Sista inlägget om detta innan vi åker dit för OT...
Mask är svårt att rekommendera för det beror på hur ditt ansikte är format men hade jag fått välja en sån hade jag tagit en Scubapro Synergy Twin för den passar många, är av bra kvalité och bra sikt. Finns dock en miljon olika att välja mellan och har du möjlighet att testa i butik så gör det.
Snorkel kan jag rekommendera Scubapro Spectra Dry för den är riktigt bra och har dessutom ett lock som stängs när man dyker ner så att snorkeln inte fylls med vatten = lättare att tömma det lilla som kommer in. Annars kan du egentligen köpa vilken som helst, bara den har en ventil så att snorkeln är lätt att tömma.
Fenor ska du ha snorkelfenor, de är oftast lite längre och mjukare än dykfenor. Jag har ett par Mares-fenor som jag älskar men de slutade antagligen att tillverkas för minst 15 år sen.
Ett tips är Aqualung Stratos som tydligen ska vara väldigt bra att snorkla med.
EDIT: Kan rekommendera Oxyshop som har väldigt trevlig och kunnig personal. Har bara köpt online från dem men det är superb kundsupport om något skulle strula.
https://oxyshop.se/sv/
Bild för relevans:
Ptja, vill man se ut som en töntig turist så kan det ju klart vara ett alternativ.
Se bara till att det är en bra tillverkare som har tänkt igenom konstruktionen så att du inte dör av syrebrist...