• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nya Hammerheaden släpps om 2 dagar
Tycker nog det är Zelos mest "klassiska" modell där deras designspråk syns tydligast.
Saknar den olivegröna bronsmodellen, men det kommer kanske.

Burned orange var en ny trevlig färgvariant.

Tycker inte Hammerhead passar så bra i de skrikiga färgerna som andra Zelos gör.
Mörkt och tungt ska det vara :)

1619593037388.png

Det var en tjej som köpte den av mig, det var hon som inte riktigt tänkte till på gymmet :)

Men c24? Lite billigare.
Fan va klumpigt av mig att anta att det var en kille! Själv brukar jag lämna klockan i skåpet, naivt men vad är det för liv att tänka att alla ska råna en hela tiden..! :/

Jaa sant! Spanade runt lite grann, de verkar ändå hålla rätt OK i värde:) Nog ingen dum idé att skeppa hit en, känns som att man enkelt hade kunnat passa vidare klockan till KS om man tröttnar/ändrar sig. Hur länge hade du din?

• Like
Reactions: Jox
Fan va klumpigt av mig att anta att det var en kille! Själv brukar jag lämna klockan i skåpet, naivt men vad är det för liv att tänka att alla ska råna en hela tiden..! :/

Jaa sant! Spanade runt lite grann, de verkar ändå hålla rätt OK i värde:) Nog ingen dum idé att skeppa hit en, känns som att man enkelt hade kunnat passa vidare klockan till KS om man tröttnar/ändrar sig. Hur länge hade du din?
Ett och ett halvt år, ungefär. Fast det var under den period då jag hade 30+ affordables i ett displayskåp hemma. Så, det var inte så att jag använde den superdupermycket. Min fru använde den lite grann också, och sen var den utlånad till min tjejkompis ett tag, innan hon köpte den.

Dagens micro / affordable. Merci x Hodinkee på ett läder från Colareb.

Inget nytt på hemmafronten men Sternglas släpper tydligen en dykare i morgon:

New Automatic: STERNGLAS Marus
Launching on the 29th of April 11 a.m. CET
Hello from Hamburg!
Great news to the start the week: On Thursday, at 11 a.m., we will present you a long-awaited STERNGLAS automatic model! I can already reveal that the new STERNGLAS Marus is waterproof up to 20 bar!
So, don’t miss the launch of the new STERNGLAS timepiece!
New STERNGLAS Marus
Launching on Thursday, 29th of April at 11 am CET with an exclusive launch offer: STERNGLAS Marus. Click on the button to access early information on the launch offer.

14168962-CEAF-4E29-A361-F21044945D5B.jpeg

Dagens micro / affordable. Merci x Hodinkee på ett läder från Colareb.

Inget nytt på hemmafronten men Sternglas släpper tydligen en dykare i morgon:

New Automatic: STERNGLAS Marus
Launching on the 29th of April 11 a.m. CET
Hello from Hamburg!
Great news to the start the week: On Thursday, at 11 a.m., we will present you a long-awaited STERNGLAS automatic model! I can already reveal that the new STERNGLAS Marus is waterproof up to 20 bar!
So, don’t miss the launch of the new STERNGLAS timepiece!
New STERNGLAS Marus
Launching on Thursday, 29th of April at 11 am CET with an exclusive launch offer: STERNGLAS Marus. Click on the button to access early information on the launch offer.

14168962-CEAF-4E29-A361-F21044945D5B.jpeg
Bauhausdykare? :woot: Kanske blir något i stil med Nomos?

Nya Hammerheaden släpps om 2 dagar
Tycker nog det är Zelos mest "klassiska" modell där deras designspråk syns tydligast.
Saknar den olivegröna bronsmodellen, men det kommer kanske.

Burned orange var en ny trevlig färgvariant.

Tycker inte Hammerhead passar så bra i de skrikiga färgerna som andra Zelos gör.
Mörkt och tungt ska det vara :)

1619593037388.png
De såg riktigt trevliga ut tycker jag. Håller med om att de mer dova färgerna gör sig bra på den klockan
Enda jag är lite skeptisk till är vridningen, men ser nog bättre ut på riktigt

Ni och era flärpar! Tycker den kombon är oklanderligt kalas, men det vet du ju redan. Så jäkla märkligt att se min klocka på någon annans arm bara 🤪
Uppfyller den dina förväntningar eller nä?

Jo gummit är verkligen som gjort för klockan 👌
Den uppfyller förväntningarna hittills 😀
Stör mej lite på att luggarna är lite i luften och inte ligger mot handleden, men det visste jag innan.

Nu testar vi på Staib mesh också 😀
20210428_132450.jpg

20210428_132454.jpg

20210428_132505.jpg

Moddat en aning. Blev inte alls dumt med borstad istället för polerad bezel. Tack för tipset @Von. Nu ska jag bara hitta något schysst band också. Grönt gummi kanske, eller vad tror folk? Nato är inte ett alternativ 🙄.
IMG_20210428_140138.jpg
Inte ofta jag rekommenderar svart men tror stenhårt på svart gummi i detta fall och låta den ljuvliga tavlan få vara i fokus✌🏼

Ser inte sekundvisaren ganska...kort ut?

Serica 5503

CASE​

316L stainless steel
Case : 39 MM
Total thickness : 12,20 MM
Lug to lug length : 46,5 MM
Lug width : 20 MM

MOVEMENT​

Automatic
Swiss Caliber Newton
Power reserve 45h

1290€

Augusti 2021

7466C71C-DAA2-4E14-A0B1-BF05402CA5DE.jpeg
7090A31E-61B6-484E-A8F5-0123CF8A744B.jpeg
E6369E3D-0F62-4A93-8646-0062A0EBDFC7.jpeg

509F876C-FFFA-4FA7-9DE9-32EB5F5BA5B5.jpeg
EEF3C778-E87F-4FE9-9F06-A820A096811F.jpeg
Tveksam till länken tyvärr, men hade kunnat funka med annan. Och priset nästan dubbelt mot föregående modell, då tycker jag nog den förra var mer prisvärd.

Hade riktigt höga förväntningar och mycket jag gillar i den, men lumeplopparna vid 12 har jag lite svårt med. Länken är fin och annorlunda i Serica-stil, men lite osäker på det med. Kanske inte min stil.

Härlig storlek och bezel insert är riktigt fint.
Samma här, höga förväntningar men blev lite besviken, kör 4512 Commando, vilket jag tycker är betydligt mer stilren än denna. Men men, den kanske växer framöver.

Tillbaka
Topp