• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jajjemensan, väldigt mkt av denna vara: :D
st.jpg
 

LennyK

Panerai
Jag gillar inte ens GMT men den här var riktigt fräsch. Zelos verkar vara rätt populära som microbrand men hur snabb måste man vara vid såna här släpp? Brukar man behöva hänga på låset samma minut som de öppnar upp för beställningar eller kan man lugnt lägga en beställning senare samma dag?

Brukar räcka att köpa inom en vecka :)

Du behöver kanske inte hänga på låset, men ofta kan du göra en bra deal om du är riktigt, riktigt snabb. Däremot kan du med hyfsat stor sannolikhet beställa en i lugn och ro senare samma dag.

Det beror lite på vilket märke, modell och färg. Den blå Zelos Swordfishen jag har tog ju i princip slut samma dag som den kom. Hade själv tur att det droppade in några eftersläntare. Halios är ett annat sådant märke där en modeller kan försvinna väldigt fort. Försökte få tag på den grå Halios Laguna och den hade man behövt hänga på låset för att få.

Jag skulle säga att man får nog vara rätt snabb numera. Helms nya modell Komodo rök på en dag lite drygt. I samma veva de släppte den, släpptes även ett nytt lager av deras tidigare modell Khuraburi. Dessa gick också åt löjligt snabbt.
Zelos och ffa Halios är vad jag förstått ännu populärare märken.
Microbrands är hett uppenbarligen. Så jag säger, var beredd med avtryckarfingret när det börjar bli dags !!
 

FOQ

Audemars
Lika bra idag... Hoppas att han släpper nytt snart så att jag kan köpa en till mig själv. :D
LRM_EXPORT_1540045245248506_20190320_194717699.jpeg

LRM_EXPORT_1540044826831580_20190320_194717280.jpeg

LRM_EXPORT_1540044960219132_20190320_194717414.jpeg

@MaBr dina fantastiska bilder har fått mig att beställa en Traska. Nu fanns ju inte den med stainless/mint kvar. Mailade Traska och hörde efter om man kan köpa en bezel löst. Visade sig att han fått återbud på just den med stainless bezel. La en beställning för en timme sedan. Nu ska jag bara vänta i vad som kommer kännas som en evighet. Den sista fanns kvar i USA och Jon som står bakom märket skickar via USPS när det gäller ut från USA.

Känns roligt när man fått tag i det exemplar som jag förutsätter är den absolut sista. :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
@MaBr dina fantastiska bilder har fått mig att beställa en Traska. Nu fanns ju inte den med stainless/mint kvar. Mailade Traska och hörde efter om man kan köpa en bezel löst. Visade sig att han fått återbud på just den med stainless bezel. La en beställning för en timme sedan. Nu ska jag bara vänta i vad som kommer kännas som en evighet. Den sista fanns kvar i USA och Jon som står bakom märket skickar via USPS när det gäller ut från USA.

Känns roligt när man fått tag i det exemplar som jag förutsätter är den absolut sista. :)
Underbart att höra! :D Kul att du lyckades få tag på den med stålbezel. Då tror jag att det finns tre såna på forumet snart. :) Jag hoppas att du blir nöjd så att jag inte har lurat dig till något men jag är verkligen helt såld på den. Underbar klocka och väldigt svår att slå för det priset! :happyhappy:

Firar med en bild till:
LRM_EXPORT_1540044951924704_20190320_194717405.jpeg
 

FOQ

Audemars
Underbart att höra! :D Kul att du lyckades få tag på den med stålbezel. Då tror jag att det finns tre såna på forumet snart. :) Jag hoppas att du blir nöjd så att jag inte har lurat dig till något men jag är verkligen helt såld på den. Underbar klocka och väldigt svår att slå för det priset! :happyhappy:

