• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Några försök på lite kreativitet men det är väl bara att inse att någon fotograf är och blir man aldrig.

IMG_2179.jpg
IMG_2291.jpg
IMG_2198.jpg
IMG_2247.jpg
IMG_2201.jpg
IMG_2261.jpg
IMG_2239.jpg
IMG_2220.jpg
IMG_2283.jpg
IMG_2248.jpg

Märkligt hur man kan kastas tillbaka av ett ljud och en känsla. Det är uppenbarligen mer som ligger bakom min kärlek till den här modellen än jag först mindes.

Jag sitter i soffan och beundrar tavlan när jag inser att jag inte vridit på bezeln ännu! Jag greppar vridringen och vrider den bestämt mot minutvisaren när jag mitt i rörelsen plötsligt slungas tillbaka till förarsätet i min gamla bil, på en liten väg mellan sommarstället och hemmet. Samtidigt som vi passerar en av tre kyrkor på vägen säger min kärlek att hon känner en ny värk komma, och jag noterar tiden medan jag vrider vridningen till minutvisaren igen.

Vilken underbar dag det var 🙂 Den började lika bra som den slutade, från sol och bad till att ett nytt liv började och anslöt sig till vår familj.

IMG_20190711_122547.jpg

IMG_20190711_133033.jpg

IMG_20190711_232845.jpg
IMG_20190712_004500.jpg

Senast ändrad:
Märkligt hur man kan kastas tillbaka av ett ljud och en känsla. Det är uppenbarligen mer som ligger bakom min kärlek till den här modellen än jag först mindes.

Jag sitter i soffan och beundrar tavlan när jag inser att jag inte vridit på bezeln ännu! Jag greppar vridringen och vrider den bestämt mot minutvisaren när jag mitt i rörelsen plötsligt slungas tillbaka till förarsätet i min gamla bil, på en liten väg mellan sommarstället och hemmet. Samtidigt som vi passerar en av tre kyrkor på vägen säger min kärlek att hon känner en ny värk komma, och jag noterar tiden medan jag vrider vridningen till minutvisaren igen.

Vilken underbar dag det var 🙂 Den började lika bra som den slutade, från sol och bad till att ett nytt liv började och anslöt sig till vår familj.

IMG_20190711_122547.jpg

IMG_20190711_133033.jpg

IMG_20190711_232845.jpg
IMG_20190712_004500.jpg
Underbart! Märklig fråga men mm på ringen? (Perfekt bredd)

OT: magisk klocka!

Nejdå, det är estetiskt tilltalande, inget konstigt alls faktiskt. Hur i helsike kan du få det till en hoyidenkii-grej, det har ju var standard för klockfoto i typ hundra år. 🙄 Bara för att vara anti och helt fel så får ni en 90 år gammal Rolex-annons.
efaa290c4c8459c10332243857161559.jpg
jaha, så rålex var först med det med, vilken överraskning 🙄 Såklart det ligger något i estetiken men tar man inte reklam/katalogbilder så tycker jag inte det spelar så stor roll... kan snarare se skitnödigt ut om man "försöker" för mycket (tycker jag) ✌🏼

jaha, så rålex var först med det med, vilken överraskning 🙄 Såklart det ligger något i estetiken men tar man inte reklam/katalogbilder så tycker jag inte det spelar så stor roll... kan snarare se skitnödigt ut om man "försöker" för mycket (tycker jag) ✌🏼
Äh, tar man stylade bilder och jobbar för att få till bra ljus och en tilltalande bild så kan man väl anstränga sig och fixa visarna. Jag gör det inte heller alltid men det gör mycket för bilden. Tror dock inte att Rolex var först att använda det men det var den annonsen jag hittade som passade sämst i tråden. 😁

Jaja, vi kör väl som vi brukar på byteslördagar

Jag: Lägger ut bild på några klockor jag vill bli av med
Ni: Ignorerar mig fullständigt

Dagens upp för byte blir följande kvartett:
Monchard Oceantimer, passaroundklockan från förra sommaren.
Yema Superman Mysterious blue
Roamer Searock- 70-tals tror jag, nära nyskick (billig :))
Reverie som ligger på K&S (mikrotrådpris utlovas)

Förre veckan ville jag ha en Doxa-hommage typ Maranez Samui men nu är äkta varan på ingång så det är inaktuellt (tror jag)
Där fick ni som inte svarade förra lördagen :)
Annat färggrant ät det som gäller nu.
Grönt?

1619252559994.png

3 av 4 bortbytt o_O
Min desperata/patetiska bytestaktik verkade gå hem :)
Nu är endast Reverien kvar och eftersom det är en supersnygg klocka och efterfrågan på mina objekt verkar vara enorm lutar det åt att jag snart måste höja priset för att skapa balans i marknaden.

IMG_20190711_122547.jpg

IMG_20190711_133033.jpg

IMG_20190711_232845.jpg
IMG_20190712_004500.jpg
Clearly a nice watch, but the bracelets are very nice too 👌

Tillbaka
Topp