• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Oj, riktigt fin den där! :D 39mm är dock i största laget men skulle ev kunna funka.

Sorry Jakob. Såg nu att den röda Hellcat är slutsåld! 😅

Jag får rekommendera en Orient Kamasu istället.

Screenshot_20210424_234821.jpg

Screenshot_20210424_234746.jpg

Alternativt att du väntar in Nodus släpp av Retrospect III som troligtvis kommer med röd sunburst.

*edit: Eller nej föresten...mindre än 39 sa du ju! 🙈

Senast ändrad:
Stort grattis till att du lyckades få tag i en till slut! ☺️ Otroligt kul med klockor som har stort affektionsvärde.

Det känns som att jag tjatar men them lugs...Eller ja, det är väl snarare placeringen av hålen men det gör det typ omöjligt att bära dem på annat än medföljande länk eller nato vilket är lite trist.

20210424_221215.jpg

Tillverkas de fortfarande? Jag letade efter en sån hos Gnomon för ett tag sen men den verkade inte finnas på hemsidan. Jag vet att de i alla fall tidigare tillverkades i batcher men nu verkar den inte finnas alls?

@-RI- hade sin på mesh vilket var en kanonkombo. Hoppas han tycker det är OK att jag smyger in hans bilder här i tråden. ☺️

IMG_20210413_141638_185.jpg
IMG_20210413_142841_175.jpg

Äsch, det var ju jättefina bilder! 📷

Fick hem den här igår och är riktigt nöjd. Slängde på ett grått "isofrane" från Borealis som jag tycker passade bra. 10:10-ish för estetikens skull. 😄

20210424_221255.jpg
Den där steinyn är riktigt bra tycker jag.
Snyggt fångat!

ang bandhornen så undrar jag om det skulle bli bättre av att flytta hålen. På en plattare boett skulle ju bandhornen då sticka ut, liksom förbi, bandet när den satt på handleden. Tur att länken ser grym ut.

Sist men inte minst, snygga strumpor. Men kaviar är verkligen skitäckligt. 😂

1619303370188.png

Edit. Såg nu att jag inte läste din första post så denna faller ju bort! 🥳

bot och bättring, här kommer en annan.
1619303612456.jpeg
Den där är väl 40mm? Blir tyvärr lite stort. Men jäkligt snygg faktiskt.

Har testat den vanliga INOXen, bra grejjer för slanten! :) förvånads bra finish för pengarna, rekommenderas absolut!
Amen va nice! Ska fundera lite på de där. :) Den var gode så snygg faktiskt!

Håller på att ladda ihop inför ett dubbelköp. Villhöver en black bay 36 och en röd klocka av något slag. Så tänkte höra om någon har nå bra tips på klocka med röd urtavla, eller bara röda detaljer i storlek 36-38 ungefär. Har kikat runt lite men inte hittat nån som ja fastnat för. Kan va allt från dykare, kronograf, enkel sportklocka, flygare men helst inte ett renodlat klassikt dressur. Någon som har nå bra tips?

Slänger med en bild på en klocka jag inte kan sluta älska. Är den unik? Nej. Är den lite tråkig i den design som de till stora delar snott av rolex? Ja. Men varje gång jag tar på mig den och tittar på armen blir jag glad och nu efter någon månad så har den fått lite repor som i min ringa mening gör den så mycket charmigare. Smekmånaden har än inte tagit slut och kan inte se at jag någonsin kommer sälja denna.
Robust jäkla klocka som är vad den är. Tycker ibland att de är lite tråkigt att den är helt borstad men oftast tycker jag att de är rätt charmigt. Enda riktiga minuset är väll att gången inte är optimal. Inte mätt upp exakt men efter ett gäng dagar är den uppe i typ +25 sekunder.

177493711_301046904753274_5100616749007694084_n.jpg
Kanske Orion Hellcat? Slutsåld nu men kommer nog in fler snart (finns både med och utan datum) Jag är nöjd med min :)
20210226_133639.jpg

Byteslördag! Totalt hjärnsläpp.... kommer antagligen att försvinna när jag återfår förståndet :p

Råkade sälja en klocka och tänkte att det kanske var dags att röra runt i samlingen, längesedan något nytt kom in :(

Bytes företrädes mot Swish.

Flera bytes gärna mot en dyrare, lite slant finns att tillgå. Sugen på analog modern batteribratte, Monta Noble/Atlas, Eterna KonTiki, Damasko, Sinn eller en svart/gul Squale 2002a men då vill du jättegärna ha både en Tiger och en vanlig 1521 i inbyte.

Är också lite sugen på en Traska Commuter grön, någon billigare Seiko tonfisk...

Certina DS Podium Titanium - bruksskick, bara box, max 18,5-19cm
San Martin DJ - Fullset, max 19cm
Certina DS3 kvarts - Box, ej originallänk
Borealis Estoril DW - Fullset
Certina DS Action Chronometer - Fullset
Seikosar - enbart klockorna - Chrono Maj 1976, Duo Februari 1981 och Sports Januari 1986
Squale Tiger - Fullset, garanti

IMG_20210425_090047_196.jpg

Senast ändrad:
@-RI- hade sin på mesh vilket var en kanonkombo. Hoppas han tycker det är OK att jag smyger in hans bilder här i tråden. ☺️

IMG_20210413_141638_185.jpg

IMG_20210413_142841_175.jpg

@HSK Såg riktigt bra ut på mesh. Har länge suktat efter den modellen men har varit tveksam till strl. L2L var dock bra så håller tummarna att den passar även på min taniga handled. Nu är det iaf en på väg hem :)

