• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Så tråden skall styras efter dina intressen eller hur menar du nu?
Jag går väl inte inte in i trådar som jag aldrig varit delaktig i och domderar upp spelreglerna, trodde det var moderatorernas uppgift?

Lovar dig att ingen här har blivit kölhalad, stött eller tilltufsad så det är ju inget annat än ett oförskämt påhopp från din sida.
Äh glöm det. Avsikten var att ge energi, men det träffade inte.
 
Jag inser att ordvalet inte... var så väl valt... men jag får väl dra mitt strå till stacken vartefter. Inte en obemärkt entré iaf 🙄

Nu är ju den stora frågan, vilken micro/affordable blir din första! 🙂


Japp, nu skall vi klura :D Du gillar ju tooliga klockor, en förkärlek för tyskt, inte jättemycket för homager och något som är skoj att byta band på.... utan att ha provat en själv, en Damasko kanske? ;)
 
Har både Isofrane och Borealis. Det du glömde skriva är att Borealis är mjukare än Isofrane. Men som du beskriver så håller Isofrane bättre kvalitet. Men ändå lätt värt och äga Borealis. Beställde nyligen fr Borealis, ett tropic. Den där emot är det bästa Tropic jag testat. Tog 3 veckor och få hem. Ang keepers på Borealis så är dom lösare på 22mm breda än 20mm. På 20mm sitter keepers bättre...😁

Ser att det redan har länkats till mina tidigare reflektioner men här kommer en sammanställning:

Borealis: Utan tvekan det mest prisvärda gummit. Finishen på gummit håller samma klass som Isofrane men keepers är lite lösare vilket är ett minus. Tyvärr så har finishen på hårdvaran i senare batcher varit betydligt mycket sämre än tidigare. Trist! Någon påpekade lång leveranstid och min upplevelse är att det tar mellan fyra dagar och fyra veckor... 🙄

Isofrane: Spelar i en helt egen liga när det kommer till finishen på hårdvaran. Även gummit i sig håller väldigt hög klass och keepers har perfekt passform vilket gör att de aldrig flyttar sig. Enda negativa är priset som är väldigt högt. Har man för mycket pengar i plånboken så välj Isofrane alla dagar i veckan, annars välj något annat som är till 90% samma kvalitet. Man får en väldigt bra produkt men man betalar mycket för märket. Gällande leveranstid så fick jag det via FedEx mindre än ett dygn efter att jag hade beställt det och då skickar de från Österrike. ✌️

Obris Morgan: Skulle jämföra dem med Borealis fast något stelare. Inte stela så det är ett problem, de är fortfarande väldigt trevliga. Hårdvaran håller samma klass som tidigare batcher av Borealis men inte samma som Isofrane. Negativt är att minsta omkrets på handleden är drygt 17cm då innersta hålet sitter långt ut på bandet.

Singularstraps: Helt okej gummi men kommer aldrig att köpa igen pga sjukt dålig finish på hårdvaran samt riktigt dålig QC. Skruven som håller spännet var inte inskruvat på det jag köpte och hade jag inte sett det när jag fotograferade det så hade klockan sannolikt ramlat av.

CNS Scuba: Man får vad man betalar för. Helt okej med tanke på vad det kostar men jag hade hellre köpt ett OM eller Borealis.


För att nedräkning är mycket bättre till:
Scones
Pasta
Ägg
Tvätten
Coopers test
Something worthy to be mentioned! I am a rubber snob of a sort too 🤣 I have tried them most ... When Borealis strap faild , Borealis was rother difficult to deal with regarding warrranty. Isofrane is another story, if your isofrane strap fails, they will ask just for one photo and then they will send you new one with return label so it cost you nothing. As to comfort... Borealis is the king 😊 but OM is my go to for quality. OM aged just as well as isofrsne👍
 
Something worthy to be mentioned! I am a rubber snob of a sort too 🤣 I have tried them most ... When Borealis strap faild , Borealis was rother difficult to deal with regarding warrranty. Isofrane is another story, if your isofrane strap fails, they will ask just for one photo and then they will send you new one with return label so it cost you nothing. As to comfort... Borealis is the king 😊 but OM is my go to for quality. OM aged just as well as isofrsne👍
How did your Borealis fail..??
 
