• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Vill haaa ett sånt där potatissäcksband ju! Behöver du något i byteshandelsväg för närvarande?
Nemas problemas. Här byts ingenting; "Klart grabben ska ha en potatissäck". PM:a recept bara. :cigar:

Så jävla glad att jag inte sålt risbädden!
Just nu favvon till Turtle.

20210324_182626.jpg


Fick även ett paket från @Björn Boett idag:

20210324_124739.jpg


Helt klart ovant med 38mm men den var förträffligt fin och känns helrätt.
Mycket kul! 🥰🙂
Risbädden satt riktigt fint och helrätt patina på den "lille". Bra jobbat! 😃
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Har ju kört min Danne H hela mars. Jag har verkligen lärt mig gilla urverket. Skönt med en kronograf och dessutom min enda quartz förutom diverse Casio.

Tips på liknande från andra märken med meca-quartz? Helst bicompax men det blir ju lite svårare. Vill ha in en till quartz-krono. Lär behålla denna med.
20210324_140950.jpg
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Imponerad över att denna trevliga tråd är uppe i över 3800 sidor!

I dessa OWGMarch-tider har mitt tålamod verkligen prövats men nu är det snart bara en vecka kvar! (En klar fördel med detta har varit en lägre klockabstinens och mindre spenderad tid på KS).
20210324_124814.jpg


Av uppenbara skäl har många klockor fått sitta på avbytarbänken och alla är taggade att få vara med i matchen igen den 1 april.
Dessvärre har några klockor hamnat på läktaren redo för en transfer (ja jag gillar sport 😁).

  • Steinhart Ocean 39 vintage GMT Premium blue red Ceramik special OLKO edition (annons finns redan)
  • Nodus Sector Pilot Blackbird

Följande hänger lite löst:
  • Ginault Ocean Rover (gen 1, no date med sand lume och svart bezel)
  • En Seiko (oklart om det kan vara SKX009 eller den Svarta Alpinisten som kan vara i farozonen)

PM:a vid intresse.

Kanske ett välbehövligt påsklov nästa vecka får mig på andra tankar :nailbiting::pompus::bag::eek::banghead:
 

Kreacon

Audemars
Låter som mig! Men ja, supercool! Och inget datum dessutom. Det ser jag som bonus. Kolla vad snyggt, rent och symmetriskt det blir, liksom.
Hehe jäkla velighet. Extremt ocharmigt men tur att man är så pass mogen att man kan älska sig själv i alla fall. 🥰😂

Inget datum, dessvärre! Håller med om symmetrin men knöligt när man faktiskt behöver veta datum. Att använda telefonen till sånt är ju en styggelse. 😱
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Hehe jäkla velighet. Extremt ocharmigt men tur att man är så pass mogen att man kan älska sig själv i alla fall. 🥰😂

Inget datum, dessvärre! Håller med om symmetrin men knöligt när man faktiskt behöver veta datum. Att använda telefonen till sånt är ju en styggelse. 😱
Haha okej, jag erkänner att jag ibland tittar efter ett datum när jag bär en klocka utan datum... men ändå! Jag offrar ändå gärna datumfönstret! 😁
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Åh en vän i 24 timmars djungeln/mörkret :). Skall inte avslöja allt än.. :angel: men de är inte dyra, tror nästan alla kan ha råd med en.. Nordisk design sägs det., Lär ta tid att få den. Och den är mekanisk...
Inget jättestor fan men den där var snygg. Antagligen kul att ha en 24t i kollektionen. Aha okej. Gillar inte hemligheter ju :(
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Hej bullen jag är en kille på 42 år som gillar att köpa billiga ryssdykare i muggigt skick. Är det fel på mig? Obs på att det inte är killen i filmen som skrivit brevet!

Nyinkommen ryssdykare. Fick börja med att plocka isär den för det gick inte att ställa tiden och den gick inte. Visade sig att en arm hoppat ur läge vid muffhjulet som sköter in och urkoppling av uppdraget/tidsinställningen. Så nu tickar den och går så fint



9552DE41-8BDF-48B5-8431-6813309B0F33.jpeg
 
Topp