• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Den lilla 3.5åringen vaknar oftast vid halv 7-7.. Vissa perioder tidigare. 6åringen är som en tonåring och sover med lätthet till 9 om möjligt ges.

Ska man bara lyckas klä dem utan världskrig.. 😅
16159620232851662887185479051394.jpg

Vår 6,5åring är likadan, tyvärr inte 2,5åringen... 😅

Grym Fortis, gillar sekundvisaren.

Dagens jobbklocka:

20210317_082653.jpg
 
Den är så snygg att man blir lite förbannad på Seiko att de inte byggt den så fler fick njuta av den! 😅

Får man fråga var du köpt original tavlan?
Tackar ☺️ Tavlan var faktiskt det svåraste att sourcea och den i särklass dyraste kostnaden då Seiko strypt tillgången till OEM delar, man får helt enkelt hålla uppsikt på bukten eller de få leverantörer som lyckas komma över dessa delar men var beredd att betala premium. Min tavla köpte jag hos LugXbar Accessories – Tagged "Type_Seiko Mod Dial" – LUG X BAR, du kan också med fördel hålla koll på Buy Seiko dials online - Order it here at Watch-Parts-Plaza.com - Watch-Parts-Plaza, annars finns det en här men lite dyrt när man tar med tull & moms i beräkningen Seiko OEM Genuine SUMO SPB SBDC Dial Only Original Prospex | eBay. Hoppas det hjälper ☺️

Edit: Chronospride kan ibland ha OEM tavlor, du bör dock vara uppmärksam då en del är AM men det står beskrivet i så fall.
Dials Archives - Chronospride Indonesia
 
Senast ändrad:
CDBCE204-F38A-47B5-BD00-31B67B3A4136.jpeg

Lurar på en sådan här. 38 mm/45 mm/11 mm. 100 m wr. Skruvad krona. Safir. Miyota.
Men vilken typ? Blå Fluted, Grå fluted eller matt Svart slät? Tror ändå fluted bezel. Vad tycker ni?
Efter som du frågar så snällt. Akta dig så du inte somnar om/när du tittar ner på handleden 🥱
(behövde jag ens kommentera? Nej) 😘
 
Tillbaka
Topp