Dämpa dig nu och gå och lacka några ur eller nåtNä nu jeflar, skriv en annons! ;P Just skojing
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dämpa dig nu och gå och lacka några ur eller nåtNä nu jeflar, skriv en annons! ;P Just skojing
Fredagskaffe är livsfarliga grejer, jag vetJa, jag är nog lite speedad så här på en fredag
Den tavlan och hela bygget är ruskigt fintFredagskaffe är livsfarliga grejer, jag vet
Juniors klocka som han glömde hemma idag
Ja, han är väldigt nöjd med resultatet (valt alla delar själv), speciellt glasbaksidan och urverket som han ständigt måste förklara för polarna hur det "funkar"Den tavlan och hela bygget är ruskigt fint
Bronsgamma får vila idag till förmån för denna, GG Chrononaut
Jag har ett Bonetto 400 och det är inte samma hårdvara. Bonetto kör ett riktigt dykarspänne med gott om microjusteringar och fräst vikdel i spännet.Detta ser ut som samma gummi som zuludiver 400 eller? Kostar 27 E på WBC, 47 hos zuludiver och 695 kr på royalstraps.
och detta är väl samma som zuludiver 285.
Kostar 17 £, jämfört med 24 hos zuludiver. Skickas dessutom från Tyskland. Men trist om det är sämre hårdvara. Är som sagt mest ute efter fler modeller och färger. Utöver det som finns hos de kända återförsäljarna.
Det är inte för sent än Björn!Ingen större skräll med klockvalet idag. Är avundsjuk på er som signat upp er på nya Peacemakern. Den kommer säkerligen vara lika vass som alla Gruppo Gammas klockor.
De hade ett enklare spänne tidigare som liknar det där.Jag har ett Bonetto 400 och det är inte samma hårdvara. Bonetto kör ett riktigt dykarspänne med gott om microjusteringar och fräst vikdel i spännet.
Helt naturligt patinerad i min ägo. Ingen hjälp på traven alls, så tänk vilken PROVENIENS klockan besitter!Jag förstår det, jobbigt att bara vänta. Min hade redan fått hjälp på traven när jag fick den. Så jag har en del av @thewordfox liv på armen nu..
Läckert! Vad är det för modell och färgar inte armbandet av sig på huden om det är brons?Ok, dags för avrapportering av mitt kemiska experiment: "2 krossade, kokta ägg och en bronsklocka i en försluten plastpåse"
Lite tankar till er som vill testa på det:
1) Det tar tid (om man bara använder ägg), totalt höll jag på i 5 timmar innan jag tyckte att den fått ok patina (första effekten kommer snabbt men det blir segare och segare). Ytterligare några timmar för lite mer patina hade fungerat det med!
2) Använd 2 ägg (ett på varje sida) så kan äggen hjälpa till att hålla plasten från klockan (om det ligger plast på klockan så blir det ju ingen (mindre) patina där.
3) Det är tydlig skillnad på effekt beroende på hur nära äggen (se t.ex på bilden nedan efter 5 minuter hur mängden patina ändras beroende på hur nära delen ligger ägget). Se därför till att hålla delarna så nära mitten mellan äggen som möjligt.
4) För att luften där inne skall röra på sig - "puffa" lite på påsen då och då så att luften inte står helt still - på så sätt för du jämnare patina.
5) Slappna av - om det skiter sig så går den att återställa (ehh... till viss del)
6) VIKTIGT: Förbered ett försvarstal till sambon när hon undrar varför i h-e du ägnar 5 timmar på att få en snygg blank klocka till att se gammal, mörk och fläckig ut.
Bilder:
Före & efter
Efter 5 minuter - lätt att se vilken sida som ligger närmast ägget:
Efter 2,5 timmar:
Monterad igen:
Läderbandet monterat:
Nu får den parkera i windern för att bandet skall forma sig lite och vara möjligt att ha på sig (det var så hårt så att blodflödet avstannade):
Hela processen:
Tänkte mer hjälp på traven med hjälp av flottiga fingrar, kranvatten och hudavlagringar.Helt naturligt patinerad i min ägo. Ingen hjälp på traven alls, så tänk vilken PROVENIENS klockan besitter!
Kranvatten? Haha, vad är det?Tänkte mer hjälp på traven med hjälp av flottiga fingrar, kranvatten och hudavlagringar.
Det är en Zelos Swordfish 40 med meteoriturtavla. Zelos har faktiskt tänkt på det och baksidan av länken har ca 0,5 mm rostfritt stål på sig så att man inte skall bli grön på handleden (bild tagen från Zelos hemsida). Även låset är helt i rostfritt men de har färgat det så att det ser ut som "ny"-brons.Läckert! Vad är det för modell och färgar inte armbandet av sig på huden om det är brons?
Tack! Ska du sälja den?Det är en Zelos Swordfish 40 med meteoriturtavla. Zelos har faktiskt tänkt på det och baksidan av länken har ca 0,5 mm rostfritt stål på sig så att man inte skall bli grön på handleden (bild tagen från Zelos hemsida). Även låset är helt i rostfritt men de har färgat det så att det ser ut som "ny"-brons.
Haha... nej inte än .Är glad att jag fick tag på den...modellen sålde slut på 12 minuter!!!Tack! Ska du sälja den?
Less is more, så ska det vara!Det är egentligen inget som sticker ut med denna klockan, den är bara så jäkla bra i sin enkelhet och tyska byggkvalitet
Skål
Nu är datorn stängd och helgen här! Skål vänner!