• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jamen, skål då! (Hämtar ölen strax)
20210423_192735.jpg
Fin bild. ☺️
1000m är mindre än 10% av vägen ner i det djupet. 😁 Skaffa en Sinn UX istället om du ska ner dit, den pallar 12 000m. 😉
H2O:

BN-TE907_ZIMMER_P_20170428112039.jpg
h2o_kalmar_2_25000m_black_006.jpg
h2o_kalmar_2_25000m_black_010.jpg
h2o_kalmar_2_25000m_black_011.jpg

Är det någon i tråden som har en Nereide? Det var ju ett jäkla liv under deras kickstarter där jag har för mig att de bytte urverk och länk jämfört med vad som utlovades och att kontakten var lite sådär men har hört från flera håll att de har ryckt upp sig och jag är lite småsugen på att klicka hem en.

ezgif-2-c64afcec647f.jpg
ezgif-2-e1004b9a3ef7.jpg

Jag är sugen på att testa något nytt! Zelos, Halios, CW, Squale, osv. Någon som vill sälja något? Öppen för förslag! 🙌

@parasec har en Ocean Rover Ginault till salu tror jag minsann.
Stämmer bra. Funderar på att släppa min Ginault.
20210409_163400.jpg

Har även en Steinhart 39 mm GMT "Olko Edition" på annons.
20210211_095433_resized.jpg

Har kört denna hela dagen (arkivbild). Trodde inte att jag skulle gilla kombinationen dykare och quartz men den är i särklass min bästa Seiko i samlingen (ej till salu).
20210330_095743.jpg

Tjena,
snubblade över ett märke som heter Nezumi och gillar deras Baleine (https://www.nezumistudios.com/product/baleine-ref-ba2-202/) , någon som vet något om detta märke/har en som de kan berätta lite sköna detaljer om?
Jag vet inte om det finns någon Baleine i tråden men flera har/har haft Corbeau och Voiture. Jag hade en rosa pantern-Voiture som jag sålde ganska snabbt både för att kronografer inte riktigt är min grej men också för att jag upplevde den som billig och lågkvalitativ sett till priset. Många verkar dock vara väldigt nöjda så YMMV. 🤷‍♂️

P1040418-e1564320538163.jpg

Jag vet inte om det finns någon Baleine i tråden men flera har/har haft Corbeau och Voiture. Jag hade en rosa pantern-Voiture som jag sålde ganska snabbt både för att kronografer inte riktigt är min grej men också för att jag upplevde den som billig och lågkvalitativ sett till priset. Många verkar dock vara väldigt nöjda så YMMV. 🤷‍♂️

P1040418-e1564320538163.jpg
wow det var en love it or hate it :) Såg att det är Seiko-verk i dom och de är ju trots allt hyfsat billiga så väntar mig kanske inte SÅ mycket. Men om den är lågkvalitativ i förhållande till priset så är det ju trist. Tack för svar!

wow det var en love it or hate it :) Såg att det är Seiko-verk i dom och de är ju trots allt hyfsat billiga så väntar mig kanske inte SÅ mycket. Men om den är lågkvalitativ i förhållande till priset så är det ju trist. Tack för svar!
Det känns som att jag är rätt ensam om att tycka det då de flesta som sagt hyllar både märket i stort men även Voiture som modell och det bästa är så klart om man har möjlighet att testa själv och bilda sig en egen uppfattning. Bor du i Stockholm så är det nog inga problem att få svänga förbi deras kontor för att klämma och känna på lite modeller och jag har för mig att de även har ett par återförsäljare. Någon i Stockholm och en annan i Jönköpingstrakten? Minns inte vilka just nu men det kanske finns info på deras hemsida. ☺️

Det känns som att jag är rätt ensam om att tycka det då de flesta som sagt hyllar både märket i stort men även Voiture som modell och det bästa är så klart om man har möjlighet att testa själv och bilda sig en egen uppfattning. Bor du i Stockholm så är det nog inga problem att få svänga förbi deras kontor för att klämma och känna på lite modeller och jag har för mig att de även har ett par återförsäljare. Någon i Stockholm och en annan i Jönköpingstrakten? Minns inte vilka just nu men det kanske finns info på deras hemsida. ☺️
Känns fegt att klämma och känna innan köp ;) Nä men det är kul att höra från folk här som faktiskt köpt dom och burit dom - känns som en bra värdemätare, inte minst i längden. Finns ju så oerhört mycket coola klockor, nästan varje dag hittar man ngt nytt som man MÅSTE ha :)

Är det någon i tråden som har en Nereide? Det var ju ett jäkla liv under deras kickstarter där jag har för mig att de bytte urverk och länk jämfört med vad som utlovades och att kontakten var lite sådär men har hört från flera håll att de har ryckt upp sig och jag är lite småsugen på att klicka hem en.

ezgif-2-c64afcec647f.jpg
ezgif-2-e1004b9a3ef7.jpg

Har varit nära ett par gånger. Det som stoppat mig är butterfly spännet.

Vore intressant med lite åsikter på den tycker jag också. 👍🏼

Jag var supernöjd med min Corbeau!
Tyckte den var lite för liten och lite för lätt annars hade jag behållt den.

Har funderat på en Baleine ett par gånger men avvaktar nya färgkombinationer.

Tillbaka
Topp