• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

v0n

Patek
2-Faktor
Stenhård till tusen. Står faktiskt så här på boxen till den, "Nato, virkat eller annat sladdrig tyg bör ej användas i kombination med klockan. Klockan käkar nämligen sånt till frukost" 🤘
giphy.gif

sAJkpIW.jpg
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
@MaBr Såg det här tidigare på FB idag 🤯 Törs inte garantera sanningshalten i posten men det ser ju onekligen kosher ut 💸
FB_IMG_1616588302826.jpg
Gött ju, grattis ni som gjort er research och hängde på låset. Det är väl skönt att med någon klocka då och då känna att det kan gå lite på plus istället. Förstår dock att det är tråkigt att någon som bara vill åt pengarna plockar en eller flera i releasen.
Nu hoppas ju att ni ska behålla era ett tag till priserna stabiliserar sig. Man kan nästan tycka att det är naivt att tro att denna limiterade klockan INTE skulle dra på sig ett premium. Känns som ett strategiskt drag från Synchron att bygga mer på varumärket.
Det kostar ju på att veta vad man ska köpa och när man ska göra det.

Tips: häng på låset när Unimatic släpper LE’s på deras dykare, det är ju som att köpa en lott som ger minst x2 för pengarna om du lyckas köpa. Unimatic vet också vad de gör.
 
Senast ändrad:

The painter

Cartier
2-Faktor
Fråga från "en kompis" som inte behåller någon klocka i mer än ett år: hur mycket tid lägger du på efterforskning innan köp med tanke på att du aldrig verkat ångra något? 😊 Jag...eller jag menar min kompis...tycker att han lägger en hel del tid på att läsa recensioner, spana efter bilder osv. och även om han är nöjd i början så slutar det alltid med att de säljs vidare till förmån för att kunna testa något annat.

Det kanske mest är en personlighetsgrej och att rastlösa individer inte är menade att vara OWG/ha en konstant samling? 🤔
Lägger inte ner överdrivet mycket tid på recensioner. Har för många klockor för att lessna på dom. Är inte sån som störs sig eller letar fel när jag har köpt nytt.Har inga dyrgripar. Har tyvärr inte köpt någon klocka i år. Nu har jag inga medel för det heller när försäkringskassan dragit in min ersättning för min sjukskrivning.
 
Topp