Ser att det redan har länkats till mina tidigare reflektioner men här kommer en sammanställning:
Borealis: Utan tvekan det mest prisvärda gummit. Finishen på gummit håller samma klass som Isofrane men keepers är lite lösare vilket är ett minus. Tyvärr så har finishen på hårdvaran i senare batcher varit betydligt mycket sämre än tidigare. Trist! Någon påpekade lång leveranstid och min upplevelse är att det tar mellan fyra dagar och fyra veckor...
Isofrane: Spelar i en helt egen liga när det kommer till finishen på hårdvaran. Även gummit i sig håller väldigt hög klass och keepers har perfekt passform vilket gör att de aldrig flyttar sig. Enda negativa är priset som är väldigt högt. Har man för mycket pengar i plånboken så välj Isofrane alla dagar i veckan, annars välj något annat som är till 90% samma kvalitet. Man får en väldigt bra produkt men man betalar mycket för märket. Gällande leveranstid så fick jag det via FedEx mindre än ett dygn efter att jag hade beställt det och då skickar de från Österrike.
Obris Morgan: Skulle jämföra dem med Borealis fast något stelare. Inte stela så det är ett problem, de är fortfarande väldigt trevliga. Hårdvaran håller samma klass som tidigare batcher av Borealis men inte samma som Isofrane. Negativt är att minsta omkrets på handleden är drygt 17cm då innersta hålet sitter långt ut på bandet.
Singularstraps: Helt okej gummi men kommer aldrig att köpa igen pga sjukt dålig finish på hårdvaran samt riktigt dålig QC. Skruven som håller spännet var inte inskruvat på det jag köpte och hade jag inte sett det när jag fotograferade det så hade klockan sannolikt ramlat av.
CNS Scuba: Man får vad man betalar för. Helt okej med tanke på vad det kostar men jag hade hellre köpt ett OM eller Borealis.
För att nedräkning är mycket bättre till:
Scones
Pasta
Ägg
Tvätten
Coopers test