• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hjelm

Rolex
Halios wendsday istället för bronsdag för mig idag :D
IMG_20190320_160041_895.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Gick för runt 7k när dom fanns nya. Beggade mellan 7 och 10.
Är alla deras modeller one-offs? Jag kikade lite på Seaforth och uppfattade det som att den så småningom skulle släppas till försäljning när bokningarna hade levererats men så verkar inte vara fallet och de modeller som ligger på hemsidan är enbart förhandsbokningar av kommande släpp.

Det känns ju som att intresset för åtminstone Seaforth är enormt vilket är fullt förståeligt då den är hur läcker som helst, åtminstone i vissa utföranden, och att de skjuter sig i foten lite om de inte öppnar upp för fler beställningar. Man kanske ser sig själva som en sellout inom mikrovärlden om man börjar masstillverka?
 

Hjelm

Rolex
Är alla deras modeller one-offs? Jag kikade lite på Seaforth och uppfattade det som att den så småningom skulle släppas till försäljning när bokningarna hade levererats men så verkar inte vara fallet och de modeller som ligger på hemsidan är enbart förhandsbokningar av kommande släpp.

Det känns ju som att intresset för åtminstone Seaforth är enormt vilket är fullt förståeligt då den är hur läcker som helst, åtminstone i vissa utföranden, och att de skjuter sig i foten lite om de inte öppnar upp för fler beställningar. Man kanske ser sig själva som en sellout inom mikrovärlden om man börjar masstillverka?
Dom har kört tre batchar med Seaforths. Då det ofta är entusiaster vill dom gärna släppa nytt efter ett tag och därmed "pensionera" tidigare modeller.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Stående ovationer på allvar. Gryymt, man! Alla dessa traska bilder har fått mig att gång på gång gå in på siten o kika. Men ack o ve bara den svarta bezeln in stock...
Tack så mycket! :) Jag tycker att den med svart insert är snygg också men den är tyvärr inte i närheten av den i stål. Den jag hade kunnat tänka mig i så fall är DLC med svart vridning och mintgrön tavla, mest för att det är så galna kontraster i den. Tavlan poppar ju verkligen!

Traska+DLC+Mint.jpg


Så sjukt snygg, varje gång du lägger upp bilder får man ju ha begär :hungry:
Tackar så hjärtligt! Är bara glad att jag kan inspirera. :) Hittar du en så kan jag rekommendera att du slår till, den är värd långt över vad den kostar i mina ögon.
 
Tack så mycket! :) Jag tycker att den med svart insert är snygg också men den är tyvärr inte i närheten av den i stål. Den jag hade kunnat tänka mig i så fall är DLC med svart vridning och mintgrön tavla, mest för att det är så galna kontraster i den. Tavlan poppar ju verkligen!

Traska+DLC+Mint.jpg

Aa ser verkligen ut som en blå lagun där! Men personligen känns stålet som en vinnare. Så sjukt läcker!
 
Topp