Firar med en bild till:
LRM_EXPORT_1540044951924704_20190320_194717405.jpeg

Det blir kul att få den! Finns nog ingen risk för att känna sig lurad. Har bara läst gott om den. :):)Fegade tyvärr ur när @xBjörne sålde sin. Han var dock så snäll och hjälpte mig ikväll med kod så jag fick discount på det här köpet. Härligt forum detta. Folk är så sjukt hjälpsamma.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ni som har köpt Zelos tidigare; vad brukar det finnas för alternativ? Det står i inlägget att det ska finnas åtta varianter från $600 och uppåt och jag antar att samtliga är samma klocka men med olika typer av band, länk osv.? Eller tror ni att det kommer att finnas olika färgkombinationer att välja bland?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det blir kul att få den! Finns nog ingen risk för att känna sig lurad. Har bara läst gott om den. :):)Fegade tyvärr ur när @xBjörne sålde sin. Han var dock så snäll och hjälpte mig ikväll med kod så jag fick discount på det här köpet. Härligt forum detta. Folk är så sjukt hjälpsamma.
Väntan är det värsta... :shifty: Det var ju schysst! Så länge man håller sig borta från Rolex-trådarna så finns det väldigt mycket värme på det här forumet. Ovanpå allt så är denna bland de bästa trådarna man kan hänga i när det gäller värme. :D
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ni som har köpt Zelos tidigare; vad brukar det finnas för alternativ? Det står i inlägget att det ska finnas åtta varianter från $600 och uppåt och jag antar att samtliga är samma klocka men med olika typer av band, länk osv.? Eller tror ni att det kommer att finnas olika färgkombinationer (Batman?) att välja bland?
Brukar finnas olika urverk att välja mellan på vissa modeller också. På Swordfishen så kan man till exempel välja mellan Seiko NH och ETA. :)
 

FOQ

Audemars
Ni som har köpt Zelos tidigare; vad brukar det finnas för alternativ? Det står i inlägget att det ska finnas åtta varianter från $600 och uppåt och jag antar att samtliga är samma klocka men med olika typer av band, länk osv.? Eller tror ni att det kommer att finnas olika färgkombinationer (Batman?) att välja bland?

Tjena, jag tror resterande fyra kan vara i brons och en specialare för Facebook.
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Brukar finnas olika urverk att välja mellan på vissa modeller också. På Swordfishen så kan man till exempel välja mellan Seiko NH och ETA. :)
Ah, så kan det så klart vara! :)
Brukar de ha någon slags förvarning via t.ex. mailutskick inför nya släpp eller är det lite som Apple att de plötsligt bara säger att modellerna finns att beställa NU!
 

M26

Rolex
2-Faktor
Ah, så kan det så klart vara! :)
Brukar de ha någon slags förvarning via t.ex. mailutskick inför nya släpp eller är det lite som Apple att de plötsligt bara säger att modellerna finns att beställa NU!
Zelos meddelar alltid via mailutskick och sociala medier när de finns att köpa.

Edit: De brukar även förvarna innan släpp via samtliga kanaler, de brukar också hålla ett förköpspris 1-2 veckor vid släpp som ibland höjs successivt allteftersom ordrarna ramlar in men på det stora hela så bör det inte vara några problem att införskaffa en GMT för introduktionspris de 2-3 första dagarna om inte det är ett extremt tryck för en specifik version. Signa deras nyhetsbrev och gå med i deras FB grupp så missar du inget, du lär även bli varskodd här i samma stund de finns att beställa :D
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ah, så kan det så klart vara! :)
Brukar de ha någon slags förvarning via t.ex. mailutskick inför nya släpp eller är det lite som Apple att de plötsligt bara säger att modellerna finns att beställa NU!
När de släppte sin Swordfish så gick det ut ett mejl. Han brukar iofs gå ut med tid och datum för släppet ett tag innan också.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
@MaBr dina fantastiska bilder har fått mig att beställa en Traska. Nu fanns ju inte den med stainless/mint kvar. Mailade Traska och hörde efter om man kan köpa en bezel löst. Visade sig att han fått återbud på just den med stainless bezel. La en beställning för en timme sedan. Nu ska jag bara vänta i vad som kommer kännas som en evighet. Den sista fanns kvar i USA och Jon som står bakom märket skickar via USPS när det gäller ut från USA.

Känns roligt när man fått tag i det exemplar som jag förutsätter är den absolut sista. :)

Stort grattis :) Det finns ju inte så många, typ 30 i varje färg förutom den gråa tavlan som finns i 25. Ni får jämföra serienummer sen, @MaBr har väl nr86 tror jag.
 

Hjelm

Rolex
Ni som har köpt Zelos tidigare; vad brukar det finnas för alternativ? Det står i inlägget att det ska finnas åtta varianter från $600 och uppåt och jag antar att samtliga är samma klocka men med olika typer av band, länk osv.? Eller tror ni att det kommer att finnas olika färgkombinationer att välja bland?
I och med att det här är en gmt kommer bara ett typ av urverk finnas. Men tavla i meteorit brukar kosta 150-200 usd extra. Och sedan finns nästan alltid en stål och en bronsvariant.
 
Topp