• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hade riktigt höga förväntningar och mycket jag gillar i den, men lumeplopparna vid 12 har jag lite svårt med. Länken är fin och annorlunda i Serica-stil, men lite osäker på det med. Kanske inte min stil.

Härlig storlek och bezel insert är riktigt fint.
Håller med om lumeplupparna, finns tillräckligt med obscena fallossymboler i klockvärlden redan. @MortenH håller troligtvis inte med 🤷🏻‍♂️

Ja, det blir somrigt och fräscht, kör på det 👍🏼
137996_300x300_annu-en-lyckad-tallsadd-for-pelle.jpg
Perfekta kläder för vostoken! Vart har du köpt dem?

Lite nytt hos mig också :) Bärs bra på min 16,5cm handled trots måtten. Upplever den bara som lite tjock.
Org.bandet fick dessvärre bytas ut omedelbums då jag hamnade på sista hålet och flärpen var så pass stor att jag riskerade att peta ut ögonen på mig själv. Kör den just nu på MN och tycker att det flyger. Får hitta ett annat lämpligt band. Har ett watchgecko tropic men hamnade mellan hål :banghead: Förslag på lämpligt band uppskattas :) roligt i övrigt att man fick med två spännen. Mindre roligt är att de är 20mm breda så man behöver ha 20-20 band o_O
20210427_233916.jpg
Grattis o välkommen i klubben jag tyckte det såg bra ut.

För er som funderat på det där med att forcera på patina på bronsklockan men är tveksam - ”tänk om det inte blir bra...”

Det går utmärkt att ta bort all patina igen!

Jag har enbart använt produkter som vi haft hemma. För att forcera på patina använde jag kokta ägg och en förslutbar plastpåse. Tyvärr blev jag inte helt nöjd och kände att klockan mest bara såg smutsig ut (det blev ingen jämn fin patina som jag hoppats på).

Så, idag beslutade jag mig för att återställa klockan. Ett bad av pressad citron och bikarbonat fungerade strålande! Klockan har totalt badat i närmare 1 timme men ca var 10:e minut så använde jag en mikrofiberduk för att dra av den patina som blivit lös.

Tokenkelt! Så, bara gör det - blir du inte nöjd, återställ!

Efter ”äggbehandling”
2B8CAF1E-5BD0-4C3F-83A5-DFAA4D28F9B7.jpeg

Citron- och bikarbonatbad
0584A79D-5252-474A-A4C9-B14D72C1BD6C.jpeg

Återställd!
05C287DF-3318-46C1-A4A5-C86C3E79D2EB.jpeg

IMG_20210428_174902__01.jpg

Tyckte kanske man körde på med lite för mycket på dykaren. Ganska busy tavla, busy vridring, lyrbandhorn, väldigt speciell länk. Kanske lite mycket på en gång när man etablerat sig som lite stilren med första släppet?
Många plus också dock, gillar att man kör vidare på visare (och pitt-lume på gott och ont), snygg vridring och boett, unikt formspråk som inte känns direktkopierat.
Tror inte de ska räkna med nån explosion i försäljning som Baltic fick med sin dykare om det var vad de hoppats på, känns lite för kufisk och lite för dyr för det.

Tillbaka
Topp