Senast ändrad:
Hörde jag toolwatch? Här är en riktig toolwatch..😁
20210316_135207.jpg
 
Kan någon övertala mig till att INTE köpa en Yema flygraf!? För nån tusing till får jag en Stowa marine som jag velat ha i 2år och köpte en annan Stowa igår. Läste just igenom ett gammalt inlägg från mig där jag skrev att jag var stolt över att jag gick från 11 till 4 klockor 2020. Men som det känns nu är jag snart uppe i 11 igen.

Men fan asså.... Får jag min Phoibos såld "måste" jag nog köpa en Yema också. Är kvalitén bra eller mycket bra?

Lite trött på denna nu som burits 16 dagar i rad:
20210316_213321.jpg
 
Vet någon var man kan hitta Havetson natos i Sverige eller Europa?

Sitter och annonsfotar en välanvänd gröngöling med en annan gröngöling på armen!
Skulle någon vara sugen på Tysken och sitta på en San martin sub så är jag grymt sugen på en sådan..
Dock öppen för andra byten eller pengar!

IMG_20210316_211208.jpg
IMG_20210312_083411.jpg
IMG_20210316_212607.jpg
 
Something worthy to be mentioned! I am a rubber snob of a sort too 🤣 I have tried them most ... When Borealis strap faild , Borealis was rother difficult to deal with regarding warrranty. Isofrane is another story, if your isofrane strap fails, they will ask just for one photo and then they will send you new one with return label so it cost you nothing. As to comfort... Borealis is the king 😊 but OM is my go to for quality. OM aged just as well as isofrsne👍
That's good input! On the other hand, if your Borealis fails you can buy three more and still have change for a pizza compared to the Isofrane. 😁 I wish I could have used my OM but they apparently doesn't like people with small wrists... :sorry:
 
Jag har det på min Sinn 104 också men kan inte komma på några fler modeller som har det. Är ju definitivt inte riktat mot dykare i alla fall så det måste vara något annat. 🤔
Inte så vanligt, men ack så användbart. Jag försökte kicka igång en tråd med sådana tips, men den flög minst sagt inte.

En ny modell med countdown bezel är ju annars Nodus Sector Pilot. En här i tråden som velat sälja (min börs tillät inte den utsvävningen tyvärr). Hamilton har (hade) sina Khaki Aviation, någon modell. Vill även minnas att Tissot släppt någon liknande analog-digital, sett två på K&S för inte så länge sedan
 
Japp, nu skall vi klura :D Du gillar ju tooliga klockor, en förkärlek för tyskt, inte jättemycket för homager och något som är skoj att byta band på.... utan att ha provat en själv, en Damasko kanske? ;)
Damasko är fina, men mycket Sinn i dem, inte minst tekniskt. En Guniand kanske. Eller en Scurfa. De som cirkulerar här i tråden är fina.
Dykare går det inte att ha för många av, det är vi många som märkt av.
 
Vet inte vad du förväntade dig för reaktion när du skrev "senaste kölhalningen av yonsson gjorde tråden gott" och att somliga verkar ha blivit "stötta och tilltufsade"?
Jag vet vad jag hade förväntat mig om jag hade skrivit det i t.ex en av Rolex alla trådar eller liknande. Hur som helst blev det ett starkt intryck i första inlägget, hoppas nu inte att det blev ditt sista i tråden för då vet i alla fall jag vad som var meningen med det. Går ju utmärkt att vara med och diskutera mikros även om man inte själv har någon (än) 👍. Du är varmt välkommen precis som alla andra som bara läser men inte bidrar.

Plagiat-tisdag idag ju så jag bjussar på denna pärlan.
PSX_20210316_210103.jpg
Sjysst. Vilket band är det? Är det cousinsuk?
 
Den lilla 3.5åringen vaknar oftast vid halv 7-7.. Vissa perioder tidigare. 6åringen är som en tonåring och sover med lätthet till 9 om möjligt ges.

Ska man bara lyckas klä dem utan världskrig.. 😅
16159620232851662887185479051394.jpg
En på 11 månader och en på 2,5år här. Känns för tillfället som att de tävlar om vem som kan vakna först. Och kriget med kläderna känns igen ja 😅
Klocka för topic:
1954DCF3-2263-4F3F-94C1-7DA13738F95E.jpeg
 
Tillbaka
Topp