• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Väldigt bred fråga. Rekommenderar att du bläddrar lite i tråden för inspiration, finns som sagt galet mycket i segmentet, både högt och lågt 🙂
Jänkarna har mycket prisvärda och fina klockor, Traska, Nodus och Lorier för att nämna några få poppis märken för närvarande.
Jo de är lite som att leta en nål i en höstack, de känns som att de är svårt att hitta nånting vettigt och roligt kring min budgeten om man inte går på quartz... men mycket bra tips, tack!

Jo de är lite som att leta en nål i en höstack, de känns som att de är svårt att hitta nånting vettigt och roligt kring min budgeten om man inte går på quartz... men mycket bra tips, tack!
Finns massor i den prisklassen som inte är kvarts. 👍 Orient eller Spinnaker kanske?
orient_watch_mwd_image_aa02003b.jpg

SP-5062-04-Q_1024x1024.jpg

SP-5075-33-Q_1024x1024.jpg

SP-5071-03-Q_1024x1024.jpg

Hej kompisar!
hade behövt er hjälp, min brors födelsedag närmar sig och han har önskat sig en klocka, han har tittat lite på nån dante holgerson bla bla bla... typ en daniel wellington med annat namn bara, knappt vattentät och jag är högst tveksam till kvalitén och jag hade gärna velat köpa en fin första klocka till han.
Har ni några tips på klockor i 4-5000kr klassen, lite sportigare automater med länk, gärna pvd eller svart bezel och max 40-42mm, har kollat lite på seiko srpe men dom känns lite tråkiga och pvd versionen blir alldeles för svart på svart.
Orient är mycket klocka för pengarna i den klassen skulle jag säga.

Hur lång tid har du på dig? En hemmabyggd klocka med urverk från Seiko eller en moddad Seiko är ju ett annat alternativ. Då kan du få till en riktigt personlig present också. Vill/kan du inte bygga själv finns det säkert någon som kan hjälpa dig.

Senast ändrad:
Apropå allt detta prat om mesh. Någon som har tips om var man kan få tag på ett mesh som är lite kortare? Köpte ett quickstrap mesh från Geckota till sambon. Men hennes handled är så liten så man måste spänna in det så pass mycket att det blir jättetjockt runt handleden.

Hej kompisar!
hade behövt er hjälp, min brors födelsedag närmar sig och han har önskat sig en klocka, han har tittat lite på nån dante holgerson bla bla bla... typ en daniel wellington med annat namn bara, knappt vattentät och jag är högst tveksam till kvalitén och jag hade gärna velat köpa en fin första klocka till han.
Har ni några tips på klockor i 4-5000kr klassen, lite sportigare automater med länk, gärna pvd eller svart bezel och max 40-42mm, har kollat lite på seiko srpe men dom känns lite tråkiga och pvd versionen blir alldeles för svart på svart.
Nethuns Aqua II Steel PVD är cool och har vettig prislapp tycker jag (ställer mig på flippkö direkt :p )

Hej kompisar!
Kom på att @KandreasF har en flång ny och mycket snygg OceanX till reapris också, den är inte dum alls. Dock inte pvd:

Kom på att @KandreasF har en flång ny och mycket snygg OceanX till reapris också, den är inte dum alls. Dock inte pvd:
Kan bli awkward om mottagaren inte gillar härmapor tänker jag? 🤔 Jag skulle t.ex inte vilja ha den i present med all respekt för oliktänkande✌🏼

Tror inte det ska vara ett problem just i detta fall:
"dante holgerson bla bla bla... typ en daniel wellington med annat namn bara"

Personligen hade jag gladeligen tagit emot den som present, men alla är olika 😘
Du tänker så ja,bra poäng. DW gör iofs sin egen grej (nåja) även om dom är ganska tråkiga i mina ögon. Dante Holgerson vet jag inte ens vad det är 🙄

Du tänker så ja,bra poäng. DW gör iofs sin egen grej (nåja) även om dom är ganska tråkiga i mina ögon. Dante Holgerson vet jag inte ens vad det är 🙄
Eftersom jag låg o slöläste OOTM igår så VET jag att DW håller såpass hög verkshöjd att patendomstolen slagit fast det! Tycker det finns mycket humor i att Ur & Penn dömdes ha inkräktat på denna verkshöjd med sin egen Kill Namn-klocka! Del av dom var att behöva förstöra återstående lagersaldo samt gå ut på Facebook med infon!
!

