha blivit "stötta och tilltufsade"?
Jag vet vad jag hade förväntat mig om jag hade skrivit det i t.ex en av Rolex alla trådar eller liknande. Hur som helst blev det ett starkt intryck i första inlägget, hoppas nu inte att det blev ditt sista i tråden för då vet i alla fall jag vad som var meningen med det. Går ju utmärkt att vara med och diskutera mikros även om man inte själv har någon (än) 👍. Du är varmt välkommen precis som alla andra som bara läser men inte bidrar.

Plagiat-tisdag idag ju så jag bjussar på denna pärlan.
PSX_20210316_210103.jpg
Jag inser att ordvalet inte... var så väl valt... men jag får väl dra mitt strå till stacken vartefter. Inte en obemärkt entré iaf 🙄
 
Tillbaka
Topp