• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Någon rekommendation för snorkelgear? :)
Sista inlägget om detta innan vi åker dit för OT... 🤿

Mask är svårt att rekommendera för det beror på hur ditt ansikte är format men hade jag fått välja en sån hade jag tagit en Scubapro Synergy Twin för den passar många, är av bra kvalité och bra sikt. Finns dock en miljon olika att välja mellan och har du möjlighet att testa i butik så gör det.

Snorkel kan jag rekommendera Scubapro Spectra Dry för den är riktigt bra och har dessutom ett lock som stängs när man dyker ner så att snorkeln inte fylls med vatten = lättare att tömma det lilla som kommer in. Annars kan du egentligen köpa vilken som helst, bara den har en ventil så att snorkeln är lätt att tömma.

Fenor ska du ha snorkelfenor, de är oftast lite längre och mjukare än dykfenor. Jag har ett par Mares-fenor som jag älskar men de slutade antagligen att tillverkas för minst 15 år sen. 😁 Ett tips är Aqualung Stratos som tydligen ska vara väldigt bra att snorkla med.

EDIT: Kan rekommendera Oxyshop som har väldigt trevlig och kunnig personal. Har bara köpt online från dem men det är superb kundsupport om något skulle strula. 😊 https://oxyshop.se/sv/

Bild för relevans:
PSX_20210426_193757.jpg

Jag testade en såndär "snorkelmask" förrförra sommaren. Var riktigt kul och gav mersmak!
Typ en sånhär:
Ptja, vill man se ut som en töntig turist så kan det ju klart vara ett alternativ. 🤔😁 Se bara till att det är en bra tillverkare som har tänkt igenom konstruktionen så att du inte dör av syrebrist...

Mask är svårt att rekommendera för det beror på hur ditt ansikte är format men hade jag fått välja en sån hade jag tagit en Scubapro Synergy Twin för den passar många, är av bra kvalité och bra sikt. Finns dock en miljon olika att välja mellan och har du möjlighet att testa i butik så gör det.

Snorkel kan jag rekommendera Scubapro Spectra Dry för den är riktigt bra och har dessutom ett lock som stängs när man dyker ner så att snorkeln inte fylls med vatten = lättare att tömma det lilla som kommer in. Annars kan du egentligen köpa vilken som helst, bara den har en ventil så att snorkeln är lätt att tömma.

Fenor ska du ha snorkelfenor, de är oftast lite längre och mjukare än dykfenor. Jag har ett par Mares-fenor som jag älskar men de slutade antagligen att tillverkas för minst 15 år sen. 😁 Ett tips är Aqualung Stratos som tydligen ska vara väldigt bra att snorkla med.

EDIT: Kan rekommendera Oxyshop som har väldigt trevlig och kunnig personal. Har bara köpt online från dem men det är superb kundsupport om något skulle strula. 😊 https://oxyshop.se/sv/

Bild för relevans:
PSX_20210426_193757.jpg

Ptja, vill man se ut som en töntig turist så kan det ju klart vara ett alternativ. 🤔😁 Se bara till att det är en bra tillverkare som har tänkt igenom konstruktionen så att du inte dör av syrebrist...
Mystiskt att jag kör Synergy Twin, Spectra Dry samt Stratosfenor...från Oxyshop i GÖööteborg 🤙🏼
Bra skrivet, masken är det viktigaste och tycker väl Scubapro ligger steget före det mesta som finns på marknaden idag, men man bör som du säger testa innan köp.

Mystiskt att jag kör Synergy Twin, Spectra Dry samt Stratosfenor...från Oxyshop i GÖööteborg 🤙🏼
Bra skrivet, masken är det viktigaste och tycker väl Scubapro ligger steget före det mesta som finns på marknaden idag, men man bör som du säger testa innan köp.
Hahaha, det var inte illa rekommenderat av mig då! 😁

Bild för relevans:
PSX_20210426_193757.jpg

Tack :)

Roligt detta med klockintresset...
Man använder timmar att titta på olika modeller, läsa på sig, ta del av andras erfarenheter osv.
Man gör sina lista med "klockor att köpa", man hittar sin sweet spot för storlek (39-42 mm i mitt fall).

Sen sitter man där en tisdag i april med 3 paket, impulsköp/bytt till sig, varav noll fanns på listan och alla tre är 45 mm 😁 (ett av märken fanns iofs med på listan men inte denna modellen)

3 snabba WS utan att ställa tiden :)

1619542758167.png

1619542757299.png

1619542772170.png

Bilagor

• 1619542739360.png
    1619542739360.png
    306.6 KB · Visningar: 1
Man använder timmar att titta på olika modeller, läsa på sig, ta del av andras erfarenheter osv.
Man gör sina lista med "klockor att köpa", man hittar sin sweet spot för storlek (39-42 mm i mitt fall).

Sen sitter man där en tisdag i april med 3 paket, impulsköp/bytt till sig, varav noll fanns på listan och alla tre är 45 mm 😁 (ett av märken fanns iofs med på listan men inte denna modellen)

1619542758167.png

1619542757299.png

1619542772170.png
Doxan 🤤

1619542758167.png

1619542757299.png

1619542772170.png
Jäklar vilken härlig Doxa. Inte ofta man ser 1500T på forumet! :woot: Grattis till alla tre!

Dubbel paketöppning här idag! Tourbyn fick mig att uppskatta mindre storlekar, så in kom en Steinhart Ocean 39 GMT Premium OLKO Edition (tjena namnet!).

Men det bästa jag mottagit på väldigt länge är ändå denna Vonstok av trådens egna @Von. Fy fasen vad glad jag blev av att öppna detta paketet och se denna som var Vons skapelse helt utan minsta inspel från mig själv. TACK kompis 😘
FB3B56C0-FFA2-4455-B6CE-A97838B7C775.jpeg

3EBBDD86-1235-492A-A43B-35F4A0C2946E.jpeg

BC0EA86F-0CB0-4E23-898E-9D0DD0E4BFB2.jpeg
Så bra att man blir gråtfärdig. Han den där @Von verkar vara både händig, snäll och ha oklanderlig smak :D

Tillbaka
Topp