Vilka förutom undertecknad diggar Tudor ?

Jättetråkigt/jättebra att dom inte har någon "plain" Sub i sortimentet för tillfället...

Försöker bestämma mig för att jag inte har råd med en BB36 också.😅👇🏼

Diggade fram till förra veckan kan man säga. Gillar personligen inte att Tudor börjat leka premium ☹️
Saknar BB36 ibland även om den var tråkigare än att se på målarfärg som torkar. Bild är tråkigt
qpAaOEY.jpg

😍👍🏼

Nä, är helt original. Skulle nog behöva en modd för jag ser rätt risig ut. 🤨
PSX_20210413_125112.jpg

40 - 42mm max var det ju! 😅

Eftersom pvd var ett önskemål så föreslår jag San Martin 6105. Tyvärr slutsåld i vit och orange på San Martin official store på Ali Express för tillfället dock.

Screenshot_20210413_172501.jpg

Screenshot_20210413_172442.jpg

Kan bli awkward om mottagaren inte gillar härmapor tänker jag? 🤔 Jag skulle t.ex inte vilja ha den i present med all respekt för oliktänkande✌🏼
Efter att, för första gången tror jag, ha varit inne på DWs site konstaterar jag att jag aldrig vill ha en sådan i present i alla fall. Ruskigt tråkiga och bitvis slätstrukna härmapor var det enda jag såg. Inte imponerad alls

Jättetråkigt/jättebra att dom inte har någon "plain" Sub i sortimentet för tillfället...

Försöker bestämma mig för att jag inte har råd med en BB36 också.😅👇🏼

😍👍🏼

40 - 42mm max var det ju! 😅

Eftersom pvd var ett önskemål så föreslår jag San Martin 6105. Tyvärr slutsåld i vit och orange på San Martin official store på Ali Express för tillfället dock.

Screenshot_20210413_172501.jpg

Screenshot_20210413_172442.jpg
Köp en BB58!

• Like
Reactions: Jox
Eftersom jag låg o slöläste OOTM igår så VET jag att DW håller såpass hög verkshöjd att patendomstolen slagit fast det! Tycker det finns mycket humor i att Ur & Penn dömdes ha inkräktat på denna verkshöjd med sin egen Kill Namn-klocka! Del av dom var att behöva förstöra återstående lagersaldo samt gå ut på Facebook med infon!
!
Ja, känner igen den där cirkusen också men har fortfarande inte klurat ut vem som är boven i dramat 😂 Tycker iaf DW får oförtjänt mycket kritik från oss klocksnobbar...hela idén verkar ju rulla på rätt bra så nånting har dom väl gjort rätt antar jag.

Ja, känner igen den där cirkusen också men har fortfarande inte klurat ut vem som är boven i dramat 😂 Tycker iaf DW får oförtjänt mycket kritik från oss klocksnobbar...hela idén verkar ju rulla på rätt bra så nånting har dom väl gjort rätt antar jag.
Jag lägger verkligen noll värdering i detta annat än situationen med DW, Ur&Penn och Guy Guysson är lite humoristisk. Tror inte jag är klocksnobb faktiskt. Skulle aldrig dissa nån för deras klocka. Usch.

edit: med tanke på allt så tar jag bort skämtet om ett älskat företag. Vill inte ådra mig åska och dunder

Vi har väl alltid nått fram till varandra? 💔
Klockan är fin men vänskap är viktigare tycker jag 🥺
Klart vi har, det var inte meningen att riva upp något 😘..
Ser ut att sitta perfekt på dig! Snyggt med bandet också 😍
Alltså det här är ju klockans motsvarighet till en rysk Lada, kan man ens ha sönder denna? Jag gillar friktionen i vridningen, haha! Ja, jag brukar inte gilla nato men det gjorde sig fan bra här 😍👌

Klart vi har, det var inte meningen att riva upp något 😘..

Alltså det här är ju klockans motsvarighet till en rysk Lada, kan man ens ha sönder denna? Jag gillar friktionen i vridningen, haha! Ja, jag brukar inte gilla nato men det gjorde sig fan bra här 😍👌
Ge länken en chans också, den är skönare på än man kan tro 😊

Tillbaka
Topp