(Ngt blev galet med citeringen)

Det känns som att jag tjatar men them lugs...Eller ja, det är väl snarare placeringen av hålen men det gör det typ omöjligt att bära dem på annat än medföljande länk eller nato vilket är lite trist.
Japp, det är noterat men har aktivt valt att inte lyssna på dig 😝 Närå, hade faktiskt tänkt köra den på länk only så tror inte det kommer bli ett problem för egen del✌🏼

Håller på att ladda ihop inför ett dubbelköp. Villhöver en black bay 36 och en röd klocka av något slag. Så tänkte höra om någon har nå bra tips på klocka med röd urtavla, eller bara röda detaljer i storlek 36-38 ungefär. Har kikat runt lite men inte hittat nån som ja fastnat för. Kan va allt från dykare, kronograf, enkel sportklocka, flygare men helst inte ett renodlat klassikt dressur. Någon som har nå bra tips?

Slänger med en bild på en klocka jag inte kan sluta älska. Är den unik? Nej. Är den lite tråkig i den design som de till stora delar snott av rolex? Ja. Men varje gång jag tar på mig den och tittar på armen blir jag glad och nu efter någon månad så har den fått lite repor som i min ringa mening gör den så mycket charmigare. Smekmånaden har än inte tagit slut och kan inte se at jag någonsin kommer sälja denna.
Robust jäkla klocka som är vad den är. Tycker ibland att de är lite tråkigt att den är helt borstad men oftast tycker jag att de är rätt charmigt. Enda riktiga minuset är väll att gången inte är optimal. Inte mätt upp exakt men efter ett gäng dagar är den uppe i typ +25 sekunder.

177493711_301046904753274_5100616749007694084_n.jpg
Certina är minst ett lika anrikt märke (om inte mer) än Rålex, ser ingen snodd design alls faktiskt 🤷🏻‍♂️
Tänker spontant på Orion Hellcat eller kanske nya Rado Golden Horse?

Edit: äsch 45a på bollen 😂

Byteslördag! Totalt hjärnsläpp.... kommer antagligen att försvinna när jag återfår förståndet :p

Råkade sälja en klocka och tänkte att det kanske var dags att röra runt i samlingen, längesedan något nytt kom in :(

Bytes företrädes mot Swish.

Flera bytes gärna mot en dyrare, lite slant finns att tillgå. Sugen på analog modern batteribratte, Monta Noble/Atlas, Eterna KonTiki, Damasko, Sinn eller en svart/gul Squale 2002a men då vill du jättegärna ha både en Tiger och en vanlig 1521 i inbyte.

Är också lite sugen på en Traska Commuter grön, någon billigare Seiko tonfisk...

Certina DS Podium Titanium - bruksskick, bara box, max 18,5-19cm
San Martin DJ - Fullset, max 19cm
Certina DS3 kvarts - Box, ej originallänk
Borealis Estoril DW - Fullset
Certina DS Action Chronometer - Fullset
Seikosar - enbart klockorna - Chrono Maj 1976, Duo Februari 1981 och Sports Januari 1986
Squale Tiger - Fullset, garanti

IMG_20210425_090047_196.jpg
Varför gör du på detta viset!!

Fråga: är det någon som har en Traska Summiteer V2 och som kan dela sina intryck?

hela helgens klocka för tropic (för stor blev till slut omdömet efter 3 dygn):
039D006C-9447-4B47-910E-C1A210EB19F5.jpeg
Vet inte vilken version jag har på min, om det är 1 eller 2. Har inget att klaga på. Länken är grym, gillar att den smalnar av. Om du är känslig för ljud och har bra hörsel så kanske den inte är något för dig. Miyota verket låter lite. Inget som jag stör mig på. Säger bara KÖÖÖÖÖÖP!!! :D

Vet inte vilken version jag har på min, om det är 1 eller 2. Har inget att klaga på. Länken är grym, gillar att den smalnar av. Om du är känslig för ljud och har bra hörsel så kanske den inte är något för dig. Miyota verket låter lite. Inget som jag stör mig på. Säger bara KÖÖÖÖÖÖP!!! :D
Gillar Miyota, 9000. Tunn och bra tidhållning. Tycker rotorn är lite mysig jag..😂. Ska samla lite kronor och ören och plocka hem en tror jag!

Tjusigt! Fick du med någon garanti, eller hur blev det? 🙂
Jo ett år garanti (vet inte om den kom med mera när den var ny?), det lilla jag mätt nu verkar den gå -2s/d så hoppas den håller sig så :) Pratade med leverantören i Finland som har sålt Eterna innan och han tyckte att det inte skulle vara nått bekymmer att få den servad hos dom vid behov, han råkade vara på plats i butiken så vi diskuterade Eterna en stund och även han blev lite paff när han hon plockade fram den 15ish år gamla modellen som var oanvänd :D

Jo ett år garanti (vet inte om den kom med mera när den var ny?), det lilla jag mätt nu verkar den gå -2s/d så hoppas den håller sig så :) Pratade med leverantören i Finland som har sålt Eterna innan och han tyckte att det inte skulle vara nått bekymmer att få den servad hos dom vid behov, han råkade vara på plats i butiken så vi diskuterade Eterna en stund och även han blev lite paff när han hon plockade fram den 15ish år gamla modellen som var oanvänd :D
Ja men då så, bara tuta och köra 😃

Tillbaka
Topp